دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

استان چهارمحال و بختیاری

استان چهارمحال و بختیاری

وب‌گاه عرشه آنلاین

زلزله ای به قدرت 3.3 ریشتر در استان چهارمحال و بختیاری رخ داد. زلزله ای به قدرت 3.3 ریشتر در استان چهارمحال و بختیاری رخ داد. به گزارش عرشه آنلاین، زمین لرزه ای به قدرت 3.3 ریشتر بامداد امروز منطقه بلداجی در استان چهار محال و بختیاری را به لرزه درآورد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

زلزله ای به قدرت 3.3 ریشتر در استان چهارمحال و بختیاری رخ داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

همزمان با آغاز موج دوم سفرها، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، شهرهایی را که ظرفیت اقامتی خالی‌تری دارند و آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند، اعلام کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، اسامی شهرهای آماده میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفرها را اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - هیچ ایرانی نیست که سُرنای نوروزی را نشنیده باشد، همان نغمه بی‌کلام بختیاری موعد تحویل سال نو، سازی که همه‌مان پای سفره هفت سین با آن خاطره داریم؛ این قطعه ماندگار اثر مرحوم استاد علی‌اکبر مهدی‌پور دهکردی و دهل اسدالله قبادی هردو اهل شهرکرد از استان چهارمحال و بختیاری هستند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فرآیند تولید و ارایه محصولات موسیقایی در سال 1402 اگرچه فراز و نشیب‌های زیادی داشت اما دربرگیرنده اتفاقاتی بود که مراجعه به برخی از آنها می‌تواند مشتمل بر بازخوانی قصه‌های جالبی باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بررسی داده‌های منتشر شده توسط مرکز آمار ایران نشان می دهد، از سال 97 تا کنون نرخ بیکاری در بازه 7.6 تا 14.6 نوسان داشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نرخ بیکاری یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی در جوامع محسوب می شود. این نرخ نشان می دهد که در یک دوره زمانی مشخص از مجموع افراد 15 ساله و بیشتری که به دنبال کار بوده اند، چه تعداد بیکار مانده‌اند. از سال 97 تا پایان پاییز امسال این نرخ در کل کشور در محدوده 7.6 تا 14.6 درصدی قرار داشته است.

وب‌گاه مشرق نیوز

مبارکه از نظر جاذبه‌های طبیعی با برخورداری از 16 جاذبه طبیعی شناسایی شده، رتبه اول را در استان اصفهان به خود اختصاص داده است، تنوع آب‌وهوایی در طول چهار فصل تغییرات محسوسی دارد.

وب‌گاه الف

آمارهایی که در ایام نوروز از تعداد تصادفات و شمار قربانیان حوادث رانندگی منتشر می‌شود، نگران کننده است، تصادفاتی که چندین دستگاه از جمله پلیس، راهداری، هلال احمر، اورژانس و... را بر آن داشته تا با اجرای طرح نوروزی تمام اقدامات و امکانات خود را برای کاهش آن بسیج کنند، اما همچنان نگرانی‌ها در مورد قربانیان حوادث رانندگی در ایام نوروز بالاست.

وب‌گاه فرارو

بر اساس آماری که سازمان پزشکی قانونی اعلام کرده در 10 سال اخیر، یعنی از سال 93 تا سال1402، تعداد کشته شدگان تصادف در تعطیلات نوروزی، به ترتیب 1084، 968، 964، 874، 1034، 914، 534، 1080، 1146 و 1217 نفر بوده است. به عبارتی می‌توان گفت که در مجموع در 10 سال اخیر، 9 هزار و 815 نفر در ایام نوروز و احتمالا با شادی سفری را آغاز کرده‌اند که هیچگاه از آن بازنگشته و سوغاتشان برای بازماندگان اندوه...

وب‌گاه فرارو

بر اساس آمار‌های پزشکی قانونی در طرح نوروزی سال 1402، تعداد 128 نفر در سیستان و بلوچستان، 111نفر در فارس، 89 نفر در استان کرمان و 78 نفر در تصادفات رخ داده در تهران، جان خود را از دست داده‌اند. در طرح نوروزی سال 1401 نیز،124 در سیستان و بلوچستان، 94نفر در فارس، 92نفر در کرمان و 79 نفر نیز در خراسان رضوی نفر جان خود را از دست دادند. همچنین در سال 1400 نیز، استان‌های فارس، کرمان و سیستان...

وب‌گاه عصر ایران

اهالی شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری طبق یک آیین کهن، هنگام تحویل سال نو با حضور در امامزادگان دو معصوم خاتون مرکز چهارمحال و بختیاری اقدام به روشن کردن چراغهای نفت‌سوز کردند و آن را به خانه بردند.

وب‌گاه فرارو

از فردا، دوم فرودین اغلب مناطق کشور بدون بارش است. بر روی رشته‌کوه البرز، حدفاصل استان‌های سمنان و مازندران و استان گلستان شاهد بارش‌های خفیفی خواهیم بود. درارتفاعات شمالی استان خراسان رضوی نیز بارش‌هایی پیش‌بینی می‌شود، اما به‌طور کلی برای اغلب نقاط کشور بارندگی پیش‌بینی نمی‌شود.

وب‌گاه الف

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارندگی‌های 24 ساعت گذشته که در مناطق کوهستانی به‌صورت برف نیز بوده است اظهارکرد: طی روزهای آینده احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات وجود دارد بنابراین مردم باید برای کوهنوردی نکات ایمنی را رعایت کرده و تجهیزات کافی به همراه داشته باشند.