سه‌شنبه 29 اسفند 1402

ورزشی وب‌گاه عصر ایران

ورزشی وب‌گاه عصر ایران

افلاطون در یکی از رسالاتش از قول سقراط حکایت یک پادشاه مصری را نقل می‌کند؛ پادشاهی که فکر می‌کرد «خواندن و نوشتن» باعث از دست رفتن نیروی واقعی حافظه و خرد مردم خواهد شد زیرا آن‌ها به جای ذهن و توانایی تفکر خودشانبه کاغذها و نوشته‌ها اتکا خواهند کرد.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در پاسخ به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم گفت: می‌دانیم که در جنگ شکست خواهید خورد و نمی‌توانید گروگان‌ها (اسرا) را بازگردانید.

در لیگ ملی چوگان ایران 9 تیم از سراسر کشور حضور داشتند که پس از انجام دیدارها در تهران و استان‌های دیگر به اتمام رسید.

قرارداد توسعه 6 میدان نفتی کشور به ارزش بیش از 13 میلیارد دلار با هدف افزایش تولید 350 هزار بشکه با تکیه بر توان داخلی با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر نفت امضا می‌شوند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از افزایش هزینه‌های سلامت، گفت: رشد هزینه‌های سلامت که از جیب مردم پرداخت می‌شود، بیشتر در بخش سرپایی است.

نجم الدین شریعتی در گفتگو با کامران نجف زاده از آشنایی‌اش با موسیقی با مرکب خوانی استاد شجریان گفت و در ادامه بخشی از آهنگ جان جهان پخش شد که نخستین پخش صدای شجریان پس از این سال‌ها از تلویزیون است.

معاون کنسولی وزارت خارجه یادآور شد: در مورد آمار اینکه کدام کشور‌ها با ما تماس گرفتند بیشترین تعداد درخواست از ایرانیان ترکیه، آمریکا، آلمان و کانادا است. همچنین آمار ایرانیان ساکن انگلستان، ایتالیا، سوئد و استرالیا به نسبت قابل توجه است. همچنین 114 کشور وجود دارند که به صورت یک نفره درخواست خودشان را ثبت کردند.

سفیر تاجیکستان: شعرایی چون امیرخسرو دهلوی، خواجوی کرمانی و مولانا عبدالرحمن جامی، عبدالله هاتفی و چند شاعر دیگر در نظریه های ماندگار خود سنت های مکتب خمسه سرایی نظامی را در بهترین وجه ادامه داده اند.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که آپنه خواب می تواند اثرات مضری بر مغز داشته باشد و باعث مشکلات حافظه یا تفکر شود.

نتایج یکی از بزرگترین بررسی های جهان درباره غذاهای فرآوری شده، نشان می‌دهد که مصرف غذای فوق فرآوری شده (UPF) با بروز 32 بیماری از جمله بیماری قلبی، سرطان، دیابت نوع 2، سلامت روان و مرگ زودرس رابطه مستقیم دارد.

به زودی یک کارآزمایی بالینی استفاده از غضروف بینی را برای بازسازی مفاصل زانو که به شدت در اثر آرتروز ساییده شده و آسیب دیده‌اند، بررسی خواهد کرد.

در این ویدئو، چقدر حالت لبخند روی صورت تاثیر دارد را در این ویدئو ببینید.

تیم فوتبال سپاهان با وجود نمایش فوق العاده در در ورزشگاه کینگدام آرنا در نهایت بازی را به حریف مدعی خود واگذار کرد.

به دنبال رویکرد دولت کویت در هفته‌های اخیر جهت طرح موضوع میدان آرش در فضای رسانه‌ای محمد علی بک، دستیار وزیر و مدیر کل خلیج فارس وزارت امور خارجه در دیدار با بدر المنیخ، سفیر دولت کویت در تهران در روز پنجشنبه مورخ 3 اسفند ماه 1402 مراتب اعتراض و ناخرسندی کشورمان را نسبت به این رویکرد به وی ابلاغ نمود.

باشگاه تراکتور تبریز ضمن عذرخواهی بابت اتفاقات پیش آمده پس از بازی مقابل پرسپولیس، خواستار رسیدگی انجمن خبرنگاران و عکاسان به رفتار خبرنگاران شد.

سماق گیاهی با میوه قرمز است که از پودر آن در آشپزی و طب سنتی استفاده می شود. از جمله خواص سماق می توان به کنترل قند خون و تسکین درد عضله اشاره کرد اما تحقیقات در این زمینه کامل نیست.