شنبه 6 مرداد 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همزمان با برپایی «آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی»، طرح پاسداشت زبان فارسی روی سازه‌های تبلیغاتی محیطی در معابر پرتردد سراسر کشور اجرا شد.

تهران - ایرنا - میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با حضور در غرفه ایرنا در نمایشگاه کتاب گفت: برای این روزها طرحی آماده شده مبنی بر اینکه اگر دانشجویان و زنان خانه دار عضو خانواده تامین اجتماعی شوند، به ازای هر عضو ثبت نامی جدید، 400 هزار تومان بن کتاب به صورت مجازی تعلق می‌گیرد. در دولت سیزدهم پرداخت بدهی‌ها به سازمان تامین اجتماعی روند خیلی خوبی داشته است.

تهران - ایرنا - سریال ایرانی «بدل» به کارگردانی علیرضا مسعودی و سریال‌های خارجی «دکل» و «سرگردان» روی آنتن تلویزیون می‌روند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بحث جوانی جمعیت امروزه یکی از ضروری ترین اقداماتی است که باید در دستور کار همه مسئولان قرار گیرد. مورد تاکید مقام معظم رهبری و تکلیف شرعی و قانونی است و همه مسئولان باید پای کار بیایند.

تهران - ایرنا - معاون امور استان‌ها و جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان ایران به تشریح جزییاتی از کلنگ‌زنی برای احداث ساختمان انجمن تربت حیدریه در یک زمین وقفی پرداخت.

تهران - ایرنا - 15 کتاب با موضوع اهل بیت (ع) و فرهنگ شیعه به 9 زبان با حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب رونمایی شد.

تهران - ایرنا - غرفه فرهنگی هنری «روایت حضور» به لحاظ نوع فعالیت خود غرفه ای به وسعت ایران اسلامی است که هر بازدیدکننده ای در بدو ورود به نمایشگاه کتاب و قبل از رسیدن به سالن ورودی اصل شبستان با حضور در این غرفه می‌تواند با کل فعالیت دوره‌های مختلف نمایشگاه کتاب آشنا شود.

تهران - ایرنا - قائم مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام اینکه میزان فروش تا پایان ششمین روز به حدود دو برابر نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته رسیده است، گفت: نمایشگاه کتاب تا پایان روز ششم 283 میلیارد تومان فروش را تجربه کرد. سال گذشته نمایشگاه در همین بازه زمانی 144 میلیارد تومان فروش داشت.

تهران - ایرنا - دبیر جشنواره تولیدات فضای مجازی «آسمون» با اعلام خبر رسیدن بیش از 4 هزار اثر به این جشنواره گفت: توقع این استقبال در دوره اول جشنواره را نداشتیم، اما حقیقت این است که نوجوانان با استعداد زیادی در کشور حضور دارند که از جشنواره استقبال کرده‌اند.

تهران - ایرنا - شیدا قوام‌پور، نویسنده کودک و نوجوان با حضور در غرفه ایرنا در نمایشگاه کتاب گفت: در زمینه ژانر فانتزی کارهای ترجمه بسیاری وجود دارد اما کارهای تألیفی کم است؛ باید به قلم نویسنده ایرانی در این ژانر اعتماد شود. در آثار کلاسیک مثل افسانه‌های ایرانی نیز ژانر فانتزی و خیال پردازی وجود دارد. برخی فکر می‌کنند ژانر فانتزی آموزنده نیست؛ درصورتی که باعث خلاقیت ذهن کودک و نوجوان...

فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد موفق شد تا با عبور از فیلم «آپاراتچی» به جایگاه چهارم فیلم های پرفروش برسد و به فروش 6 میلیاردی در گیشه سینماها دست یابد.

تهران - ایرنا - نخستین بیانیه بخش بین‌الملل دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر با عنوان «رویداد مد موقر شیراز» منتشر شد.

تهران - ایرنا - همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی نخستین تیزر نمایش «نبرد رستم و سهراب» به کارگردانی حسین پارسایی، تهیه کنندگی سید محمود شبیری و حسین پارسایی منتشر شد.

تهران - ایرنا - حجت الاسلام «شهاب مرادی» با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب نوشت: نگاه تحلیلی و نظام‌مند ایشان به سیره اهل بیت علیهم السلام را بسیار دوست دارم؛ به گونه‌ای که گویی عمری به تماشا و زیارت ائمه طاهرین علیهم السلام نشسته است.

تهران - ایرنا - مستند «عکاس حرم» روایت امیر حسامی نژاد پرافتخارترین عکاس آیینی ایران روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

تهران - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی با تاکید بر لزوم رعایت قواعد زبان فارسی در بخش‌های مختلف، گفت: زبان فارسی رکن مهم هویت ملی ما است. نمی‌توان با متخلفان با مسامحه رفتار کرد. در حوزه هویت ملی، دولت باید هر کاری می‌تواند انجام دهد. زبان فارسی رکن امنیتی است.