شنبه 6 مرداد 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهور قانون «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» و «قانون تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران» را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

تهران - ایرنا - در جلسه پیگیری طرح ها و پروژه های مشترک همکاری با کشورهای خارجی اعلام شد، در 800 مذاکره انجام شده با سران کشورهای خارجی تاکنون 250 تفاهم نامه، 176 توافق نامه و 121 قرارداد در حال اجرایی و عملیاتی شدن است.

مشهد - ایرنا - آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور عصر سه‌شنبه به منظور شرکت در پنجمین همایش جهانی امام رضا (ع) وارد مشهد شد.

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهور با ضروری دانستن بهره‌گیری وزارت ارتباطات از آخرین فناوری‌ها، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی کشور و افزایش کیفیت اینترنت برای مردم و کسب و کارها را مهم‌ترین مأموریت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد.

ساری - ایرنا - آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 27 اردیبهشت جاری در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ساری با مردم مازندران دیدار می‌کند.

ساری - ایرنا - معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به سفر رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به مازندران گفت: در دور دوم سفر استانی آیت الله رئیسی به این استان 150 هزار میلیارد ریال اعتبار جدید پیش‌بینی شده است.

تهران - ایرنا - در جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور و اعضا انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی اعلام شد انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی تاکنون 40 میلیارد دلار صادرات خدمات داشته است و شرکت های ایرانی بیش از 700 پروژه موفق به ثمر رسانده اند که با ثبت این رکورد بین المللی به لحاظ کیفیت، عملکردی بهتر از کشورهای منطقه در سطح جهان داشته اند و جوایز متعددی از روسای جمهور و مقامات سایر کشورها...

تهران - ایرنا - سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم شاهد افزایش 16 برابری تولید کاغذ بوده‌ایم، گفت: نگاه دولت به مقوله کتاب و کتابخوانی نگاهی راهبردی است.

تهران - ایرنا - فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه جامع کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به دنبال مهارت‌آموزی و تسهیل‌گری اشتغال جوانان قبل، حین و پس از خدمت سربازی است.

تهران - ایرنا - طبق اعلام عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط ماموران نیروهای مسلح طبق اصل 85 قانون اساسی اعلام وصول شد.

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز - سه‌شنبه - با پیشنهاد کاهش ساعت کارکنان زن دستگاه‌های اجرایی به 20 ساعت در هفته مخالفت کردند.

تهران - ایرنا - نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مردمی بدون توجه به حاشیه‌ها و تخریب‌های مخالفان داخلی و معاندان خارجی در حال خدمت است، گفت: کارشکنی‌ها برای توقف خدمت نتوانست دولت را از کارهای زیربنایی به خصوص در امور اقتصادی باز دارد.

تهران - ایرنا -6 پروژه بزرگ حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و یک قرارداد خرید تجهیزات از تولیدکنندگان داخلی، در آستانه روز جهانی ارتباطات و هم‌زمان با حضور رئیس جمهور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح و آغاز شد.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور هم‌زمان با حضور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از نمایشگاه آخرین اقدامات، خدمات و دستاوردهای این وزارتخانه دیدن کرد.

تهران - ایرنا - سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه فروردین به 30.9 درصد کاهش یافت، خاطر نشان کرد: این عدد در فروردین 1402 بیش از 50 درصد بود و در سال جدید کاهش بیش از 24 درصدی را تجربه کرد که نشان دهنده نزول مستمر قیمت‌هاست. تورم تولیدکننده فروردین امسال به 31.2 درصد کاهش یافت و حاکی از ان است که موتورهای خلق تورم در ایران به شدت در حال کنترل است.

تهران - ایرنا - نمایندگان در روزهای پایانی مجلس یازدهم در حالی لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته را در دستور کار قرار دادند که این لایحه در کمیسیون اجتماعی دستخوش تغییرات فراوانی شد و هنوز هم نتوانسته به نتیجه نهایی برسد.