شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران با بیان اینکه زخم مزمن به زخم‌هایی گفته می‌شود که مدت‌زمان درمان آن بیش از 28 روز طول می‌کشد، اظهار کرد: «زخم‌های مزمن 3 دسته «عمده» و یک دسته «نادرتر» دارند و زخم‌های دیابتی در صدر دسته «عمده» قرار می‌گیرند.»

یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: «اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد، به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد، بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایدئال، به جراح پلاستیک مراجعه کند.»

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 8 اردیبهشت ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

محققان دانشگاه رایس ِ آمریکا دست به پژوهشی زدند که نشان داد ما برخی جنبه‌های یک تجربه همچون شرایط کلی را به جای جزئیات کوچک‌تر به خاطر می‌سپاریم.

طبق یک مطالعه که در سال 2023 از طریق مجله اروپایی تحقیقات پزشکی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت، فلاونوئید فیستین موجود در خیار ممکن است بتواند روند پیشرفت انواع خاصی از سرطان مانند سرطان پروستات را با اختلال مواجه سازد.

چرخش به سمت داخل یکی از حرکات طبیعی مچ پا است و در این حالت، استخوان مچ پا به سمت داخل حرکت می‌کند در حالی که سایر استخوان‌های پا به سمت بیرون حرکت می‌کنند.

غذایی که می‌خورید، به مثابه سوختی است که مغز با استفاده از آن کار می‌کند.

کافئین ماده‌ای است که در عین بی‌خطر بودن، ممکن است در صورت مصرف مستمر با فرآیند‌های طبیعی بدن تداخل پیدا کند.

به گفته محققان، به رغم رواج رژیم‌های فستینگ، اگر شما فقط کالری دریافتی روزانه خود را کاهش دهید، بدون توجه به زمانی که غذا می‌خورید، کاهش وزن رخ می‌دهد.

بیش از یک چهارم افرادی که برای کنترل دیابت خود انسولین تزریق می‌کردند، پس از کنترل قند خون خود موفق به قطع مصرف انسولین شدند.

در ادامه ابتدا از مواد غذایی‌ای خواهیم گفت که باید از خوردن آن‌ها با معده‌ی خالی پرهیز کنید

شاید شما هم شنیده باشید که لکه‌های سفید روی ناخن اغلب به دلیل کمبود کلسیم ایجاد می‌شوند.

روانشناس جولی ایتکن شرمر از دانشگاه وسترن انتاریو در کانادا بیش از 500 نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی «تاریک» و ترجیح خودرو‌های پر سر و صدا با صدای اصلاح شده را بررسی کند.

سندرم ناخن زرد معمولا به عوارض ناشی از این بیماری بستگی دارد و متخصصان درمان‌ها را بر اساس آنچه برای بیمار مشکل ایجاد کرده است، ارایه می‌کند.

‌کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، خطرات و تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌هایی که بدون نسخه هم بفروش می‌رسند (دارو‌های OTC) را تشریح کرد.

محققان کالج دارتموث چندین نوع غذای دریایی را آزمایش کردند و نمونه‌ها نشان دادند که میگو و خرچنگ حاوی سطوح خطرناکی از PFAS (به ترتیب حدود 1.74 و 3.30 نانوگرم در گرم) هستند که یک سم است.