پنج‌شنبه 3 آبان 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با تقویت جایگاه مناطق آزاد در کریدورهای ترانزیتی، تحریم‌ها کم اثر می شود.

مشاور وزیر سابق راه و شهرسازی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی به ادعا احمد خرم وزیر اسبق در رابطه با ارائه آمار دروغ در حوزه مسکن واکنش نشان داد.

«سید ستار هاشمی» در یازدهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات، با اشاره به ضرورت هم افزایی در توسعه هوش مصنوعی در کشور تاکید کرد که باید متناسب با نیازها به سمت نهادینه کردن هوش مصنوعی در کشور برویم.

رییس دانشگاه اچ‌اس‌ای HSE روسیه طی اظهاراتی در پارلمان این کشور تأکید کرد که تحریم‌های غرب علیه مسکو که در پی درگیری‌های نظامی با اوکراین اعمال شده‌اند، باعث تقویت اقتصاد روسیه شده‌اند.

شرکت آمریکایی تسلا روز پنج‌شنبه با یک لحظه سرنوشت‌ساز روبه‌رو می‌شود، زمانی که ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، در استودیوی برادران وارنر در هالیوود به صحنه می‌آید تا برنامه‌های روبوتاکسی این شرکت را که مدت‌ها به تأخیر افتاده بود، رونمایی کند.

وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه در خصوص ارائه لایحه بودجه 1404 به صورت یکپارچه و لحاظ شدن اعتبارات در سقف مصارف بودجه توافق کردند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: ایران پس از ترکیه جایگاه دومین کشور خاورمیانه در تجارت الکترونیکی را دارد.

با حکم وزیرنیرو، هاشم امینی برای مدت دو سال به عنوان عضو اصلی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور منصوب شد.

فروش فوق العاده خودرو کوییک GXR-L از روز دوشنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش های مختلف اقتصادی و خانوارها طی 6 ماهه ابتدای سال 1403 بالغ بر 3 هزار و 104 همت است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 564 همت افزایش داشت. در این مقطع زمانی 692 همت از تسهیلات معادل 22.3 درصد به خانوار تعلق گرفته است.

نوسانات ارزی درحالی با تشدید تنش های منطقه‌ای با تغییر همراه می شود که کارشناسان اقتصادی معتقدند این قیمت ها ماندگار نیست و دلار بزودی به کانال های قبلی بر می گردد.

مصوبات یکصد و بیست و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ابلاغ شد.

بانک مرکزی از اول فروردین ماه تا 18 مهر ماه امسال، 36 میلیارد دلار و 100 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

وزارت صمت از توقف تقسیط حقوق دولتی معادن خبرداد.

نرخنامه پیشنهادی اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در مورد حق الزحمه تشخیص رنگ خودرو از تاریخ 14 مهرماه تا اطلاع ثانوی منتشر شد.

وزیر نیرو گفت: تا پایان سال به تعداد واحدهای تجدیدپذیر کشور افزوده خواهد شد و امیدواریم تا دو سال آینده در مجموع 6000 مگاوات افزایش ظرفیت را از محل صرفه‌جویی و سایر اقدامات رقم بزنیم.