شنبه 6 مرداد 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فراخوان سیزدهمین رویداد سراسری تئاتر صاحبدلان در بخش‌های مختلف صحنه‌ای، خیابانی، نمایشنامه‌نویسی، تئاتر ملل و پژوهش و آموزش منتشر شد.

کتاب «چرا باید این کارها را بکنم؟» نوشته بریگیته راب بازار نشر شد.

«آنیتا، گمشده در اخبار» در جشنواره «تک ماه مستند» پالرمو جایزه ویژه هیات داوران پناهندگان را گرفت.

هیات انتخاب بخش مسابقه فیلمنامه 135 ثانیه ای از بین فیلمنامه های متقاضی حضور در این بخش تعداد 37 فیلمنامه را برای حضور در مرحله نهایی معرفی کرد.

نمایش‌نامه جمهوری تشنگان نوشته‌ی شهریار جوهری اخیرا توجه‌های زیادی را در دنیای داستان و نمایشنامه به خود جلب کرده و نامزد برترین نمایش‌نامه از دهمین دوره انتخاب آثار برترین ادبیات نمایشی ایران نیز شده است.

نمایشگاه عکس «مجلسِ پرده‌نشینان» که روایت تصویری از روضه‌های خانگی در ماه محرم و صفر طی سال‌های 1399 تا 1402 است، امروز 23 تیرماه در گالری شماره یک خانه عکاسان افتتاح شد.

رضا ایرانمنش از عمل جراحی اخیرش که در پی عوارض خروج گلوله و ترکش طی یک سال گذشته از بدنش رخ داد، سخن گفت و یادآور شد که همچنان عاشق بازیگری است.

از 7 تا 17 آگوست برابر با 17 تا 27 مرداد عشق به سینما در لوکارنو خواهد درخشید و این شهر سوییس را به پایتخت جهانی سینمای مولف تبدیل خواهد کرد.

یک بازیگر مرد به خاطر عمل بینی نقشش را در سریال «مختارنامه» کلا از دست داد.

عکس‌های بدون آرایش آدریانا لیما، مدل سرشناس برزیلی 43 ساله که با برند مشهور «ویکتوریاز سیکرت» کار کرده‌است.

"شبیه آنتیگونه"، اقتباسی به قلم عنایت الله خادم بشیری از نمایشنامه‌ی مشهور آنتیگونه اثر تراژدی‌نویس یونانی، سوفوکل است که در ایران و جهان بارها و به شیوه‌های متفاوت، روی صحنه رفته است.

عکسی از تغییر چهره «شارلوت» سریال گاندو بعد از 4 سال را می بینید.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی به ریاست مصطفی پورمحمدی... از بیژن زنگنه و سعید جلیلی دعوت کرد... خاطرات شفاهی دوران مسئولیت خود به ویژه روایتشان از پرونده کرسنت را برای ثبت در تاریخ انقلاب ضبط کنند.

معاون تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان اعلام کرد فعالیت‌های تئاتری کانون ویژه ماه محرم و صفر از 23 تیر آغاز و تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

نجم‌الدین شریعتی که به عنوان مجری در «حسینیه معلی» حضور دارد؛ اجرای برنامه مذهبی و دینی را برچسب نمی‌داند و همچنین استعدادهایی که به واسطه این برنامه محرمی دیده می‌شوند و خلاقیت‌هایی که برای ساخت برنامه‌های مذهبی امروز ضرورت دارد.

بهروز رضوی، سریال «هزار دستان» ساخته علی حاتمی را برای نابینایان توضیح‌دار کرد.