شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی سرمربی تیم ملی کشتی رفت.

فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی خود در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت 2 جایزه شد.

یک رسانه خبری با بی‌دقتی مدعی شده است که در دولت گذشته با ساخت فیلم «مست عشق» مخالفت شده بود و از دادن پروانه ساخت به آن خودداری کرده بودند. این ادعا از اساس نادرست است و مثل خیلی دیگر از خبرسازی‌ها و تفسیرهای سوگیرانه به جز تحریف وقایع خاصیت دیگری ندارد.

«همه بازیگرها و تهیه‌کننده‌ها بی‌اخلاقی‌های خاص خودشان را دارند؛ نه به قرارداد و نه به حرفشان متعهدند. من در چند صنعت مختلف بوده‌ام و به بی‌اخلاقیِ اینها هیچ‌جا ندیده‌ام. اسمشان هم هنرمند، فرهیخته و فرهنگی است، ولی بسیار بی‌اخلاقند».

تبلیغ فیلم‌های ایرانی در شبکه های ماهواره ای همواره از بحث های پردامنه بوده اما از سال گذشته تا کنون با رشد زیادی مواجه شده است.

کامبیز نوروزی معتقد است که صداوسیما در سال‌های اخیر تک حزبی شده و به جای ایجاد رفاق ملی شقاق ملی ایجاد کرده است.

خیز دانشگاهیان امریکایی در اعتراض به جنایات اسرائیل، پایان سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا، حضور سردار رادان در جمع روحانیون قم و تبیین طرح مقابله با بی حجابی و... از تیترهای مطبوعات امروز است.

سریال افسانه جومونگ یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای در ژانر حماسی رزمی با بازی سونگ ایل گوک است که پرطرفدارترین سریال در کره جنوبی در مدت زمان پخشش (81 قسمت) بود. این سریال نه تنها در کره جزو پرطرفدارترین ها بوده بلکه در ایران هم به شدت محبوب شد و حتی بازپخشش نیز بازدید زیادی دارد.

تیپ اصلی رعنا آزادی‌ور بازیگر «زخم کاری» در واقعیت را می‌بینید.

داریوش مهرجویی مهر سال گذشته در منزل شخصی‌اش و همراه با دخترش به قتل رسید.

داستان عاشقانه و عارفانه مولانا و شمس در فیلم سینمایی «مست عشق» با کارگردانی حسن فتحی در کمتر از دور روز نزدیک به 15 میلیارد تومان فروش داشت.

بهرام افشاری که نقش بهتاش فریبا را در سریال پایتخت بازی می کرد، اکنون 36 ساله است. در ادامه تصاویری از تیپ و چهره خاص او را بعد 5 سال از ایفای نقش بهتاش می بینید.

به تازگی ویدیویی از یک گفت‌وگوی قدیمی با دکتر سید حسین نصر، رئیس دانشگاه آریامهرسابق (صنعتی شریف) در سال‌های پیش از انقلاب و رئیس دفتر فرح پهلوی در فضای مجازی بازنشر شده که او در آن ادعا کرده «سازمان امنیت پیشتیبانی بسیار قوی از شریعتی می‌کرد در دانشگاه فردوسی. [شریعتی با ساواک] به نحوه‌ای همکاری یا عضویت داشت...»

سعید مرادی مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان فیلم و برنامه‌های تصویری با اشاره به ماموریت های ساترا بیان کرد که این سازمان رقیب نیست بلکه به عنوان شریک تولیدات تصویری نقش آفرینی می کند.

فیلمساز مشهور فرانسوی در سن 63 سالگی درگذشت‌.