شنبه 8 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

طبق مصوبه جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی سقف تراکنش خرید از هرکارت و مجموعه تراکنش‌های انجام شده کارتی در کل شبکه بانکی افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران بر لزوم مولدسازی اموال و دارایی‌ها، انسجام در سیاست‌گذاری‌ها و ساماندهی امور شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی مس تاکید کرد و گفت: دغدغه‌های بازنشستگان عزیز نیز باید رفع شود.

بر اساس ارزیابی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب و در همایش ملی مناطق آزاد که در مشهد برگزار شد توسط وزیر کشور، تجلیل شدند.

وزیر کشور در همایش ملی مناطق آزاد در مشهد، تسهیل گری برای ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی را یکی از ضرورت های این مناطق دانست.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اهمیت توسعه پروژه‌های تولیدی در مناطق محروم گفت: راه‌اندازی فاز دوم کارخانه احیای استیل فولاد بافت مصداق «جهش تولید با مشارکت مردم» است.

منطقه آزاد اروند در همایش ملی مناطق آزاد به میزبانی مشهد مقدس؛ موفق به کسب مقام برتر در حوزه های عمران و زیربنایی، حقوقی و فرهنگی شد.

برای نخستین بار و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند، بخش آنژیوگرافی در حوزه نهاد متولی بهداشت و سلامت این منطقه، راه اندازی شد.

جلسه عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه به میزبانی شرکت بیمه سرمد شعبه استان اصفهان برگزار شد.

پیشنهاد می‌شود در ادامه شفاف سازی گمرک، بانک مرکزی نیز در گزارشی دقیق، آمار و ارقامی از دریافت کنندگان ارز ترجیحی 28500 تومانی منتشر کند تا مشخص شود که 20 میلیارد دلار 28500 به چه شرکت و محصولی رسیده و در نهایت مردم ببیند که قیمت این کالا‌های وارداتی ثابت مانده یا خیر؟!

ششمین نمایشگاه ایران اکسپو با مشارکت گروه صنعتی ایران خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود.

بانک تجارت با انجام کامل همه فرآیندها، نسبت به صدور اولین برات الکترونیک سپامی اقدام کرد.

علیرضا قیطاسی در نشستی با حضور کارکنان معاونت حقوقی و وصول مطالبات این بانک، عملکرد مناسب بانک دی در وصول مطالبات غیرجاری را نشان‌دهنده اثربخشی اصلاحات ساختاری در بخش حقوقی دانست.

معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه از غرفه همراه اول در نمایشگاه بین‌المللی Mobilefest 2024 بازدید و با مدیران اپراتور اول تلفن همراه کشورمان گفتگو کرد.

دبیر انجمن قطعه‌سازان با بیان این‌که قیمت درب کارخانه برخی مدل‌های خودرو 80درصد کمتر از نرخ بازار است گفت: نرخ‌گذاری دستوری در صنعت خودرو منجر به مشکلات فراوانی برای خودروسازان شده که به دلیل ضرر خودروسازان، مطالبات معوق قطعه‌سازان سر به فلک کشیده و میانگین دریافت مطالبات آنها به 180 روز رسیده است. محصول این شیوه سیاست‌گذاری صنعت خودرو، خسران است و بس.

قریب به یکسال است که موضوع واردات خودروهای کارکرده، بصورت جدی مطرح و پیگیری شد اما با گذشت بیش از 11 ماه از ارائه مجوز واردات خودروهای کارکرده به دولت و بیش از 9 ماه از ابلاغ بخش مربوط به واردات خودروهای کارکرده درقانون ساماندهی صنعت خودرو جهت اجرا می‌گذرد اما هنوز آیین‌نامه آن ابلاغ نشده و بلاتکلیف است؛ در حقیقت باتوجه به اینکه وزارت صمت خود را مسئول ابلاغ نمی‌داند و بر نقش اجرایی...