شنبه 8 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

وزیر دفاع ایران در دیدار دبیرکل وزارت دفاع هند با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود.

رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی 10 ساله زمانبر است، گفت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود و چند سال متمادی تورم بالای 40 درصد را تجربه کرد، اما با روی کار آمدن دولتِ مردمی تمام این ها ساماندهی شد و نرخ تورم و رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت.

رییس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، مقابل دانشگاه تهران تجمع می‌کنند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی ادعاها درباره دانشگاه اعطا کننده دکترای افتخاری به رئیس جمهور را رد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای پرتغالی خود با توجه به موضوع رهایی خدمه کشتی اسرائیلی توقیف شده توسط ایران گفت: به سفرایشان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

تبلیغات داوطلبان نمایندگی دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم از یک هفته قبل از تاریخ برگزاری انتخابات انجام خواهد شد.

وزیر امور خارجه گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است.

وزیر دفاع چین گفت: حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران، ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رهبران غربی برای نجات رژیم صهیونسیتی در برابر ارزش‌ها و دانشگاه‌های خود ایستاده‌اند؛ دست از حماقت بردارند.

«جامعه انتظار دارد رویکرد قوای سه‌گانه و نهادها و دستگاه‌های رسمی، همچون رهبر انقلاب فراخ‌تر و از ابعاد وسیع‌تری برخوردار باشد. رهبری همواره با نگاهی منطقی و واقع‌گرایانه، علاوه بر بیان دستاوردها و نقاط مثبت موجود، ضعف‌ها و چالش‌های سایه‌افکنده بر کشور را هم بیان می‌کنند. بیانیه گام دوم انقلاب و تصریح به عقب‌ماندگی در حوزه عدالت در کنار ذکر راه پرافتخار طی‌شده، مصداق عینی این رویکرد...

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی واکنش نشان داد.

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با اشاره به رویه‌های سیاسی برای شناسایی سازمان‌های تروریستی تصریح کرد که افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی ممکن نیست.