شنبه 6 مرداد 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرزندان زبیر نه‌تنها در ماجرای کربلا به یاری امام حسین (ع) نرفتند، بلکه حتی در برابر قیام‌های خونخواهانه آن حضرت ایستادگی می‌کردند. درنهایت هم با کشتن یاران مختار ثقفی، حمام خون به راه انداختند.

پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی امسال، در شبکه نمایش خانگی اکران می‌شود.

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی که مصادف با اوج اجرای آیین‌هایی سنتی عزاداری در سراسر کشور است، از طریق فضای مجازی می‌توانید در این حس و حال شریک شوید.

خادمان هیئت محبان الفاطمه (س) در دهه اول محرم همچنان اقدام به توزیع غذا در شب تاسوعا می‌کنند.

کتاب «والعصر بخوان» با نگاهی به زندگی شهید اکبر آقابابایی به قلم الهام طاوسی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

نسخه سینمایی تله تئاتر «کاتب اعظم»، محصول مرکز سریال سوره به مناسبت تاسوعا و عاشورا حسینی در 2 قسمت، از شبکه افق پخش می‌شود.

ذهنی‌زاده تبریزی، از مرثیه‌سرایان بزرگ آذربایجان، در سروده‌ای با مضمون‌پردازی نو و زبانی لطیف به روایت تشنگی کودکان در خیمه‌ها در روز عاشورا پرداخته است.

محمد مهدی اسماعیلی در جلسه هیئت امنا‌ی صندوق اعتباری هنر در فرهنگسرای نیاوران حضور یافت.

ساترا بسته محتوایی ماه محرم را در اختیار رسانه‌های دارای مجوز از این سازمان می‌گذارد.

جوادی در یادداشت خود تلاش دارد به این پرسش پاسخ دهد که چرا امام حسین (ع) با وجود آنکه مستجاب‌الدعوه بوده‌اند، با دعایشان واقعه کربلا را تغییر نداده اند؟

نتانیاهو و بایدن با جنایت های تاریخی و غیر قابل توصیف در غزه عاشوراهای دیگری رقم زده اند. صحنه قتل عامل کودکان و زنان و غیرنظامیان در غزه به گونه ای است که کمتر دلی طاقت دیدن آن را دارد.

فرهنگسرای نیاوران با برگزاری مجلس تعزیه میزبان ارادتمندان و عزاداران سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) می‌شود.

حسن شهرستانی مطرح کرد: صور خیال را در خوشنویسی شاهد هستیم و شرط اول خوشنویسی ایمان است. چرا که دستی که می‌خواهد بنویسد و زیبایی را خلق کند باید آرامش داشته باشد این آرامش از قلب هنرمند می‌آید.

شناخت شخصیتی چون عباس علیه‌السلام جز در بیان امام معصوم میسر نیست؛ چرا که کلام ائمه، کلام وحی و علم ائمه متصل به علم خداست. امام سجاد علیه‌السلام فرمود برای عباس در پیشگاه خداوند بزرگ مقامی است که همه شهدا بر آن غبطه می‌خورند.

مستند حماسه تاج الشعرا به تهیه کنندگی محمدرضا سراج زاده و کارگردانی سید محمدکاظم موسوی تهرانی از اول محرم روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

انتشارات نیستان کتاب دوم «غوغای غزل، از معزی تا منزوی» ن. وشته سید‌محمد تولیت را منتشر و روانه بازار نشر کرد.