دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرهنگ و ارشاد اسلامی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رییس‌جمهور در مراسم بزرگداشت فردوسی گفت: شاهنامه حکیم فرزانه توس، نماد آزادگی، دادگری، پایمردی جوانمردانه و خردورزی عجین شده با ولایت همراه با دوستی افتخارآفرین مردمان این سرزمین است.

وب‌گاه الف

رییس‌جمهور در مراسم بزرگداشت فردوسی گفت: شاهنامه حکیم فرزانه توس، نماد آزادگی، دادگری، پایمردی جوانمردانه و خردورزی عجین شده با ولایت همراه با دوستی افتخارآفرین مردمان این سرزمین است.

وب‌گاه خبر آنلاین

نخستین روز از آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، صبح روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه با سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محمدجعفر یاحقی، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، رودرا گائوراو شرست، سفیر کبیر هند و محمد دبیرمقدم معاون علمی و پژوهشی فرهنگستان در کتابخانه ملی برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همزمان با برپایی «آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی»، طرح پاسداشت زبان فارسی روی سازه‌های تبلیغاتی محیطی در معابر پرتردد سراسر کشور اجرا شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شیدا قوام‌پور، نویسنده کودک و نوجوان با حضور در غرفه ایرنا در نمایشگاه کتاب گفت: در زمینه ژانر فانتزی کارهای ترجمه بسیاری وجود دارد اما کارهای تألیفی کم است؛ باید به قلم نویسنده ایرانی در این ژانر اعتماد شود. در آثار کلاسیک مثل افسانه‌های ایرانی نیز ژانر فانتزی و خیال پردازی وجود دارد. برخی فکر می‌کنند ژانر فانتزی آموزنده نیست؛ درصورتی که باعث خلاقیت ذهن کودک و نوجوان...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نخستین بیانیه بخش بین‌الملل دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر با عنوان «رویداد مد موقر شیراز» منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی با تاکید بر لزوم رعایت قواعد زبان فارسی در بخش‌های مختلف، گفت: زبان فارسی رکن مهم هویت ملی ما است. نمی‌توان با متخلفان با مسامحه رفتار کرد. در حوزه هویت ملی، دولت باید هر کاری می‌تواند انجام دهد. زبان فارسی رکن امنیتی است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس‌جمهور، امروز در جلسه هماهنگی و بررسی اجرای طرح‌های اولویت‌دار استان مازندران اظهار کرد: برای دور دوم سفر ریاست‌جمهوری به استان مازندران، 150 هزار میلیارد ریال اعتبار جدید پیش‌بینی شده‌است. وی افزود: پروژه‌های جدید نهضت ملی مسکن، یک هزار تخت بیمارستانی جدید، پارک بزرگ 500 هکتاری ساری و سد گلورد از جمله طرح‌هایی است...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ در آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی با بیان این که فردوسی در قله حکمت ایرانی اسلامی قرار دارد گفت: او در شاهنامه فضای تعامل دینی با هویت ایرانی را به صورت عملی نشان می‌دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

محمدمهدی اسماعیلی برنامه تلویزیونی «جهان آرا» مطالبی را درباره ممنوعیت نمایش عمومی و ارسال فیلم به جشنواره‌های خارجی قبل از اخذ مجوز و همچنین نظارت بر پلتفرم های شبکه نمایش خانگی بیان کرد و افزود: در حکمرانی یکپارچه باید این نظارت بر عهده وزارت ارشاد باشد.

وب‌گاه الف

سخنگوی دولت گفت: نگاه جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم به کتاب و کتابخوانی همان نگاه مقام معظم رهبری است که یک نگاه راهبردی است.

خبرگزاری تسنیم

جانشین وزیر فرهنگ در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر رضوی عرب گفت: نخستین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان با دبیری یکی از هنرمندان برجسته و متعهد کشور در آبان ماه امسال به عنوان یکی از بخش‌های جدید جشنوراه امام رضا (ع) آغاز به کار می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آلبوم موسیقی «کیومرس نامه» با روایت میرجلال الدین کزازی و آهنگسازی مسیح تحویلداری همزمان با سالروز بزرگداشت فردوسی منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به سفر رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به مازندران گفت: در دور دوم سفر استانی آیت الله رئیسی به این استان 150 هزار میلیارد ریال اعتبار جدید پیش‌بینی شده است.

خبرگزاری تسنیم

محمدمهدی اسماعیلی در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» تأکید کرد که از همان ابتدا محکم ایستادم و گفتم اجازه نمایش عمومی و ارسال فیلم به جشنواره‌های خارجی را قبل از اخذ مجوز پخش نمی‌دهیم البته قبلا برخی این کار را می‌کردند و حتی از کارشان تمجید هم می‌شد.

وب‌گاه الف

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» دوشنبه 24 اردیبهشت ماه با موضوع سیاست‌های فرهنگی کشور و به مناسبت برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روی آنتن زنده شبکه افق رفت.