شنبه 8 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

آمار‌های ثبت احوال درخصوص فوت‌های ثبت‌شده در سال گذشته نشان می‌دهد تعداد مردان فوت‌شده 11.2 درصد بیشتر از زنان بوده است.

رئیس جامعه دندانپزشکی ایران گفت: هزینه‌های دندانپزشکی در کشور گران نیست، بلکه درآمد‌های مردم کم است و این درآمدِ کم جوابگوی همه نیاز‌ها نیست.

سرهنگ حسین مافی در تشریح جزئیات این خبر گفت: روز گذشته ماموران گشت کلانتری 139 مرزداران درحین گشت‌زنی در محدوده بزرگراه شهید حکیم تهران بودند که به یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی که درحال پرسه زنی بود مشکوک شده و رفتار آن را تحت نظر قرار دادند. همزمان پلاک موتورسیکلت نیز مورد استعلام قرار گرفت.

قصه از این قرار است که ظاهرا وزارت ارشاد برای کاهش مصرف دخانیات در میان جوانان، در یک طرح بالنی و آزمایشی از ترکیب گاز‌های شیمیایی N2O و اکسیژن یا... فشرده برای یک سرخوشی و نسبتا یک حالت خلسه موقتی استفاده کرده است. آن‌گونه که مسئولان وزارت بهداشت به رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، «پاکدم» یا همان «قلیان اکسیژن» ثبت اختراع شده و براساس یک طرح مطالعاتی درحال عرضه است.

دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با بیان این که در سال‌های گذشته عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه اقدامات و اعمال زیبایی بوده است؛ گفت: درعین حال مراکز فاقد مجوز و زیرزمینی منشأ اصلی صدمات به زیبایی و سلامت مردم هستند.

تنها پسرِ زنی که 7 سال قبل در جنایتی هولناک به قتل رسیده بود، وقتی به دادسرا رفت تا مقدمات اجرای حکم قصاص را فراهم کند نشانه‌ای از مادرش دید که در نهایت تصمیم گرفت قاتل را ببخشد. اما این نشانه چه بود و پسر مقتول چطور متوجه آن شد؟

فرمانده فراجا اقدام انتظامی در مقابله با بی‌حجابی را کاملاً قانونی و مدبرانه دانست و همراهی همه جانبه و عملی مجموعه عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات در اجرای طرح نور را قابل تحسین کرد.

فرماندار عنبرآباد گفت: در نتیجه تیراندازی شامگاه جمعه حین برگزاری جشن عروسی، دو نفر جان خود را از دست دادند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، گفت: برای ساخت فاز اول آزادراه شهید شوشتری، بخش زیادی از معارضین پروژه رفع شده است و به صورت جزئی کماکان معارض مانده؛ اما تأثیر چندانی بر روند اجرای پروژه نمی‌گذارند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح ضمن اعلام جزئیات مشوق‌های سربازان ماهر و نحوه بهره‌مندی از آن‌ها گفت: اعطای این مشوق از 15 اردیبهشت‌ماه عملیاتی خواهد شد.

طبق اعلام روابط عمومی منطقه 7، اخیراً فیلمی در فضای مجازی به نمایش در آمده است که نشان می‌دهد شهرداری منطقه 7 در باغ‌موزه قصر تعدادی درخت را قطع کرده است و این‌طور وانمود می‌کند که گویی شهرداری به‌دنبال قتل عام درختان و دشمنی با آنهاست!

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات غیرمستمر به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو تصریح کرد: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نسبت به ثبت اطلاعات کودکان واجد شرایط دریافت شیرخشک در سامانه سلامت وزارت بهداشت (جهت دریافت شیرخشک رایگان) اقدام می‌کند.

مهدی عباسی درخصوص وضعیت ساخت و ساز‌های صورت گرفته در اطراف باغ گیاه‌شناسی با بیان اینکه باید تدبیری اندیشیده شود که آسیبی به باغ وارد نشود، خاطرنشان کرد: البته به این معنا نیست که تعاونی واحد‌های آپارتمانی خود را نسازد؛ تعاونی می‌تواند واحد‌ها را بسازد و تعهدات خود را براساس پروانه انجام دهد.

محمود پاکزاد از اولین عکاسانی است که تاریخ خیابان‌های تهران را مصور و مستند کرده است، البته از جمله شهر‌هایی که پاکزاد برای عکاسی به آن‌ها سفر کرده می‌توان به اصفهان، شیراز، تبریز، گرگان، اهواز، آبادان، خرمشهر، همدان، آذربایجان، قم، شهر‌های شمالی ایران اشاره کرد. پاکزاد در سال 1377 خودش را بازنشسته کرد و در سال 1378 عکس‌های خود را به سازمان اسناد ملی اهدا کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلستان تهران گفت: یک دستگاه خودرو پراید به‌دلیل فرونشست ناشی از نشتی آب در سلطان‌آباد به زمین فرورفت.