شنبه 28 مهر 1403

آتش‌بازی دوباره بارسلونا برای انتقام از خیرونا / گنگ موتورسوارهای فلیک: نزدیک‌ترین به بارسای مسی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
آتش‌بازی دوباره بارسلونا برای انتقام از خیرونا / گنگ موتورسوارهای فلیک: نزدیک‌ترین به بارسای مسی

بارسلونا برای حریفانش واقعا ترسناک شده است. شاگردان فلیک امروز خیرونا را 4-1 در هم کوبیدند و پنجمین برد پیاپی را جشن گرفتند.

به گزارش "ورزش سه"، این بارسا واقعا درخشان است. پنج بازی، پنج پیروزی، آن هم در حالیکه در دو بازی آخر آنها آتش بازی به راه انداخته و 11 گل زدند. بارسا حالا رهبر بی چون و چرای لالیگا است و به نظر می‌رسد این شرایط به این زودی‌ها تغییر نخواهد کرد.

بارسای هانسی فلیک کم کم دارد حریفانش را به ترس و لرز می‌اندازد. آنها فوتبالی واقعا زیبا و تماشایی بازی می‌کنند و نمی‌شود پیشرفت قابل ملاحظه آنها در دفاع، افزایش فوق‌العاده زهردار بودن‌شان در حمله و پرسینگ شدید برای باز پس گرفتن توپ را نادیده گرفت. بارسا حالا همه را به یاد روزهایی درخشان می‌اندازد: روزهای مسی.

آنها از فصل 18-2017 تا امروز نتوانسته بودند پنج بازی اول فصل لالیگا را با پنج پیروزی پیاپی آغاز کنند.

لامین یامال: نزدیک‌ترین به رویای تولد دوباره مسی ستاره درخشان این شروع بی‌نظیر را باید لامین یامال دانست آن هم نه تنها به خاطر دو گلی که امروز به ثمر رساند. یامال بعد از یک دوره مصدومیت دارد اینقدر درخشان کار می‌کند. یادتان نرود که آنسو فاتی بعد از یک دوره مصدومیت چطور محو شد و از یادها رفت.

خیرونا تیمی چمپیونزلیگی است اما امروز بارسلونا با کامیون از روی این تیم چغر رد شد. بازی با خیرونا در مونتیلیوی اولین محک جدی بارسای هانسی فلیک بود. آنها بعد از چهار بازی که شاید بتوان گفت مقابل تیمهایی بزرگ نبود وارد دربی کاتالونیا شدند. همه به یاد داریم که تیم شگفتی‌ساز میشل فصل گذشته چطور بارسا را در هر دو بازی رفت و برگشت در هم شکست. اما امسال نوبت تیم فلیک بود که انتقام آن باختهای ژاوی را به بهترین شکل ممکن بگیرد.

این بارسا، بارسای دیگری است. تیمی از نظر فیزیکی به مراتب آماده‌تر که مشکلات دفاعی فصل گذشته را حل کرده است. بهبود آمادگی بدنی بازیکنان در همان نگاه اول به چشم می‌آید. کافی است به میزان پرسینگ وحشتناک تیم نگاه کنید. با اینکه تیم میشل علاقه زیادی به بازی مالکانه دارد ولی در بخش عمده مسابقه حتی نمی‌توانست توپ را در حد چند پاس پشت سر هم حفظ کند. بارسلونا چه با توپ و چه بدون توپ با اعتماد به نفس بازی می‌کرد و قدم به قدم و با حوصله به دروازه گازانیگا نزدیک شد. یکی دو شوت بالده و کنده با اختلاف کم بیرون رفت تا اینکه بعد از نیم ساعت فشار بارسا نتیجه داد.

یک اشتباه در خط دفاعی خیرونا توپ را به یامال رساند و او در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان اشتباه نکرد. هفته دقیقه بعد بعد از یک ضربه آزاد بار دیگر نوبت به یامال رسید تا او روز درخشانش را تکمیل کرده و دومین گل بازی را به نامش ثبت کند.

کمی جنجال، پنالتی‌ای که واقعا پنالتی نبود

برتری بارسا در نیمه اول باورکردنی نبود ولی در دو دقیقه آخر خیرونا فرصت داشت به بازی برگردد. اول از ضربه برایان خیل در دو قدمی دروازه که با درخشش تراشتگن به گل تبدیل نشد و سپس پنالتی‌ای که داور، مونیز روئیز بعد از برخورد توپ به دست اینیگو مارتینز اعلام کرد ولی بعد از بررسی با وی‌ای‌آر نظرش را تغییر داد. هواداران خیرونا از این تصمیم بسیار خشمگین بودند ولی حتی کارشناسان مارکا و آ اس هم حق را به داور دادند و گفتند این صحنه پنالتی نبوده است.

دنی اولمو: عجب خریدی، شیرینِ شیرین

اگر کسی انتظار داشت خیرونا در نیمه دوم به بازی برگردد بعد از دو دقیقه دنی اولمو همه این امیدها را از بین برد. شوت پای راست تماشایی او بازی را 3-0 کرد تا تکلیف تیم پیروز عملا مشخص شود. خرید دنی اولمو یکی از کلیدهای اصلی تغییر در بازی بارسلونا به خصوص در فاز تهاجمی بوده است. او با احتساب بازی امروز در سه مسابقه پیاپی برای تیمش گلزنی کرده است.

برگرداندن بازی برای شاگردان میشل غیرممکن بود. در ادامه چیزی هم تغییر نکرد و بارسا همچنان بر زمین حکمرانی می‌کرد. پدری بازی عالی خود را با زدن گل چهارم تکمیل کرد. نیم ساعت به پایان مانده بود ولی هنوز هیچ اثری از خیرونا در زمین نمی‌دیدیم. شوت سینگانکوف که به تیر دروازه سابید بهترین موقعیت آنها در این نیمه و شاید در کل مسابقه بود.

لذت بارسا از فوتبال، گل خیرونا برای حفظ غرور

بارسلونا در اواخر بازی آنقدر سرحال بود که بازیکنانش فرصت را مهیا دیدند تا کمی از فوتبال لذت ببرند. ضربه پشت پای رافینیا، پاس درخشان کاسادو و گل قشنگ پدری باعث شده بود خیرونا مات و مبهوت تنها به تماشای هنرنمایی آنها بسنده کند. با اینحال آنها بالاخره به خودشان آمدند و با یک گل حداقل نشان دادند که نمی‌خواهند تسلیم محض لقب بگیرند. تراشتگن مقابل پورتو خیلی کند ظاهر شد و استوانی نتیجه را 4-1 کرد. در آخرین دقایق فران تورس کام بارسا و فلیک را کمی تلخ کرد و با تکلی که روی پای آسپریلا رفت اخراج شد.

آتش‌بازی دوباره بارسلونا برای انتقام از خیرونا / گنگ موتورسوارهای فلیک: نزدیک‌ترین به بارسای مسی 2
آتش‌بازی دوباره بارسلونا برای انتقام از خیرونا / گنگ موتورسوارهای فلیک: نزدیک‌ترین به بارسای مسی 3
آتش‌بازی دوباره بارسلونا برای انتقام از خیرونا / گنگ موتورسوارهای فلیک: نزدیک‌ترین به بارسای مسی 4
آتش‌بازی دوباره بارسلونا برای انتقام از خیرونا / گنگ موتورسوارهای فلیک: نزدیک‌ترین به بارسای مسی 5