شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

تغییرات اساسی برای شغل‌های مربوط به وزارت نفت و برخی دیگر از دستگاه‌ها و تمدید مهلت ثبت‌نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر اعلام شد.

حضور قاری نوجوان کشورمان و احسان یاسین، خواننده، در کشور تونس و اجرای قطعات به زبان عربی در دفاع از فلسطین با استقبال مردم این کشور مواجه شد.

با منتفی شدن حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یمن به عنوان مهمان ویژه در این رویداد حاضر خواهد شد.

فروش سینمای ایران از اول تا هفتم اردیبهشت 1403 به بیش از 44 میلیارد و 783 میلیون تومان رسید و سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت رکورد تازه‌ای به ثبت رساند.

امسال با جشنواره فیلم رضوان این بخش از جشنواره امام رضا (ع) هم فعال می‌شود که یک فیلم سینمایی با فرهنگ و نوع نگاه ما به فرهنگ رضوی است. یک فیلم‌نامه از کتاب «از عشق‌آباد تا عشق‌آباد» اقتباس شده است.

سیمینِ دانشور و جلال آلِ احمد زوجی بی‌نظیر بودند و به هم می‌برازیدند! سیمین نویسنده جریان‌سازی نبود اما آثارش صاحب‌سبک و منحصربه‌فرد است.

بر اساس بیانیه اخیر دولت هند مبنی بر منع مسافرت شهروندان هندی به ایران و اسرائیل شنیده‌ها حاکی از عدم حضور هند به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران است.

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید.

این روزها شاهد شکل‌گیری جنبش‌های دانشجویی در راستای حمایت از مردم غزه آن هم در دانشگاه‌های آمریکا هستیم و آنان به تعبیر رهبر انقلاب دانسته‌اند که «بیشترین گرفتاری‌های اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی آنان منشأگرفته از سلطه‌ی اختاپوسی صهیونیزم است.»

شصتمین دوسالانه هنر ونیز این روزها به محملی برای بیان اعتراضات هنرمندان تجسمی سراسر جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تبدیل شده است.

با اتمام مهلت ثبت نام کتابفروشی‌ها در نمایشگاه کتاب تهران چالش‌ها و جنجال‌ها بر سر حضور این حلقه از نشر در نمایشگاه کتاب تهران ادامه دارد، اما آیا این حضور برای خود کتابفروشان خالی از چالش و مقرون به صرفه است؟

مدیر کل تسهیلات و رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران: اخبار خرید و فروش حواله خودرو وارداتی ایثارگران از اساس تکذیب می شود. وقتی هنوز حواله ای صادر نشده، اخبار از خرید و فروش چه چیزی سخن می گویند؟

رئیس اداره فهرست‌نگاری مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی به قاچاق نسخ خطی اشاره کرد و گفت: این رویه پیش از انقلاب توسط برخی از یهودی‌ها انجام می‌شد.

نمایش موزیکال شازده کوچولو برگرفته از کتابی به همین نام اثرِ آنتوان دوسنت اگزوپری است که این روزها در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

مسئله عفاف و حجاب مورد تأکید کتب آسمانی و آموزه‌های انبیای الهی است. نمونه‌های متعددی از مسأله حجاب در کتب مقدس مسیحیان و یهودیان ذکر شده است.

مشکل فنی «هفت» و پخش نشدنِ قسمت جدید این برنامه تلویزیونی ما را به یادِ این نکته انداخت مدیریت کنداکتور هم برای چینش ترکیب برنامه‌ها و سریال‌ها اهمیت دارد و هم شرایطی که جلوی پخش نامنظم و اصطلاحاً بدقولی کنداکتوری را بگیرد.