شنبه 6 مرداد 1403

آموزشی وب‌گاه عصر ایران

آموزشی وب‌گاه عصر ایران

استان کویری یزد اگرچه از نظر دسترسی به طبیعت سبز و دریاچه و رود، کم‌بهره است، اما همین خشکی ناشی از نبود آب‌های سطحی و گرمی هوا آن را به گزینه‌ای مناسب جهت پرورش کنترل‌شده ماهی تیلاپیا بدل می‌کند.

یک آشپز ترکیه‌ای ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است که زیر نور آفتاب سوزان در یکی از خیابان‌های ریاض تخم مرغ درست می‌کند. این تصاویر بحث داغی را بین کاربران شبکه اجتماعی X به راه انداخته است، یکی از کاربران می‌نویسد: چطور می‌توانید این تخم مرغ را که هنوز آماده نیست، بخورید. یکی دیگر از کاربران نوشته: رستوران‌های سطح بالا این را به قیمت 30 و 40 ریال می‌فروشند! سرخ کردن تخم‌مرغ...

پاپ‌کورن باستانی احتمالاً شباهت زیادی به پاپ‌کورنی که امروزه در سینما می‌خوریم نداشته و احتمالاً بدون نمک و کره آن را درست می‌کردند.

محققان دانشگاه سائوپائولو در برزیل نوعی نان تهیه کرده‌اند که دارای قابلیت جلوگیری از آسم است.

با مشخص شدن تیم‌های راه یافته به نیمه‌نهایی کوپا آمریکا 2024، سایت اوپتا شانس قهرمانی تیم‌ها را آنالیز کرده است. طبق این آنالیز، آرژانتین مدعی اصلی قهرمانی این دوره از مسابقات با شانس 52.02 درصد است.

در متن پیام تبریک نخست وزیر ژاپن که در پایگاه خبری وزارت خارجه این کشور منتشر شده، آمده است: امیدوارم ایران نقش سازنده‌ای در ایجاد صلح و ثبات در منطقه و خاورمیانه ایفا کند و همکاری‌های خود با جوامع بین المللی را گسترش دهد.

دَماوَند کوهی در شمال ایران و استان مازندران است که بلندترین کوه ایران و غرب آسیا، بلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه است و سومین آتشفشان مرتفع در نیمکره شرقی (پس از کوه کلیمانجارو و کوه البروس) است. دماوند در پاره مرکزی رشته کوه البرز در جنوب دریای خزر جای دارد. این کوه، در بخش لاریجان در شهرستان آمل در استان مازندران قرار دارد. دماوند به هنگام صاف و آفتابی شدن هوا، از شهر‌های تهران،...

اساسا کم‌خوابی دقت و توجه دانشجویان را کاهش داد و در عین حال باعث شد واکنش‌های کندی نشان دهند. البته دامنه توجه و زمان واکنش این دانشجویان پس از بهبود و جبران بی خوابی 24 ساعته به حالت عادی بازگشت.

دو کاندیدای راه‌یافته به مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره رو در رو به پرسش های اقتصادی پاسخ دادند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امروز دوشنبه تأکید کرد آمادگی تشکیل کشور فلسطین را ندارد و اجازه هم نخواهد داد تشکیلات خودگردان فلسطین نوار غزه را اداره کند.

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: به هر زوج جوانی که ازدواج کنند یک میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه می‌دهیم. وی همچنین گفت: ما 11 تا 13 میلیون جوان مجرد داریم که تمایل به ازدواج دارند، اما امکانش را ندارند. ما در یک بسته موانع ازدواج که شامل مسکن، شغل، سربازی و جهیزیه است را حل‌وفصل می‌کنیم.

کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی رئال مادرید، به پاری‌سن‌ژرمن سابق خود به دلیل عدم پرداخت حقوق 2 ماه اخیر و پاداش‌ها، اخطار داد. امباپه که تا پایان ماه ژوئن رسما تحت قرارداد PSG بود، هنوز طلب 100 میلیون یورویی از این باشگاه دارد و در صورت عدم پرداخت، آن‌ها را به مراجع قضایی خواهد کشاند.

رئیس سازمان سینمایی کشور از حمایت جدی سازمان سینمایی در تولید فیلم‌های تجربی در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خبر داد.

باشگاه پرسپولیس با وجود چالش‌ها و شایعات پیرامون حضور والتر ماتزاری، همچنان در تلاش برای جذب این مربی ایتالیایی است. سرخ‌ها با ارائه راهکار جدید، ماتزاری را به سفری کوتاه به ایران دعوت کرده‌اند تا شرایط زندگی و امکانات باشگاه را از نزدیک مشاهده کند.

در طب سنتی چینی تابستان با عنصر آتش شناخته می‌شود یا به عبارتی در تابستان عنصر آتش حاکم است که در طبیعت و در بدن انسان نمود پیدا می‌کند. علائم عنصر آتش در تابستان در بدن شامل گرمای بیش از حد، تعرق زیاد، خشک شدن دهان و گلو، یبوست و تپش قلب است. در حالی که در طب سنتی چینی علت علائم ذکر شده در تابستان، گرمازدگی یا همان گرمای تابستان درنظر گرفته می‌شود که یک عامل خارجی است، این علائم در...

مریم ماهور مجری صداوسیما که سابقه اجرا در برنامه‌های تلویزیونی مانند «حالا خورشید»، «ترانه باران» و «روز خوش» را در کارنامه دارد، همزمان با جام ملت‌های اروپا 2024 آلمان، مجری ویژه برنامه ورزشی یکی از پلتفرم‌ها شده است.