شنبه 6 مرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت جدید باید تمام تلاش خود را بکند تا در سال های 1403 و 1404 پروژه‌هایی که 10 تا 90 درصد پیشرفت داشتند را تکمیل کرده و از تعریف پروژه جدید خودداری کند.

در نشست ویژه ابلاغ شیوه نامه ساعت کاری مربیان پیمانی و رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعلام شد که ساعت کاری مربیان در طول هفته، 30 ساعت (شامل 24 ساعت آموزشی و 6 ساعت پژوهشی و اجرایی) تعیین شده است.

مدیرعامل توانیر گفت: ارزش مبادلات برق در بورس انرژی امروز در بیست و چهارمین روز تیرماه به 260 میلیارد تومان رسید.

وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه ای به معاون توسعه مدیریت و منابع خود هرگونه عزل و نصب و جابه جایی نیروی انسانی، تغییر در ساختار سازمانی و نقل و انتقال اموال دولتی تا استقرار دولت چهاردهم را ممنوع اعلام کرد.

رئیس و اعضای هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با حضور در دیوان محاسبات کشور، گزارشی از فعالیت های این شرکت را ارائه کردند و عملکرد این شرکت توسط دیوان محاسبات کشور مورد ارزیابی قرار گرفت.

هزینه ساخت سازه و نصب سازه LSF را می توان در چند بخش بررسی و محاسبه نمود. در ذیل به صورت مختصر به بررسی ومقایسه آیتم های (ساره ال اس اف و سازه بتنی و اسکلت فولادی) که شامل هزینه می باشد می پردازیم.

امروز در بازار آزاد قیمت طلای 18عیار هرگرم 3 میلیون و 397 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 40 میلیون و 450 هزار تومان است.

جزئیات تکمیل و آغاز پروژه های نفت و گاز در دولت سیزدهم منتشر شد.

مطابق اطلاعات مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی دمای هوا در 31 استان کشور طی 7 روز اخیر بین یک تا سه درجه گرم‌تر از نرمال بوده است.

با توجه به اطلاعیه اخیر سازمان امور مالیاتی، در صورت عدم ارائه اظهارنامه تبصره ماده 100 توسط اشخاص، فرم بارگذاری شده به عنوان معیار محاسبه مالیات مقطوع در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان چای کشور خبر داد از ابتدای اردیبهشت تا 22 تیر ماه 1403، حدود 84 هزار تن برگ سبز چای به ارزش 1397 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد.

بنا بر اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، 107 دفتر پیشخوان دولت آماده ارائه خدمات مالیاتی در سراسر کشور هستند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: عملیات تخلیه 15 کشتی وارده به بندر امام خمینی (ره) شامل 568 هزار و 778 تن کنجاله سویا و 383 هزار و 649 تن ذرت (در مجموع به وزن 952 هزار و 427 تن) در انبارهای این بندر انجام شده است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: با معرفی ارقام جدید از سوی محققان موسسه تحقیقات دیم کشور، تا سال 1405 شاهد افزایش تولید گندم تا 6 میلیون تن از سطح 4 میلیون هکتار است.

سازمان هواشناسی در پی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در خلیج‌فارس و احتمال اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

از سال گذشته تاکنون بیش از 485 قلم کالا از شمول ارز 28500 خارج شده و این روند در سال جاری شدت گرفته است.