شنبه 8 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه الف

اجتماعی وب‌گاه الف

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم ما، مقوله عفاف و حجاب است، گفت: شهید مطهری شخصیتی است که در این زمینه حرف برای گفتن دارد و نقطه‌نظراتش در این حوزه بسیار اثرگذار و راهگشا است لذا باید از اندیشه شهید مطهری در این بخش استفاده تمام و کمال شود.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از اجرایی شدن مشوق‌های سربازان ماهر خبر داد.

یکی از مراجع تقلید خطاب به فرمانده انتظامی کشور گفت: عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می کشید، خصوصا این طرح نور را که همت کردید، به امیدخدا با قوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود، احترامات رعایت شود، اینها اصول است، سست نشوید و محکم ادامه بدهید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل 506 فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دستگاه قضائی استان خبر داد و گفت: در سال گذشته 4411 عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف و ضبط شده است که 74درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

رئیس سازمان سنجش کشور گفت: بسته به میزان تخلف داوطلبان بین یک تا 10 سال از تحصیل محروم خواهند شد و کسانی که داوطلب نیستند، علاوه بر جریمه نقدی از سوی مقامات قضایی بین 1 تا 5 سال زندان مواجه خواهند شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از رفع 212 نقطه حادثه خیز در تهران خبر داد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه 50 درصد بودجه شهرداری امسال مربوط به توسعه حمل و نقل عمومی است، گفت: تا پایان سال آینده تهران 7500 اتوبوس فعال خواهد داشت.

رئیس پلیس فتای فراجا از آغاز طرح عملیاتی این پلیس برای برخورد با تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی در سال‌جاری خبرداد.

سازمان هواشناسی برای پنج استان رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی و اعلام کرد: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: دولت لایحه تعطیلی یک روز دیگر به جز جمعه را به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد و برای تصمیم نهایی درباره تعطیلی پنجشنبه یا شنبه باید منتظر رای مجلس بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس گفت: با پیگیری‌ها و نظارت‌های میدانی انجام شده مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه برطرف شده و روند احیای آن امیدوارکننده است.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: بی حجابی دل‌ها را به سقوط می کشاند و بی غیرتی، بی حیایی و بی عفتی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان از آبگیری بخشی از تالاب جازموریان محدوده این استان در پی بارندگی‌های اخیر خبر داد.

سازمان هواشناسی از بارش باران طی امروز در اغلب استان‌های نیمه شرقی کشور خبر داد و اعلام کرد که سامانه بارشی جدید روز سه شنبه (11 اردیبهشت ماه) از غرب کشور وارد خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از افتتاح فاز اول آزاد راه شوشتری تا پایان امسال خبر داد.

در پی ممانعت محیط بانان میانکاله از ورود مصالح ساختمانی به این منطقه، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده، قرار شد اداره میراث فرهنگی استان گلستان پس از اخذ مجوز نسبت به ورود به میانکاله اقدام کند.