پنج‌شنبه 3 آبان 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

رییس مجلس شورای اسلامی به همراه هیات پارلمانی ایران وارد دوشنبه پایتخت تاجیکستان شد.

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با امیر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.

رئیس جمهور روز پنجشنبه 19 مهر 1403 به دعوت رئیس جمهور ترکمنستان به این کشور سفر می‌کند.

رئیس مجلس پیش از عزیمت به نشست بین المللی پارلمانی که قرار است در تاجیکستان برگزار شود گفت: این نشست فرصت مناسبی است تا درباره نسل‌کشی که رژیم صهیونیستی ایجاد کرده صحبت شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود گزارشی از سفر وزیر امور خارجه به ریاض منتشر کرد.

سفارت کشورمان در لندن روز چهارشنبه در واکنش به اتهام‌پراکنی رئیس سرویس اطلاعات داخلی انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد که این ادعاهای بی‌اساس برای منحرف کردن افکار عمومی نسبت به همدستی لندن در جنگ افروزی و نسل کشی رژیم اسرائیل طراحی شده است.

معاون اول رئیس‌جمهور دستور داد با همکاری استانداران سه استان حاشیه حوزه آبریز دریاچه ارومیه و دستگاه‌های مرتبط بررسی‌های لازم درباره اقدامات گذشته و راهکارهای علمی برای نجات دریاچه ارومیه صورت گیرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز با فیصل بن فرحان همتای عربستانی خود در ریاض دیدار کرد.

مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، صبح روز شنبه 21 مهرماه با حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

اظهارات اخیر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران حاکی از انهدام و حمله دقیق ایران به اهرم قدرت اسرائیل در عملیات وعده صادق 2 است که رژیم‌صهیونیستی سعی در لاپوشانی آن دارد.

نایب رئیس مجلس گفت: نمایندگان به جهاد تبیین درباره اقتدار جمهوری اسلامی ایران، برگزاری نماز جمعه نصر و جنایات رژیم صهیونیستی بپردازند.

«اسکات ریتر» (Scott Ritter) بازرس سابق سازمان ملل در یک گفت وگوی یوتیوبی مفصل با قاضی «پیتر ناپولیتانو» (Judge Napolitano) اظهارات جالبی را در مورد عملیات وعده صادق2 بیان داشت.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به «عملیات وعده صادق 2» گفت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به شدت از این حمله غافلگیر شدند، در این حملات آشیانه «اف 35»‌ها و پایگاه نظامی‌شان هدف قرار گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که فرزند ظریف تابعیت آمریکا دارد، انتصاب وی به عنوان معاون رئیس جمهور خلاف قانون است و مجلس این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به مقام های لندن توصیه می کنیم به جای طرح اتهام های بی اساس و مباحث گمراه کننده، از نفوذ خود برای توقف تجاوز و جنایات رژیم اشغالگر استفاده کنند.