شنبه 8 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

رئیس قوه قضاییه گفت: کلیه بخش‌های ذیربط در دستگاه قضایی از جمله «مرکز حفاظت و اطلاعات»، «دادستانی تهران» و «مرکز وکلا» دستور می‌دهم که در رابطه با موضوع لو رفتن سؤالات آزمون وکالت، پیگیری‌ها و بررسی‌های کامل و جامع را انجام دهند و هر فردی در این قضیه مقصر بوده را شناسایی و مورد تعقیب قرار دهند.

رئیس حوزه قضایی ضیاآباد گفت: 62 درصد از پرونده‌های مورد رسیدگی در این حوزه قضایی بالغ بر 6 هزار و 338 فقره موفق به صلح و سازش شده است.

رئیس قوه قضاییه گفت: برخی از این اباحه‌گری‌ها، برهنگی‌ها، فسادهای مالی، فتنه‌ها، تبلیغات سوء، شبهه‌افکنی‌ها و القائات مسموم با همان هدف از بین بردن دین و آموزه‌های دینی از ناحیه دشمن هدایت می‌شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: قطعاً فردی که به خارج از کشور می‌رود و در آنجا ساکن می‌شود، نوع مراودات و رفتارش با افراد ساکن در داخل کشور متفاوت است، این مقوله‌ای است که باید به آن توجه شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: کسانی پس از حادثه تروریستی کرمان با دشمن همصدایی کردند و در زمین دشمن بازی کردند؛ آنها در فضای مجازی و غیرمجازی اعمال مجرمانه مرتکب شدند و با دشمنان و آمریکایی‌ها و داعشی‌ها همسویی کردند؛ اینها افرادی هستند که دادستان‌های ما نباید از اقدامات آنها رد شوند و این اقدامات را نادیده بگیرند.

جلسه‌ای در جهت بررسی و ساماندهی پسماند و نخاله‌های ساختمانی در دادسرای اشکذر با حضور دادستان و روسای دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

دستورالعمل ساماندهی و تسریع در فرایند امور قضایی بین المللی از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد.

بخشنامه رئیس قوه قضاییه موضوع «اصلاحیه تعرفه دستمزد کارشناسان رسمی دادگستری 1402» ابلاغ شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه حمایت از صنعت فرش بایستی در اولویت سازمان‌های ذی‌ربط قرار گیرد عنوان کرد: اگر حمایت‌های مالی دولت پشتیبان صنعت فرش استان کرمان نباشد روز به روز شاهد افول این صنعت خواهیم بود.

رئیس دستگاه قضا در پیامی مادر مجید مجیدی کارگردان سینما را تسلیت گفت.

رئیس قوه قضاییه در پیامی درگذشت همسر آیت الله اراکی را تسلیت گفت.

رئیس قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه هم باید خودش ملتزم به قانون باشد و هم همه تلاشش را مصروف دارد تا قانون در کشور حاکم باشد؛ قانون باید فصل‌الخطاب باشد؛ عدالت جزء با برقراری قانون حکمفرما نمی‌شود؛ قانونمداری و احترام به قانون نشانه شخصیت افراد و مترقی بودن جامعه است.

رئیس قوه قضاییه در پیامی درگذشت والده مکرمه «حسین میرمحمد صادقی» حقوقدان و سخنگوی پیشین قوه قضاییه را تسلیت گفت.

در پی رأی اخیر هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ناظر بر ابطال انتصاب «میثم لطیفی» به ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور به سبب مغایرت این امر با ماده 47 قانون مدیریت خدمات کشوری، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، دستور اعمال «ماده 91 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری» ناظر بر رسیدگی مجدد را صادر کرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: عملیاتی شدن تمامی دستورات رهبر معظم انقلاب در خصوص قوه قضائیه حتی کوچکترین آنها باید در دستور کار باشد.

رئیس قوه قضاییه گفت: برپایی عدالت اجتماعی، فراهم کردن شرایط زندگی عزتمندانه در جامعه، مهیا کردن بستری برای رشد فضایل اخلاقی و همچنین فراهم شدن اشتغال افراد، تهیه سرپناه و تسهیل امر ازدواج، انتظارات به حق مردم از مسئولان است.