سه‌شنبه 29 اسفند 1402

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

فیسکر سازنده خودرو‌های برقی در آمریکا اعلام کرد که برای 6 ماه تولید خودرو را متوقف خواهد کرد.

گزارش مرکز آمار حاکی از کاهش 10 درصدی تورم نقطه به نقطه آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در بهمن ماه امسال نسبت به ماه گذشته است.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی امروز 29 اسفند در نیمه غربی کشور تشدید می‌شود و در ارتفاعات شاهد برف و کولاک خواهیم بود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی از عرضه کالا‌های اساسی به ویژه گوشت قرمز و مرغ به بازار در روز‌های تعطیل خبر داد.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: پس از پیگیری های بسیار در خصوص استجازه نفت، نخستین واریزی برای شرکت راه آهن برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی انجام شد.

مهرداد بذرپاش با بیان اینکه در 9 ماهه 1402 رشد بخش تولید مسکن به 4.8 درصد رسید، گفت: تکمیل 124 هزار واحد مسکن مهر از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون آمار قابل توجهی است.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تغییری نکرده است.

سخنگوی صنعت آب گفت: بازه‌های زمانی پرخطر را شناسایی کرده و این موضوع را به استان‌ها اعلام کرده‌ایم و از تجربیات گذشته و مدل‌سازی‌های تکمیلی استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و آبزیان گفت: سود منطقی قیمت ماهی از مزرعه و دریا تا بازار 35 تا 40 درصد است، درحالیکه اختلاف قیمت ماهی‌های جنوب به 400 درصد می‌رسد.

رئیس اتحادیه طلافروشان گفت: فروشنده طلا مستلزم ارائه فاکتور خرید طلای بالای یک گرم به مشتریان است.

مدیر کل امور مشتریان توانیر گفت: تا اسفند سال 1402 نزدیک به 50 میلیارد تومان خسارت به زیان دیدگان پرداخت شده و خسارت کلی نیز 200 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

از امروز 29 اسفند سفر‌های جاده‌ای رسما آغاز شده و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته در نوروز امسال بیش از 2 میلیون و 900 هزار خودروی سواری وارد جاده‌های کشور خواهند شد.

فرابورس ایران اطلاعیه‌ای تاریخ عرضه عمده سهام کنترلی شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران در نماد "استقلال 4" را اعلام کرد.

مدیرتعاون روستایی استان تهران نرخ مصوب سیب تنظیم بازار را 31 هزار تومان و پرتقال تامسون را 18 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: افراد از خرید خزندگان و حلزون‌های غیرمجاز که منجر به آلودگی محیط زیست می‌شوند، اجتناب کنند.

سازمان امور مالیاتی در خصوص افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از 9 به 10 درصد اطلاعیه صادر کرد.