سه‌شنبه 29 اسفند 1402

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

بازیگر فیلم کوتاه «بَدَوی» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنواره فیلم مادرید گرفت.

نوروز، آیین یا جشن باززایی جهان است و قدمتی پنج هزارساله دارد. هرچند که بعضی از محققان برای آن قدمتی بیش از این نیز متصور هستند. جشنی که منطقه بزرگی از هند تا فلات ایران و پهنه غربی آسیا را در برمی‌گیرد. آیینی که اقوام مختلف آن را برپا کرده و گرامی می‌دارند و در بسیاری دیگر از مناطق جهان فراموش شده و فقط جایی در خاطره قومی دارد.

سریال «جومونگ3: جا میونگ گو» از 29 اسفند ساعت 19 روی آنتن می‌رود.

مطابق شکایات و اطلاعات واصله در خمین انتخابات با تقلب و تزویر و کمک ارگان‌های شهر و فرهنگیان و تهدید به نفع کاندیدای جمهوری اسلامی انجام یافته... متسافم بگویم در هیچ دوره به این نحوه عمل نشده و مردم از حکومت اسلامی انتظار ظلم فاحش نداشته‌اند.

عوامل پروژه نمایشی، موسیقایی «مجنون آن لیلی» به کارگردانی و آهنگسازی پیمان خازنی و تهیه‌کنندگی ساسان سالور و حمیدرضا علی‌نژاد که قرار است در تالار حافظ روی صحنه رود، معرفی شدند.

شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با 6 فیلم‌نامه موافقت کرد.

فرهاد باقری، کارگردان و بازیگر تئاتر، این روزها در حال تدارک نمایشی به نام «برف» است. نمایشنامه برف اثر محمد طباطبایی است که بر اساس رمانی از محسن حکیم معانی با عنوان «در کوچه برف می‌بارد» به رشته تحریر درآمده است.

فال‌گوش چند جور است: یکی این است که دختری که نیتی دارد و بیش‌تر نیت بخت‌گشایی و به خانه‌ی بخت رفتن است صورتش را می‌گیرد و سر سه‌راه یا چهارراهی می‌ایستد و گوش می‌دهد به سخن آیندگان و روندگان.../ می‌گویند که وقتی مختار خواست از قاتلان حضرت حسین و یارانش انتقام بگیرد، با یاران خود قرار گذاشت که شبی که می‌باید خروج کنند، او بر بام خانه‌ی خود آتش روشن خواهد کرد تا دیگران شعله‌های آتش را...

با حکم معاون سیما، «دکتر محمدمهدی قاسمی» به سمت «سرپرست شبکه آموزش» و «نجفی سولاری» به سمت «دبیر ستاد تحول ساختاری سیما» منصوب شدند.

فیلم دوم «تل‌ماسه» با رسیدن به فروش نیم میلیارد دلاری از فیلم نخست پیشی گرفت.

دیوید سیدلر، فیلمنامه‌نویس «سخنرانی پادشاه» در 86 سالگی درگذشت.

‌رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه این ظرفیتها وجود دارد و همه دستگاه ها باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنند، عنوان کرد: امیدواریم همه دستگاه‌ها به نقش و اهمیت تبیین وظایف خود بیشتر توجه داشته باشند و به فرهنگ‌سازی و پیوست رسانه‌ای اقدامات خود توجه ویژه ای کنند، ما هم می‌توانیم منعکس کننده این دستاوردها باشیم.

ادبیات گوتیک ژانری از ادبیات است که از ترکیب وحشت و مضامین عاشقانه به وجود آمده است. موضوعات به کار رفته در این سبک بر اساس وحشت، عاشقانه و ملودرام دسته‌بندی می‌شوند.

قطعا فراموش نشده که شخصا این‌جانبت در سال 1944 با تقاضایی که در خصوص امتیاز نفت شمال از طرف دولت اتحاد جماهیر شوروی به عمل آمده بود مخالفت کردم و قانون تحریم اعطای امتیاز نفت بنا به پیشنهاد این‌جانب از تصویب مجلس گذشت و همیشه در این عقیده استوار بوده‌ام که مخصوصا با اوضاع حاضر دنیا عدم مداخله‌ی خارجی‌ها اعم از هر مسلک و سیاست در امور ایران و در منابع ثروت ایران نه‌تنها برای ملت ایران...

در حالی که اکثر روزنامه ها امروز منتشر نشده اند، چالش دستمزد کارگران و حاشیه هایزمین جنب حوزه علمیه حجت الاسلام کاظم صدیقی از موضوعات مهم مطبوعات است.