دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

گوناگون

گوناگون

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آخرین آمارها از نرخ تورم، نشان می‌دهد رشد شاخص قیمت‌های مصرف‌کننده در فروردین‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل برابر با 30.9درصد شده است. بررسی وضعیت نرخ‌های بهره فعال در بازار نیز نشان می‌دهد نرخ‌های بهره، در سطح حدود 30درصد قرار گرفته و حتی برخی نرخ‌های بهره از تورم فراتر رفته‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که نرخ بهره حقیقی در آستانه مثبت شدن قرار دارد. مثبت شدن این متغیر سیاست پولی برای...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

همواره یکی از متغیرهای اثرگذار بر بورس، نرخ بهره بوده است؛ متغیری که بر بازده موردانتظار بورس اثر می‌گذارد. به‌طوری که افزایش بهره در اقتصاد، ارزش فعلی عایدات آتی سهام شرکت‌ها را کاهش داده و در نهایت موجب افت ارزش ذاتی سهام خواهد شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شاخص‌کل بورس و اوراق‌بهادار تهران روز گذشته بیش از 1500 واحد ریخت تا دهمین روز از ریزش متوالی خود را تجربه کرده‌باشد. در این مدت این شاخص دو کف حمایتی مهم 2.3 و 2.2‌میلیون‌واحدی را از دست داد و حدود 5‌درصد منفی شد. طی 10روز گذشته بازار سرمایه مجموعا هزار و 737‌میلیارد‌تومان نقدینگی را از دست داده و میانگین ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس (سهام و حق‌تقدم) در محدوده حداقلی سه‌هزار و 55‌میلیارد‌تومان...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جیم سیمونز (Jim Simons)، استاد ریاضیاتی که بدل به بنیان‌گذار پرسودترین صندوق پوشش‌ریسک (Hedge Fund) شد و از پیشگامان سرمایه‌گذاری با استفاده از الگوهای مقداری خودکار (automated quantitative models) بود، جمعه گذشته در سن 86 سالگی درگذشت. او ریاضیدان - سرمایه‌گذاری بود که توانست چیزی را ایجاد کند که به گفته بسیاری از کارشناسان مالی، بزرگ‌ترین ماشین پول‌سازی جهان است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وب‌گاه دنیای اقتصاد

گزارش‌ها حاکی از تصمیم رییس جمهور روسیه برای تغییر سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مراسم بدرقه نخستین کاروان زائران خانه خدا با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و همه دست اندرکاران عملیات حج تمتع شامگاه یکشنبه در ترمینال سلام فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مصطفی الحیاری، سخنگوی ارتش اردن اعلام کرد آلمان، ایتالیا، اسپانیا و کانادا از جمله کشورهایی هستند که در رزمایش «شیر آماده» که در 23 ماه مه پایان می‌یابد، شرکت می‌کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در چشم انداز پویای سیاست جهانی، مانور دریایی مشترک اخیر روسیه، چین و ایران در خلیج عمان که اواسط مارس 2024 برگزار شد، بحث های بسیاری را به دنبال داشت و سوالات انتقادی را در مورد پیامدهای ژئوپلیتیکی این همگرایی استراتژیک مطرح کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک معدن مس بسیار ارزشمند در زامبیا، این روزها برای فروش گذاشته شده است و در لیست خریداران آن یک شرکت از امارات متحده عربی به نام «هلدینگ منابع بین‌المللی» دیده می شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مشاور رسانه‌ای معاونت پارلمانی ریاست جمهوری علت تغییر معاونت پارلمانی رئیس جمهوری را شکل‌گیری مجلس جدید اعلام کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«سید محمد حسینی» معاون سابق پارلمانی دولت، به‌عنوان مشاور فرهنگی - اجتماعی رئیس‌جمهور منصوب شد.

وب‌گاه 55 آنلاین

دانشمندان ادعا کرده‌اند استرس حتی ممکن است منجر به افزایش ضریب هوشی (IQ) دختران شود، اما می‌تواند روی پسران تأثیر منفی داشته باشد. وقتی کودک به سن هفت سالگی می‌رسد، استرس مادر در دوران بارداری ممکن است بر ضریب هوشی پسران و دختران تأثیر متفاوتی داشته باشد.

وب‌گاه گسترش

تعداد روزها و ساعت کاری در متن قانون کار مشخص شده است. به موجب ماده 51 این قانون «ساعت کار، مدت زمانی است که کارگر، نیرو یا وقت خود را به منظور انجام کار در اختیار کارفرما قرار می‌دهد.»