سه‌شنبه 29 اسفند 1402

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

حسن روح الامین نقاش برجسته کشور، از شورای ارزشیابی هنرمندان وزارت ارشاد گواهینامه درجه یک هنری دریافت کرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی و آنچه امامین انقلاب پایه‌گذاری کردند، امروز تا حدودی قرآن کریم از مهجوریت درآمده است و یکی از نشانه‌های این امر، تعداد قابل توجه حافظان و قاریان قرآن در کشورمان است.

مستند «آقا نعمت» داستان زندگی مردی است که برای نخستین‌بار در ایران به صورت پیوسته طی صعودی زمستانی از 4 جبهه قله دماوند، به این کوه صعود می‌کند.

در پی اعتراض‌های متعدد از جانب نمایندگان و دیوان وقف شیعی، دستگاه قضائی عراق با صدور حکم حکومتی ادامه پخش یک سریال رمضانی را ممنوع کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: گسترش فعالیت‌های قرآنی یک ضرورت است و باید با همکاری مردم و مسئولان در بین جوانان تقویت شود.

کتاب عملکرد موزه سینما که شامل برگزاری کارگاه های تخصصی، نشست‌ها و رویدادهای تخصصی، برنامه نمایش فیلم‌های اصلاح و مرمت شده و برنامه شب‌های مستند است، منتشر شد.

پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله از اهیمت حفظ زبان و چشم‌پوشی از نامحرم در ماه مبارک رمضان سخن می‌گویند.

آراز داره تروسیان خواننده و آهنگساز، قطعه "ساری آقجیک" یا "دامن کشان" را باز تنظیم کرده و با ترکیب دو زبان فارسی و ارمنی خوانده است و در آستانه نوروز 1403 منتشر کرد.

همزمان با ماه رمضان 1445 و در آستانه عید نوروز، نماهنگ «انرژی مثبت» با صدای علی اکبر قلیچ منتشر شد.

کتاب «گل اومد بهار اومد» نوشته منوچهر نیستانی و تصویرگری پرویز کلانتری، در آستانه سال جدید از سوی کانون پرورش فکری بازنشر شد.

مطالبات ناشران حاضر در چهارمین نمایشگاه کتاب کیش به حساب آنها واریز شد.

سریال «جومونگ3: جا میونگ گو» از 29 اسفند ساعت 19 روی آنتن می‌رود.

مسابقه «کودک شو» در ایام نوروز رقابتی ویژه را با حضور هنرمندان طراحی کرده است.

بنیاد هدایت در ماه مبارک رمضان عملیات «زندگی با آیه‌ها، کلید پیشرفت محله‌ها» را به‌منظور تبدیل مساجد سراسر ایران به پایگاه‌های قرآنی، برگزار می‌کند.

هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با مشارکت گسترده استادان برجسته موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار خواهد شد.

جشنواره «آسمون» که با محوریت بسترسازی و حمایت از تولیدات نوجوانان در فضای مجازی برگزار می‌شود، با انتشار فراخوان رسما شروع به کار کرد.