شنبه 6 مرداد 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

با وجود گذشت ماهها از مطرح شدن ابهامات مربوط به تولید موبایل نوکیا بدون ارتباط با برند اصلی، همچنان وزارت صمت در این خصوص موضع عمومی و شفاف اتخاذ نکرده است.

مهلت انتخاب خودرو در مرحله جدید با عرضه 36 خودروی وارداتی که از روز سه شنبه (19 تیر ماه) آغاز شده بود، امشب به پایان می رسد.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، 24 تیرماه) با رشد 878 واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 201 هزار و 135 واحد قرار گرفت.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: بازار سیاهی در تعیین بلیت هواپیمای تهران - نجف راه نیفتاده و شرکت‌ها خودشان قیمت‌ها را تعیین می‌کنند و برای اینکه بتوانند هزینه‌های خود را پوشش دهند باید قیمت بلیت را به گونه‌ای باشد که بین رفت و برگشت تعادل ایجاد شود.

درحالی پیش‌فروش بلیت قطار با افزایش 30 درصدی آغاز شده که سیستم فروش شرکت ریلی رجا با اختلالات گسترده مواجه شده است.

پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی 1 تا 23 مرداد، از امروز با متوسط 30 درصد افزایش قیمت آغاز شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی از آمادگی این بانک برای عرضه ارز دینار اربعین بدون ارایه کد سماح خبر داد و گفت: تصمیم‌گیری در خصوص این موضوع به ستاد اربعین بستگی دارد.

در آخرین گزارش منتشرشده بانک جهانی، رشد اقتصادی پایدار ایران در میان تنش‌های ژئوپلیتیک منطقه به تصویر کشیده شده است.

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با بیان اینکهه هیچ جدول خاموشی منتشر نشده، گفت: میزان تقاضای مصرف برق کشور در روز گذشته (جمعه) 72 هزار و 208 مگاوات ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 هزار مگاوات افزایش و 16 درصد رشد را نشان می دهد.

شعب منتخب بانک سپه در سراسر کشور از یکشنبه 7 مردادماه به زائران اربعین حسینی ارز ارائه می دهد.

دادگستری استان تهران نسبت به پیش‌فروش ساختمان بدون تنظیم سند رسمی هشدار داد و آن را جرم دانست.

سازمان خصوصی‌سازی ادعای واگذاری پنج شرکت دولتی به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را تکذیب و اعلام کرد: واگذاری شرکت‌های دولتی مشمول واگذاری از طریق بازار سرمایه در دستور کار قرار دارد.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: در راستای تکریم زوار اربعین حسینی، آماده‌ایم از هفتم مردادماه ارز اربعین را از طریق شعبات منتخب هفت بانک عامل در سراسر کشور به زائران عتبات عالیات عرضه کنیم.

با توجه به انتشار اخباری مبنی بر ممنوعیت قیمت‌گذاری دستوری در پی آغاز ابلاغ برنامه توسعه هفتم، عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، تشریح کرد که ممنوعیت قیمت‌گذاری دستوری خودرو، منوط به نظر شورای رقابت پیرامون انحصاری بودن یا نبودن خودرو خواهد بود.

صادرات ایران به عراق در بهار امسال حدود 3 میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال، 28 درصد رشد را نشان می دهد.

بانک تجارت با هدف ایجاد بستر مناسب برای فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی پیامک لحظه‌ای حساب‌ها و کارت‌های این بانک، امکان مدیریت پیامک لحظه‌ای را از طریق درگاه‌های غیرحضوری برای مشتریان خود فراهم کرده است.