دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرهنگ و ارشاد اسلامی

خبرگزاری تسنیم

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تأکید کرد در صدا و سیما همچنان دیده می‌شود در تبلیغات کالاها متأسفانه اصطلاحات و الفاظ خارجی استفاده می‌شود و این خلاف قانون است. انتظار داریم صداوسیما پاسداری بیشتری از زبان و ادب فارسی کند.

خبرگزاری تسنیم

سفیر کبیر هند در ایران با بیان اینکه تحت تأثیر استعمار زبانی، هر دو هفته یک زبان می‌میرد، گفت: فردوسی نماد ایستادگی در مقابل استعمار زبانی و فرهنگی است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیشنهاد داد یک اتحادیه میان ناشران در حوزه ایثار و شهادت ایجاد شود تا همکاری و رقابت برای ارتقای کمی و کیفی کتاب‌های این حوزه صورت گیرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تاکید بر غیررقابتی یودن دنیای کودکان گفت: اصل بر رقابتی نبودن جشنواره ملی و بین‌المللی کودکان است، در این جشنواره کودکان کنار هم یاد می‌گیرند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی که کتابخانه ملی ایران برگزار شد، تقارن این دو بزرگداشت را با ایام دهه کرامت دلنشین دانست و گفت: امسال دو بزرگداشت فردوسی بزرگ و زبان فارسی مصادف شده با ایام دهه کرامت که این تقارنِ دلنشینی است. وی ادامه داد: حضور حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در ایران یک تحول...

خبرگزاری تسنیم

اسماعیلی با بیان اینکه فردوسی و ایران پیش از اسلام را در دوگانه‌ای ساختگی در مقابل اسلام قرار می‌دادند، گفت: رهبران حکیم انقلاب دوگانه‌های ساختگی را حذف کردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

با حمایت بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) «رویداد ملی آواها و نواهای رضوی» با حضور پرشور مردم و مسئولان صالح آباد و اجرای استادان موسیقی شرق و جنوب خراسان در محل سالن شهید کریمی این شهرستان برگزار شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه جهان آرا گفت: در دهه 90 به دلیل اینکه وظایف وزارت ارشاد به خوبی انجام نمی‌شد نظارت بر پلت فرم‌های اینترنتی و خانگی به صدا و سیما سپرده شد. اخیرا هم این یک مجموعه‌ای در صدا و سیما شکل گرفته بود و مجموعه‌های نمایشی به عهده سازمان صدا و سیما و فیلم‌های سینمایی برعهده وزارت است. وی افزود: این بخش فیلم‌های...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتصاب معاون قرآن و عترت این وزارتخانه، انتظارات خود از «شبیر فیروزیان» را مشخص کرده که با توجه به اهمیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بررسی نقاط قوت و ضعف این نمایشگاه را می‌توان مهمترین و نخستین برنامه این معاونت دانست.

وب‌گاه الف

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه 34 میلیون بازیکن بازی‌های رایانه‌ای داریم، گفت: حدود چهار میلیون آنها بازیکن حرفه‌ای هستند که اگر از این ظرفیت استفاده کنیم و شبکه حمایتی خود را در اختیار آنان قرار دهیم حتما بازی‌های پرطرفداری خواهیم داشت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه عصر ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه جهان‌آرا: ایشان نسبت به قطع درختان برای تولید کاغذ دغدغه داشتند که عرض کردم این کاغذ‌ها از ضایعات کاغذی تولید شده. است کاغذ کارخانه خوزستان از نیشکر تولید می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 120 هزار مجوز چاپ کتاب صادر کردیم، گفت: امروز تولید کاغذ در آستانه رسیدن به 130 هزار تن است. امسال در بخش حمایتی به 2 هزار میلیارد تومان خواهیم رسید و اتفاق بسیار مهمی است و در دولت بنا داریم یارانه مستقیم به مردم داده شود.