سه‌شنبه 29 اسفند 1402

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

آخرین جلسه هیئت دولت در سال 1402 بعد از ظهر امروز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و طی آن وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و روسای کل بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه گزارش‌های مشروحی از اقدامات و دستاورد‌های دولت در طول سال گذشته ارائه کردند.

رئیس جمهور گفت: در این مجموعه آنچه امروز به صورت رسمی آغاز به کار کرده است، دو میلیون تن آهن اسفنجی در سال تولید می‌شود و این یعنی ایران در مقام اول منطقه و دوم جهان قرار می‌گیرد که این افتخار بزرگی است.

رئیس‌جمهور به منظور انجام دیدار رسمی دوجانبه و نیز شرکت در هفتمین نشست مجمع سران کشور‌های صادرکننده گاز (GECF) بامداد شنبه در رأس هیئت عالی‌رتبه اقتصادی و سیاسی عازم الجزیره پایتخت الجزایر خواهد شد.

جلال رشیدی‌کوچی با انتشار توییتی به مهم‌ترین اقدامات دولت آقای رئیسی در دو ماه منتهی به انتخابات واکنش نشان داد.

سید ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه دوم اسفند 1402 در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر ضرورت تلاش همگانی برای برگزاری هر چه پرشورتر این رویداد مهم اظهار داشت: توجه به قانون، رعایت اخلاق انتخاباتی و اتخاذ رویکرد امیدآفرین و پرهیز از سیاه‌نمایی مورد توجه همه کسانی باشد که در عرصه انتخابات و تبلیغات انتخاباتی فعالیت...

«امیدواریم تا قبل از عید بودجه نهایی شود تا دولت از اول فروردین مطابق بودجه عمل کند.»

وحیدی، جایگاه مجلس شورای اسلامی را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی است که در رأس امور قرار دارد.

خاندوزی عنوان کرد: در حال حاضر، مسیر، مسیر درستی است، اما وضع تورمی کشور مطلوب دولت و مردم نیست و کاهش تورم، اولویت ستاد اقتصادی دولت است.

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به خبرنگاری اقدامات مهم دولت را تشریح کرد.

رئیس‌جمهوری سیاست‌ها و برنامه‌های داخلی دولت را در جهت گسترش عدالت، جبران عقب‌ماندگی‌ها و بهبود وضع اقتصادی خواند و تاکید کرد: تنها راه حل مشکلات، تکیه بر اراده داخلی است و دولت برای حل مسائل کشور، نگاهی به دست بیگانگان ندارد.

در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا به ریاست رئیس‌جمهور به بررسی راهکار‌های تعمیق و گسترش روابط و همکاری‌های سه قوه در راستای بهبود بیش از پیش شاخص‌های اقتصادی پرداختند.

«آن‌چه ما در این سال‌ها از دشمن دیدیم این است که هر کاری علیه کشور ما از دست آن‌ها بربیاید انجام می‌دهند.»

رییس جمهور گفت: برخی تحریم‌ها را بهانه کار نکردن ساخته بودند، اما به گفته و تجربه کارگری که امروز در کشتی سازی دیدیم، با همت جمعی و خواستن عمومی، تحریم‌ها خنثی شد و امروز بیش از 600 واحد تولیدی به شکوفایی رسیده

«وعده می دهند که سالی یک میلیون مسکن ساخته می سازیم اما وقتی از آنها در مورد عملکردشان می پرسی می گویند ما گفتیم باید ساخته شود نگفتیم که می سازیم. در هشت سال یک میلیون مسکن هم ساخته و تمام نمی شود چه برسد به هشت میلیون مسکن.»

محمد رشیدی با اشاره به رفع مجدد ایرادات شورای نگهبان در طرح شفافیت قوای سه‌گانه گفت: همان طور که به مردم قول داده بودیم، طرح شفافیت قوای سه‌گانه بعد از چند بار رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان، تصویب شد.