شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مجموعه مستند «بازی اختاپوس» محصول مشترک مستند سیما و موسسه فرهنگی شهید آوینی از امشب، 8 اردیبهشت ماه روی آنتن شبکه افق می‌رود.

تهران - ایرنا - تدوین مستند «یک جهان آواز» پرتره‌ای از استاد علی جهاندار خواننده و مدرس پیشکسوت موسیقی سنتی به کارگردانی مجتبی سعادت به پایان رسید.

نشست مدیران و دبیران بیست و یکم جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با «محمد مهدی اسماعیلی» پزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از ظهر شنبه (8 اردیبهشت 1403) در وزارت فرهنگ برگزار شد.

تهران - ایرنا - سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد: کشور یمن جایگزین هند، به عنوان مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب شد.

تهران - ایرنا - با اعلام آمار فروش نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 7 اردیبهشت‌ماه 1403، نمایش «گالیله» با بیش از 3 هزار مخاطب به فروشی بیش از 700 میلیون تومان دست یافت.

تهران - ایرنا - کارگردان فیلم «بیست و یک روز بعد» و سریال «از سرنوشت» در اولین دورهمی جشنواره «آسمون» ویژه تولیدات فضای مجازی نوجوان به اهمیت فیلمسازی در نوجوانی اشاره کرد و گفت: هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید، باید برای دوره نوجوانی به‌شدت تلاش کرد و اشتباه اینجا جایز است.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر حمایت از ساخت فیلم سینمایی درباره امام رضا (ع) گفت: جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) باید به عنوان معتبرترین جشنواره فرهنگی و هنری کشور قرار گیرد.

تهران - ایرنا - مجموعه پویانمایی «شتر و آسیابان» به کارگردانی عبدالله علیمراد برای بار سوم در کشور مراکش در سومین جشنواره سینمای مستقل کازابلانکا برای کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید.

تهران - ایرنا - کتاب «حسین طاهرزاده بهزاد» با تالیف و پژوهش علی‌اصغر میرزایی‌مهر به زندگی، میراث معنوی و هنری این طراح، مینیاتوریست و نقش وی در احیای نگارگری معاصر ایران می‌پردازد.

تهران - ایرنا - مدیرکل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: جایزه دماوند به بهترین آثاری که برای معرفی ایران از سوی فعالان مردمی تولید و حمایت می‌شود تعلق می‌گیرد

تهران - ایرنا - معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سنت حسنه وقف با دانش‌های جدید آمیخته شده است، گفت: این سازمان با هدف رفع مشکلات اقتصادی کشور سرمایه بزرگی در خدمت تولید و اشتغال به کار گرفته است.

تهران - ایرنا - نمایندگان بخش‌های دانشگاهی، آموزشی و کودک و نوجوان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در بررسی مسائل دوره‌های پیشین و دوره پیش‌رو، به ضرورت تخصیص بن کتاب برای بخش کودک و توجه برگزارکنندگان و مسئولان مصلی برای استفاده هرچه بهتر از فضای مصلی تاکید کردند.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کارگردان فیلم سینمایی «محمداقبال لاهوری» مشخص شده است، گفت: می‌خواهیم یک فیلم با کیفیت و خوب بسازیم، تلاش می‌کنیم تا آخر سال یا اوایل سال آینده اثر ساخته شود،

تهران - ایرنا - دور جدید برگزاری کنسرت‌های موسیقی در استان خوزستان، با کنسرت مجید رضوی خواننده موسیقی پاپ در سینما فردوسی اهواز از سر گرفته شد.

تهران - ایرنا - آیین نکوداشت اکبر زنجانپور همزمان با نوزدهمین دوره «شب کارگردان» یکشنبه 9 اردیبهشت ماه در خانه تئاتر برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - جمعی از شاعران کشورهای ایران، افغانستان و هندوستان از غزل رهبر معظم انقلاب اسلامی در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب با مطلع «عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز» شعر سرودند.