سه‌شنبه 29 اسفند 1402

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

با تصویب شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال 1403 نسبت به سال1402، به میزان 35.3 درصد افزایش یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این اشتباه را باید اصلاح کنیم، مراد از حداقل این است که کسی نمی تواند کمتر از این دستمزد را پرداخت کند این امر در مصوبه شورای عالی کار مورد تاکید قرار گرفته است.

پنجمین جلسه شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ایمنی کشور پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و آخرین وضعیت برنامه ریزی دستگاه های اجرایی جهت تسهیل سفرهای نوروزی و کاهش تلفات جاده ای مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر اقتصاد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بر اساس آمار مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی کشور بالاتر از 5 درصد محقق شود که نسبت به نرخ رشد اقتصادی 4 درصدی سال گذشته شاهد بهبود در این شاخص هستیم.

یک کارشناس محیط زیست با تأکید به کاهش شدت خشک‌سالی در کشور از بهبود وضعیت بارندگی در استان‌های زاگرس‌نشین خبر داد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران با ورود و فعالیت سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر امروز (28 اسفند) بارندگی و بارش برف و باران در مناطق مختلف تهران تا روز چهارشنبه (1 فروردین 1403) ادامه دارد. از روز پنجشنبه (2 فروردین 1403) نیز افزایش نسبی دما نیز پیش‌بینی می‌شود.

اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور خواستار شفاف سازی ارز تخصیصی به اشخاص حقیقی و حقوقی شد.

امروز 28 اسفند ماه هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی)، در ساعت اولیه کاری در بازار تهران، با 423 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز قبل، 38 میلیون و 505 هزار تومان فروخته شد.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی تهران، ضمن تاکید بر اینکه تامین قطعات خودروهای چینی اعم از وارداتی و مونتاژی، از مهمترین و بزرگترین چالش‌های صنعت لوازم یدکی خودروها است به موضوعاتی نظیر افزایش قیمت نرخ ارز، وارداتی بودن بخش عمده‌ای از قطعات و مواد اولیه و تورم به عنوان شاخص‌هایی نام برد که اگر در سال جدید چاره‌ای برای آن‌ها اندیشیده نشود، صنف قطعات یدکی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

نرخ تورم سالانه و نقطه به نقطه آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در بهمن کاهش و تورم ماهانه افزایش یافت.

دادستان تهران از برخورد با 14 آژانس و درگاه اینترنتی فروش بلیت هواپیمایی به علت گران‌فروشی خبر داد.

دکتر آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه با صدور پیامی ضمن قدردانی از تلاش های مدیران و کارکنان بانک سپه در سال 1402، حلول ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید نوروز را به تمامی همکاران خود در سراسر کشور تبریک گفت

بررسی نرخ بیکاری افراد 15 ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که 8.6 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه سال قبل (زمستان 1401)، 1.1 درصد کاهش یافته است.

معاون مالی بانک صادرات ایران از افزایش سرمایه 457 درصدی بانک صادرات ایران تا 1200 هزار میلیارد ریال و کسب جایگاه اول این بانک در بین بانک‌های بازار سرمایه خبر داد.

دکتر آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه در جلسه شورای عالی مسکن از تامین مالی سریع ساخت واحدهای مسکونی نیروهای مسلح کشور خبر داد