دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

متأسفانه، همه گونه‌های تاپیر در معرض خطر انقراض هستند. اصلی‌ترین تهدیدات آنها شامل تخریب زیستگاه، شکار و رقابت با انسان‌ها برای منابع است.

کنسرت نمایش سیصد با داستان «گات» از خرداد سال جاری (1403) در مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد روی صحنه خواهد رفت. این رویداد هنری با حمایت بلو بانک برگزار می‌شود.

آشنایی با فرهنگ و آداب قبایل آدمخوار‌ها می‌تواند نگاهی تازه به گذشته بشریت و ریشه‌های تمدن امروزی بگشاید و از این رهگذر بر غنای تنوع فرهنگی جهان بیفزاید.

رییس پلیس راه البرز: اکنون شاهد بارش باران در راه‌های استان البرز هستیم که سبب لغزندگی سطح معابر شده است.

ویدیویی از نبرد عجیب توله ببر و خرس در فضای مجازی منتشر شده است.

به گفته محققان، این مطالعه نشان می‌دهد که صرع دیررس ممکن است با سایر بیماری‌های مغزی مانند سکته مغزی و زوال عقل مرتبط باشد که به نظر می‌رسد در بین افراد مبتلا به آپنه خواب شایع‌تر است.

بر اساس این خبر، سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه که روز پاسداشت زبان فارسی و روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی نامگذاری شده است، بازدید از آرامگاه‌های شاعران کشور که زیر نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارند، رایگان خواهد بود.

فارغ از اینکه اضافه شدن یک روز بر تعطیلی رسمی هفتگی شامل روز شنبه باشد یا پنجشنبه، اصولاً اصل افزودن بر تعطیلی رسمی هفتگی اقدام نادرستی است

سرهنگ حمید نوری گفت: در راستای اجرای مرحله پنجم طرح امنیت محله محور، که طی یک هفته گذشته با هدف پیشگیری از وقوع انواع سرقت و کنترل سارقان سابقه دار در سطح شهرستان به اجرا در آمد، 77 سارق و 2 باند سرقت احشام و خودرو دستگیر که از این باند‌ها تا کنون 6 دستگاه خودروی سرقتی و 7 دستگاه موتور سیکلت مسروقه کشف شد.

رئیس مرکز صدور گواهینامه رانندگی پلیس راهور فراجا گفت: این مبلغ تاکنون سالی 25 هزار تومان است که شاید خیلی بازدارنده نباشد؛ اما عدم تمدید اعتبار گواهینامه، تبعات دیگری به جز جریمه هم دارد.

مهدی طارمی پس از پایان آخرین مسابقه در ورزشگاه خانگی پورتو احساساتی شد.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) فعالیت سامانه بارشی در غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر به صورت رگبار و رعد و برق و گاهی همراه با وزش باد شدید ادامه دارد.

در این ویدئو، خرس قهوه‌ای در منطقه شکار ممنوع طالقان را مشاهده می نمایید.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تحقیقات بر روی استفاده از مهندسی بافت برای ترمیم زخم و سوختگی در پوست از سوی تیم تحقیقاتی این دانشگاه آغاز شده است، روشی که سالهاست به شکل بالینی در مراکز درمانی دنیا به کار گرفته می‌شود.

معاون دادستان شیراز گفت: بررسی‌های اولیه دلالت بر آن دارد که در منزل شخصی مرحوم درگیری واقع شده است. آثار جراحت ناشی از برخورد شیء احتمالاً نوک تیز به جسد نیز رؤیت شد؛ لذا ما وقوع جنایت و ارتکاب قتل عمد را تأیید می‌کنیم.

در پی سرازیر شدن سیلاب‌ها در چندین شهرستان ولایت بغلان افغانستان 345 نفر جان باخته و ده‌ها تن دیگر ناپدید شدند. براساس آمار‌ها حدود 1700 نفر هم زخمی شدند. اجسادی که شناسایی می‌شوند در گور‌هایی کنار همدیگر دفن می‌شوند. حکومت سرپرست افغانستان از مردم و جامعه جهانی تقاضای کمک‌های فوری کرده است.3000 منزل مسکونی غیرقابل سکونت شده، هزاران راس دام و هزاران هکتار زمین کشاورزی از بین رفته است.