شنبه 6 مرداد 1403

اجتماعی خبرگزاری مهر

اجتماعی خبرگزاری مهر

ایرانی ها و عراقی ها در عزاداری‌های ماه محرم میراث مشترک دارند، اما یکی از آیین هایی که شبیه بهم برگزار می شود مشعل گردانی است این آیین می تواند در قالب یک پرونده مشترک به ثبت جهانی برسد.

سمنان - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: بروز سه تصادف در جاده‌های استان مجموعاً 12 مصدوم برجای گذاشت.

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، پلیس راهور تهران بزرگ، تمهیدات ترافیکی در اطراف هیات‌های عزاداری اجرا می‌کند.

ملاحظات یونسکو در پرونده ثبت‌جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» با تمرکز بر ثبت‌جهانی «هگمتانه»، مرتفع و پرونده آن در معاونت میراث‌فرهنگی تکمیل شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: 88 هزار میلیارد تومان درآمد بیمه‌ای جدید به منابع سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه و سن صندوق حدود 2 سال جوان‌تر شد.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به کنترل هوشمندانه متهمان سابقه دار گفت: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 17 درصدی وقوع سرقت در پایتخت به علت نصب پابند الکترونیکی هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از ثبت ملی اثر فاخر عصر عاشورای استاد محمود فرشچیان در فهرست میراث‌فرهنگی منقول کشور خبر داد.

انجمن اهدای عضو ایرانیان با راه‌اندازی پویش «نذر زندگی» که از تاسوعا آغاز می‌شود و تا اربعین ادامه دارد گام دیگری در فرهنگ‌سازی اهدای عضو برداشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در سال 1402 شاهد کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران بوده‌ایم.

در پی بازسازی داروخانه شبانه روزی مرکزی هلال احمر، مراجعین با رفاه بیشتر و مدت زمان انتظار کمتری داروهای خود را دریافت می‌کنند.

مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور گفت: با رفع مشکلات پیش روی شرکت صنایع سیم و کابل مشهد از تعطیلی این واحد تولیدی با 400 نیرو جلوگیری شد.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در دیدار با خانواده شهید ابوالفضل زارعی گفت: راه درست منجر به ماندگاری نام نیک می‌شود و این سنت الهی است که راه حق ماندگار است و راه باطل حذف و نابود می‌شود.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به افزایش جریمه‌های رانندگی، گفت: پلیس این موضوع را نقطه عطفی برای کاهش تخلفات رانندگی و کاهش تصادفات می‌داند.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به اجرای طرح ویژه برخورد با پوشش پلاک در تهران، گفت: رانندگان 43 هزار وسیله نقلیه تحت عنوان پوشش پلاک در شهر تهران اعمال قانون شده‌اند.

معاون اجتماعی پلیس اطلاعات پایتخت از دستگیری یکی از اشرار محله نارمک خبر داد و گفت: از این متهم در هنگام دستگیری یک قبضه سلاح گرم کشف شد.

رییس جمعیت هلال احمر در دیدار با جمعی از بازنشستگان این جمعیت قول مساعد برای پرداخت 100 درصدی پاداش پایان خدمت داد.