یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

محققان، ابزاری آزمایشگاهی کشف کردند که به وسیله این ابزار می‌توانند بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده، معده و روده بزرگ را شناسایی کنند. این ابزار جدید با روش یادگیری ماشینی و مبتنی بر هوش مصنوعی، محصولات جانبی سوخت و ساز در نمونه خون را تجزیه و تحلیل می‌کنند و می‌توانند در نهایت سه سرطان لوزالمعده، معده و روده بزرگ را تشخیص دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین بیان اینکه متهم تاکنون به 8 فقره سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی در سطح شهرستان اعتراف کردند، گفت: اموال مکشوفه توسط نماینده اداره مخابرات شناسائی و با هماهنگی قضائی تحویل مالباخته شد.

یک واحد منزل مسکونی در خیابان شهید واقفی شهر قوچان در پی بروز حادثه انفجاری تخریب شده است.

سردار حاجی زاده می‌گوید: عملیات وعده صادق تنها بخشی از یک نیرو بود. ما از مجموع امکاناتی که تدارک دیده بودیم برای اقدام، 20 درصد از آن را برای تنبیه به کار گرفتیم.

یک کامیون مملو از شن و ماسه در حین رانندگی در آدانا به چاله‌ای در جاده سقوط کرد.

در پی تشدید تنش ها بین ایران و اسرائیل و توقف سوبسیدها، قیمت بنزین در سرزمین های اشغالی برای پنجمین بار در چند ماه گذشته افزایش یافت و به بیش از 2 دلار در هر لیتر رسید.

پس از مداخله نیرو‌های پلیس و بازداشت ده‌ها دانشجوی آمریکایی، خشم در دانشگاه‌های کلمبیا گسترش یافته و تظاهرات به ده‌ها دانشگاه دیگر در ایالت‌های مختلف این کشور رسید.

ویدیویی از یک مرد هندی در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته که با یک بطری یک مار کبرا را شکار می‌کند. خونسردی و تسلط این مرد هندی در شکار کبرا را می‌بینید.

دیوید کامرون روز سه‌شنبه در نشست کمیته روابط بین‌الملل و دفاعی پارلمان انگلیس عنوان کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور کامل در فهرست تحریم‌های این کشور قرار دارد و شناسایی آن به عنوان سازمان تروریستی به مصلحت نیست.

اتحاد کلباء در شبی که مهدی قایدی برایش گل زد، شکست سنگینی را تجربه کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از ایرانخودرو دیزل گفت: امسال یک جهش اساسی در کیفیت و کمیت خودرو اتفاق می افتد.

خلیج فارس 90 جزیره دارد که 34 جزیره آن متعلق به ایران است و برای برخی از آنها طرح مسکونی‌سازی با جدیت دنبال می‌شود تا همه مردم ایران بتوانند از این ظرفیت بزرگ ملی بهره بگیرند.

حادثه سقوط یک دستگاه اتوبوس به داخل دره‌ای 200 متری در شمال پرو دست‌کم 25 کشته برجا گذاشت.

علیرضا فخاری، استاندار تهران: برای ساماندهی اتباع مجاز و اخراج اتباع غیرمجاز برنامه‌ریزی شده است.

علی خضریان: با توجه به اینکه با پیگیری‌های کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مراحل راه اندازی و فعالیت ابتدایی سامانه آغاز شده، این جلسه در جهت احصای موانع و مرتفع کردن آنها در جهت اجرای کامل برگزار شد.

این فرد خودرویی را دزدیده بود که صاحب خودرو اتفاقی ماشین را در پمپ بنزینی می‌بیند و برای پس گرفتن خودرو اقدام می‌کند که دزد حین فرار یک عابر رو زیر می‌گیرد و... البته ساعتی بعد خبر رسید که راننده دستگیر شده است.