سه‌شنبه 29 اسفند 1402

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارشناس کمیته نوآوری در سازمان ملل متحد، با بیان اینکه ایران در آخرین رتبه‌بندی جهانی سال 2023 با 1768 پروانه ثبت اختراع رتبه 51 جهان را از آن خود کرده است، از زمان‌بر بودن فرآیند ثبت اختراعات و گاها رعایت نشدن برخی قوانین این حوزه گلایه کرد.

تهران - ایرنا - محققان اولین شیوه کاشت سلول بنیادی را ابداع کرده‌اند که به درستی مراحل اولیه سیستم عصبی مرکزی انسان را مدل‌سازی می‌کند و یک پیشرفت مهم در علوم عصبی به شمار می‌رود.

تهران - ایرنا - قرارداد همکاری راه‌اندازی کارخانه نوآوری مرکز تحقیقات آب منعقد شد تا زمینه توسعه فناوری و نوآوری‌ها در زمینه آب و فاضلاب فراهم شود.

تهران - ایرنا - مدیر دفتر تکریم و الگوسازی نخبگان با تاکید بر اهمیت تکریم نخبگان، از استقبال جامعه مخاطب دانش‌آموزی از مراسم تکریم استاد حکیمی خبر داد.

تهران - ایرنا - دستاورد طراحی و ساخت ربات‌های هوشمند پُستی محققان دانشگاه صنعتی شریف در نشریه معتبر جهانی پست منتشر شد.

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه شریف و مشاور وزیر اقتصاد، به عنوان نماینده ایران در بانک جهانی منصوب شد.

تهران - ایرنا - معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس از تلاش این معاونت برای توسعه سرمایه انسانی پارک در کنار آموزش نیروها و برگزاری رویدادهای فناوری در پارک خبر داد و گفت: در سال 1402 بیش از 10 برنامه مستمر و رویداد در حوزه توسعه نوآوری در پارک فناوری پردیس انجام شده است.

تهران - ایرنا - ساخت شهرک نخبگانی در پارک فناوری پردیس با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرستان پردیس، پیگیری شد. این شهرک قرار است در مساحتی بالغ بر 800 هکتار در منطقه نوآوری پردیس واقع شود.

تهران - ایرنا - اداره کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: دانشجویان ایرانی که موفق به اخذ معافیت تحصیلی ماده 37 شده‌اند، می‌توانند مُهر تردد دانشجویی اخذ کنند.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: چهار حلقه تولید دانش، تبدیل دانش به فناوری، تبدیل فناوری به تجاری‌سازی و تبدیل تجاری‌سازی به بازارسازی جهانی باید مدنظر باشد؛ بر این اساس، باید یک نظام برنامه‌ریز این حلقه را طراحی کند تا همه ابعاد این حلقه مدنظر قرار گیرد.

تهران - ایرنا - سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای برنامه زمانی فرآیندهای نام‌نویسی و برگزاری آزمون‌های سال 1404 و برخی آزمون‌های اواخر سال 1403 را اعلام کرد.

تهران - ایرنا - برگزیده بیست‌وپنجمین جشنواره جوان خوارزمی موفق به توسعه سامانه‌ای شد که امکان مدیریت گوشی‌های تلفن همراه هوشمند را برای مدیران سازمان‌ها فراهم کرده و ضریب امنیت و کنترل دسترسی کاربران به تلفن همراه هوشمند را افزایش می‌دهد.

تهران - ایرنا - محاسبات کوانتومی در آینده در بخش مالی و فاینانس برای تسریع در بانکداری و انجام پیش‌بینی‌های مالی و آنالیز الگوها و خطرهای مالی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تهران - ایرنا - استادان و دانشجویان دانشگاه دولتی آرابائف قرقیزستان با حضور در دانشگاه علامه طباطبائی با فرهنگ ایرانی آشنا شدند.

تهران - ایرنا - رییس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس از تولید 109 محصول جدید در این مرکز در سال 1402 خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی و مشاور رییس دانشگاه تهران ضمن برشمردن شماری از محورهای تحولی این دانشگاه در سال 1402، از تدوین و نهایی‌سازی چهارمین برنامه راهبردی با توجه به رویکردهای برنامه هفتم توسعه خبر داد.