شنبه 6 مرداد 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

نوشیدنی بیسکوییت و بستنی نوعی نوشیدنی خنک و خوشمزه کافی شاپی است که از ترکیب بستنی و بیسکوییت با شیر تهیه می‌شود.

نشانه‌های کمبود ویتامین دی ممکن است به‌صورت «درد استخوان یا ضعف عضلانی یا حتی بی‌حوصلگی و خستگی که اغلب می‌تواند با اختلال عاطفی فصلی (SAD) همراه باشد، ظاهر شود.»

آفتاب سوختگی باعث خارش و قرمزی پوست می‌شود، در حالی که مسمومیت با نور خورشید می‌تواند یک واکنش آلرژیک باشد و علائم بیشتری را با خود به همراه داشته باشد.

تیلور توضیح داد که هرگز نباید نان را در یخچال نگه داشت، زیرا قرار گرفتن نان در معرض سرمای یخچال باعث کریستالی شدن نشاسته آن می‌شود و در نتیجه، طعم و بافت نان عوض می‌شود.

با افزایش سن افراد، مغز آن‌ها کمتر کار می‌کند، ولی داشتن سطوح کافی ویتامین B 12 می‌تواند به محافظت از مغز در برابر تخریب عملکردی آن کمک کند. همچنین معلوم شده که کمبود این ویتامین با کوچک شدن مغز و بیماری آلزایمز نیز ارتباط دارد.

با افزایش سن، ریسک و خطر ابتلا در بیماری سرطان روده بزرگ افزایش می‌یابد؛ بنابراین، غربالگری یکی از مهم‌ترین موضوع برای پایش سلامت به‌حساب می‌آید که لازم است افراد به آن توجه ویژه داشته باشند.

با افزایش موارد گزارش‌شده از تب دنگی، لازم است اصولی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، به‌ویژه برای مسافران به مناطق آلوده و پرخطر این بیماری رعایت شود. تب دنگ یا دانگ، یک بیماری ویروسی است که توسط گزش پشه آئدس منتقل می‌شود.

موز، یکی از میوه‌های مغذی است که منبع غنی از پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود. خوردن موز برای کودکان، ورزشکاران و افرادی که نگران تناسب اندامشان هستند، مفید است. این میوه در بهبود عملکرد دستگاه گوارش تأثیر دارد، اما برای اینکه اختلال در هضم آن رخ ندهد، باید از مصرف هم‌زمان آن با بعضی از خوراکی‌ها پرهیز کرد.

در فرآیند اهدای خون نیز حجم معینی از خون دریافت می‌شود که دستگاه گردش خون به‌راحتی می‌تواند خود را با از دست دادن این حجم از خون بدون آنکه مشکلی برای بدن اهداکننده ایجاد شود، تطبیق دهد.

سویا و محصولات سویا سرشار از ایزوفلاون هستند که نشان داده شده است حافظه را درکودکان و بزرگسالان بهبود می‌بخشد.

تیرگی رنگ پوست صورت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که خوشبختانه بیشتر آن‌ها قابل پیشگیری هستند یا به‌راحتی درمان می‌شوند.

ویتامین D با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده‌ها و کاهش دفع از کلیه به متابولیسم استخوان‌ها کمک می‌کند. این ویتامین محلول در چربی است و به رشد و استحکام استخوان‌ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می‌کند.

اسفناج خاصیت غذایی بالایی دارد و سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدان، حاوی انواع ویتامین‌های A,C, E,B و املاح مختلف است.

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 24 تیر ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

خطر ابتلا به سنگ کلیه و نارسایی مزمن کلیه در کسانی که به خصوص در روز‌های گرم به طور منظم نوشابه می‌نوشند، افزایش می‌یابد.

بستنی دالگونا کافی نوعی بستنی با پایه قهوه است که می‌توانید آن را با روشی آسان و بدون نیاز به دستگاه و ثعلب در منزل درست کنید.