دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

گوناگون وب‌گاه گسترش

گوناگون وب‌گاه گسترش

در پی گسترش سیلاب های وحشتناک در مشهد، چهار جسد از مفقودان سیلاب های دیروز و امروز در نزدیکی روستای "بزجانی" فریمان پیدا شدند. به این ترتیب تعداد جانباختگان این حادثه تلخ در استان خراسان رضوی به 12 نفر افزایش یافت.

بر اساس اطلاعات موجود، صنعت خودروی کشور در دهه 90 با وضعیت نابسامانی روبرو بود. تا پایان تابستان سال 1400، انبارهای خودروسازان شاهد تجمع بیش از 170 هزار دستگاه خودروی ناقص بودند. این موضوع نشان‌دهنده عمق بحران در این صنعت است. در دوران اخیر، صنعت خودرو با مشکلات متعددی روبرو بوده است. تعهدات انجام نشده به اوج خود رسیده و شکاف قیمتی میان محصولات تولیدی و بازار به شدت افزایش یافته بود.

فرود امینی گفت: در چنین شرایطی اعضای صنف اظهار کرده‌اند که چاره‌ای جز بستن کسب و کار خود ندارند؛ اعضای صنف همچنین به این موضوع معترض هستند که چرا باید واسطه دریافت مالیات از مردم و واگذاری آن به سازمان امور مالیاتی باشند؟ آن هم در شرایطی که بستر لازم برای اخذ این مالیات در جامعه وجود ندارد و البته سازمان امور مالیاتی اعلام کرده تا پایان سال همه اصناف مشمول اخذ مالیات بر ارزش افزوده...

حقوق بازنشستگان کشوری در ماه اردیبهشت واریز شده است.

فرود امینی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی تهران، اظهار کرد که بستر لازم برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مصرف‌کنندگان وجود ندارد. در سال گذشته، این مالیات 9 درصد بود که امسال به 10 درصد افزایش یافته است. امینی معتقد است که مطالبه چنین مالیاتی از مشتری، به تنش میان فروشنده و خریدار منجر می‌شود.

در جلسه کمیسیون ملی صنف طلای کشور با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، چند موضوع مورد توافق قرار گرفت. اول، ایجاد یک پنجره واحد برای ثبت اطلاعات در سامانه‌ها. دوم، رفع الزام ثبت موجودی اولیه طلا به جز موارد واردات، صادرات و تولید طلای خام. سوم، رفع الزام ثبت آنی اطلاعات. این توافقات با هدف تسهیل و بهبود فرایندهای مربوط به صنف طلای کشور انجام شده است.

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گزارش داد: تازه‌ترین اطلاعات درباره میزان تاثیرتعرفه گذاری پلکانی در مدیریت مصرف برق بخش خانگی نشان می‌دهد باوجود افزایش شدید دمای هوا و افزایش 1.5 میلیون مشترک خانگی در دو سال گذشته، روند مصرف برق بخش خانگی کاهشی بوده است و تابستان سال گذشته برای اولین بار میزان برق تحویلی به صنایع از بخش خانگی پیشی گرفته است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اقدام به راه‌اندازی سامانه جدیدی کرده است تا متقاضیان بتوانند برای خرید خودروها ثبت‌نام کنند. بر اساس این اطلاعات، متقاضیان خودروهای برقی می‌توانند با مراجعه به این سامانه جدید، نسبت به ثبت‌نام و در اختیار گرفتن خودروی مورد نظر خود اقدام کنند. این اقدام وزارت صمت می‌تواند در راستای تسهیل فرآیند تقاضا و عرضه خودروهای برقی در کشور باشد. همچنین، به شفاف‌سازی...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی فردا با حضور روسای جمهور دو کشور ایران و آذربایجان آغاز می‌شود.

این روزها، موضوع دریافت پروانه کسب و مجوز کار برای واحدهای صنفی به چالشی تبدیل شده است. این موضوع، درگاه ملی مجوزها را بیش از پیش بر زبان‌ها انداخته و کمبودها و کاستی‌های نظارت‌های پیشینی و پسینی را بیشتر به‌رخ کشیده است. این امر، جایگاه اتحادیه‌ها را زیر سوال برده و به‌نظر می‌رسد که صنوف در آینده با اوضاع بحرانی در خصوص صدور پروانه‌های کسب مواجه خواهند شد.

بر اساس مشاهدات میدانی ایسنا از بازار غیررسمی ارز، نرخ دلار امروز و در ابتدای هفجانی با کاهش نسبت به هفته گذشته آغاز شده و به کانال 57 هزار تومان وارد شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده است که حدود 8 هزار دستگاه خودروی وارداتی برقی آماده عرضه است. وی همچنین گفته است که شرکت‌های واردکننده خودروهای برقی می‌توانند خارج از سامانه جدیدی که برای فروش این محصولات طراحی شده، اقدام به فروش کنند.

طبق تاکید دکتر فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی، با راه‌اندازی سامانه تبادل ارز اشخاص در مرکز مبادله، صادر کنندگان خرد بخش خصوصی می‌توانند ارز خود را با قیمت توافقی در این بازار رسمی و ضابطه‌مند عرضه کنند.

محمدرضا رمضان، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی، گفته است که سیاست‌های ارزی دولت تغییر کرده است. به دنبال این تغییر، به کل اصناف ارز کمتری تخصیص داده شده است. از این رو، واردکنندگان حق اعتراض ندارند.

آنطور که عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفته است، دولت با پتروشیمی هایی که بدهی خود را پرداخت نکنند، برخورد خواهد کرد.

قیمت نفت در معاملات امروز، تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار گرفت و صعودی شد.