شنبه 6 مرداد 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران درباره حواشی پیش آمده در جلسه امروز شورا توضیحاتی ارائه کرد.

با هدف کاهش تصادفات، طرح ملی کاج از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه راهکارهای فناورانه دعوت کرد.

معاونت بهداشت وزارت بهداشت با اعلام این که افرادی که قبلاً یک‌بار به تب دانگ مبتلا شده باشند احتمال دارد در نوبت بعدی به فرم شدید این بیماری مبتلا شوند؛ نسبت به مصرف برخی داروها در هنگام ابتلا به تب دنگی هشدار داد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نامه‌ای به سرپرست ریاست جمهوری نسبت به کمبود معلم در سال تحصیلی جدید هشدار داد و سه پیشنهاد را برای عبور از این بحران ارائه کرد.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به بررسی وضعیت صندوق‌های بازنشستگی صنفی اختصاصی در ایران پرداخت.

دادگستری کل استان تهران به ادعای درخواست رشوه برای اعطای پست در شهرداری تهران واکنش نشان داد و دستور بررسی و صحت‌سنجی ادعاهای مطرح شده را صادر کرد.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس استان تهران از آمادگی کامل اورژانس تهران برای خدمت‌رسانی به بیماران، مصدومان احتمالی و عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفت: تمرکز ناهمگن جمعیت در ایران، استمرار کاهش جمعیت در تعدادی از نواحی و افزایش قابل ملاحظه آن در برخی از پهنه‌ها، چالش اصلی در توسعه پایدار ایران زمین خواهد بود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این که هم اکنون 40 شهر ایران درگیر پشه آئدس هستند، گفت: تخم این پشه تا یک سال و نیم می‌تواند زنده بماند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در آستانه روز بهزیستی و تامین اجتماعی طی یادداشتی نوشت: کاهش آسیب‌های اجتماعی این قشر جز با اقدامات حرفه‌ای و مداخلات تخصصی و اهتمام ملی میسر نمی‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: ادعاهای مطرح شده در خصوص سمت فروشی در شهرداری را نمی‌توان بدون بررسی تایید و یا رد کرد.

زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات دارند اما گذرنامه‌هایشان منقضی شده یا اینکه اصلا گذرنامه ندارند می‌توانند از دو طریق گذرنامه‌های خود را تهیه کنند.

موشک ماهواره‌بر فالکون9 دچار نقص فنی شد و ماهواره‌های استارلینک را در مداری رها کرد که محکوم به سقوط به جو زمین و سوختن هستند.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران در این سه سال اخیر اقدامات ویژه‌ای را در جنوب و مرکز پایتخت انجام داده است.

شهردار منطقه 6 تهران از طراحی، ساخت و رونمایی از المان‌های ایرانیاسلامی در همه ورودی‌های پهنه مرکزی تهران خبر داد که برای نخستین بار در پایتخت روی داده است.‌

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش پیامک جعلی جریمه راهور هشدار داد.