سه‌شنبه 29 اسفند 1402

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران ایرنا پس از برگزاری انتخابات، اسناد جدیدی در خصوص منتخب حوزه ورامین، پیشوا و قرچک به شورای نگهبان رسید که این اسناد پیش از این در پرونده او منعکس نشده بود و با توجه به اهمیت آن‌ها، سبب ایجاد تردید جدی در خصوص صلاحیت «مهدی زمانی افشار» شد.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور حضور ایران و روسیه در سازمان‌های منطقه‌ای مهم نظیر شانگهای و بریکس و همچنین تلاش برای عملی شدن توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله احداث خط‌آهن رشت - آستارا را زمینه‌های مناسبی برای تقویت همکاری‌های فیمابین به ویژه ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دو کشور دانست.

تهران - ایرنا - اخراج انگلیسی‌ها از حوزه منابع انرژی ایران از بزرگترین شکست‌های انگلیسی‌ها در غرب آسیا بود که پایه‌های حضورشان در این منطقه را به لرزه درآورد.

تهران - ایرنا - همزمان با ملی شدن صنعت نفت، در مناطق نفتی جنوب کشور خشم کارگران سرریز کرده و دست به تحصن و اعتصاب‌زده بودند. مطالبات آنان در آغاز با خواسته‌های طرفداران ملی شدن نفت همسویی چندانی نداشت اما در طول اعتصاب‌ها، شعارها و مطالباتشان تغییر کرد و پیگیرانه در جنبش ملی‌شدن نفت تاثیرگذار شدند.

تهران - ایرنا - فعال سیاسی با بیان اینکه دولت آیت‌الله رئیسی توانست نقدینگی و خلق پول را کنترل و بدهی‌های دولت گذشته را هم تسویه کند، گفت: دولتی ها در کنترل نرخ تورم هم موفق عمل کردند.

نیویورک - ایرنا - امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، «اتهامات بی پایه و اساس» آمریکا و انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت دریای سرخ و یمن را رد کرد.

بندرعباس - ایرنا - فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت فرارسیدن سالروز ملی شدن صنعت نفت ضمن تشریح جایگاه و اقتدار جمهوری اسلامی در مواجهه با دشمنان و مقایسه آن با دوران قبل از انقلاب تاکید کرد: جوانان باید تاریخ معاصر را بخوانند تا به ارزش داشته‌هایمان بیشتر پی ببرند.

تهران - ایرنا - در پی ابلاغ بخشنامه‌ای بنام ضیافت خدمت هیچ دستگاه اجرایی دولتی در ایام تعطیلات نوروزی از تاریخ 24 اسفند تا 14 فروردین خالی از مدیران نباشد.

نیویورک - ایرنا - «سابرینا سینگ» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: ایالات متحده به حکومت نظامی نیجر در مورد سطح روابط خود با روسیه و ایران ابراز نگرانی کرده است.

تهران - ایرنا - سخنگوی شورای نگهبان گفت: صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان شفا در نوار غزه و اشغال آن و جنایات مرتکب شده توسط نظامیان این رژیم علیه کادر درمان و بیماران و مجروحان این بیمارستان را شدیدا محکوم کرد.

تهران - ایرنا - بنیاد ملی نخبگان با هدف توانمندسازی و مهارت‌افزایی استعدادهای فردی و گروهی صاحبان استعداد برتر، از توسعه فعالیت‌های نخبگانی در مسیر نخبگی پشتیبانی می‌کند.

تهران - ایرنا - وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیدار کرد.

تهران - ایرنا - روابط عمومی ارتش در آستانه حلول سال نو خورشیدی، دل نوشته فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برای قدردانی از سربازان در حراست از حدود و ثغور مرزهای ایران اسلامی را منتشر کرد.

تهران - ایرنا - سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اعلام اینکه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، گفت: 8 حوزه انتخابیه از جمله تهران به صورت تمام الکترونیک خواهد بود.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور اهمال در تامین امنیت غذایی جامعه را تخلف و خسارت غیرقابل جبران تلقی نموده و تاکید کرد: سوداگری و سوءاستفاده در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست و لازم است سوداگرانی که به خاطر سودجویی با جان مردم بازی می‌کنند، به دست قانون سپرده شوند تا برخورد سختی با آنها شود.