شنبه 8 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با حضور در منزل غلامحسین پیروانی به عیادت این پیشکسوت فوتبال رفت.

تهران - ایرنا - نایب رئیس کمیته فلسطین، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی در حمایت از غزه و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی شد و گفت: روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی باید قطع شده و سفارتخانه‌های آنها در کشورهای مختلف تعطیل شود.

تهران - ایرنا - کارشناس روابط بین‌الملل سفر رئیس جمهور به پاکستان را نمایش اقتدار ایران خواند، گفت: دولت جدید پاکستان نیز علاقه‌مند بود در کنار حکومتی و نظامی دیده شود که بیشترین زحمات را برای ملت فلسطین متحمل شده است.

تهران - ایرنا - سخنگوی دولت در پیام تبریک به "نازنین فاطمه عیدیان" ورزشکار ایرانی بابت قهرمانی مسابقات دوی آسیا و رکوردشکنی نوشت: این دختر قهرمان، نمونه جوان ایرانی موفقی است که با انگیزه و تلاش، توکل و ایمان، و حمایت خانواده، یکی پس از دیگری موانع را پشت‌سر گذاشت و حالا در قله قهرمانی پرچم پرافتخار ایران اسلامی را به اهتزاز درآورده است.

تهران - ایرنا - قانون اصلاحی تفسیر ماده (5) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا ابلاغ شد.

تهران - ایرنا - جمیله علم‌الهدی در سفر خود به پاکستان برنامه‌های فشرده اعم از دیدار با بانوان نخبه این کشور، رونمایی از نسخه اردوی کتاب هنر زنانه زیستن را پشت سر گذاشت تا بخشی از رایزنی و مراودات فرهنگی با هدایت و حضور این استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران هدایت و برنامه‌ریزی شود البته در جریان این سفر نشان دکتری افتخاری از دانشگاه نومل نیز به ایشان اعطا شد.

تهران - ایرنا - دفتر تحکیم وحدت در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل در حالی برای حفظ بقای خود دیوانه‌وار به هر ریسمانی چنگ می‌زند که حامیانش در هیاهوی درونی خود در حال غرق شدن هستند؛ هیاهویی که برخاسته از خون‌های به ناحق ریخته شده فلسطینیان است.

تهران ایرنا سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای اعلام کرد: فهرست شورای متبوعش در دومین مرحله انتخابات مجلس آخر هفته و همزمان با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود.

تهران - ایرنا - «علی‌اکبر شیرودی» از خلبانان شجاع و دلاور در جنگ تحمیلی بود که با بیش از هزار ساعت پرواز، نام خود را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرد و صاحب‌نظران جنگ‌های هوایی، او را از خلبانان صاحب سبک در رزم‌ها و درگیری‌های هوایی، هوانوردی و نامدارترین خلبان جهان نامیده‌اند.

تهران - ایرنا - اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه تهران امروز - شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه - در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا مقابل سردر اصلی دانشگاه تهران تجمع کردند.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش دولت نهم گفت: مردم ایران با افتخار و سرشار از غرور در دور دوم انتخابات شرکت می‌کنند و انقلاب را در عرصه بین‌المللی هر چه شکوفاتر به ثمر می‌رسانند.

تهران - ایرنا - وزیر دفاع کشورمان در اجلاس وزرای دفاعی سازمان همکاری های شانگهای در سخنانی بر صلح، ثبات دوستی، امنیت برای کشورهای منطقه و جهان که پیام ثابت و همیشگی دکترین دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران است تاکید کرد و گفت که ما به دنبال جنگ و افزایش تنش در منطقه نیستیم.

تهران - ایرنا - دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی 7 خرداد ماه در هرم سبز بهارستان رسما فعالیت خود را آغاز می‌کند که 4 منتخب به تشریح مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های نهاد قانون‌گذاری در دوره جدید پرداخته‌اند.

اسلام‌آباد - ایرنا - جمعی از نمایندگان مردم در مجالس سنا و ملی پاکستان سفر اخیر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به کشورشان را گامی رو به جلو در راستای تحکیم روابط دیرینه به ویژه افزایش حجم تجارت دوجانبه دانسته و با اشاره به حمایت‌های قوی ایران از ملت فلسطین، گفتند: تمام مردم پاکستان از پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم اشغالگر اسرائیل حمایت می‌کنند.

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بررسی عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی در این کمیسیون خبر داد و گفت: عدم ارائه اطلاعات از سوی برخی دستگاه‌ها، اصلی‌ترین سنگ پیش روی اجرایی شدن این موضوع است.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.