سه‌شنبه 29 اسفند 1402

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، «اتهامات بی پایه و اساس» آمریکا و انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت دریای سرخ و یمن را رد کرد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران متعلق به همه ایرانیان است گفت: ارائه خدمات آسان کنسولی و حمایت کامل از شهروندان ایرانی را با جدیت ادامه خواهیم داد.

سخنگوی شورای نگهبان از تغییر منتخب مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی آینده خبر داد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: اگر نفت ما را بدزدند و نفتکش ما را در هر جای این دنیا توقیف کنند، مقابله به مثل می‌کنیم، دیگر گذشت زمانی که برای غارت اموال مردم نجیب ایران اسلامی بیگانه‌ای گردن‌کشی کند.

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد.

رئیس جمهور گفت: سوداگری و سوءاستفاده در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست و لازم است سوداگرانی که به خاطر سودجویی با جان مردم بازی می‌کنند، به دست قانون سپرده شوند تا برخورد سختی با آنها شود.

به گفته رئیس ستاد انتخابات فارس، در مرحله دوم کسانی می‌توانند در یک حوزه انتخابیه رای دهند که در مرحله اول در همان حوزه رای داده باشند و احتمال برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس به صورت تمام الکترونیک نیز وجود دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در جریان نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره به‌اصطلاح هیأت حقیقت‌یاب، گفت: گزارش این هیأت، در واقع، واگویی و مشروعیت‌بخشی به ادعاهای بی‌اساسی است که مکررا در رسانه‌های ضد ایرانی و از تریبون‌های برخی دولت‌های غربی مطرح شده و فاقد هرگونه منبع مستند است.

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفت: پرونده‌های 56 حوزه انتخابیه مجلس مورد تأیید قرار گرفت که با توجه به آمار اخیر در مجموع انتخابات 189 حوزه انتخابیه مجلس مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اعلام اینکه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، گفت: 8 حوزه انتخابیه از جمله تهران به صورت تمام الکترونیک خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در روز قدس امسال شناورهای سنگین و سبک بسیج دریایی با سازماندهی مشخص در سراسر سواحل خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر رژه خواهند رفت.

رئیس قوه قضاییه گفت: در ایام تعطیلات نوروز، در هر بخش و مجموعه قضایی که با مردم و سایر دستگاه‌ها سر و کار دارد، باید نیرو‌های کشیک مستقر باشند؛ به هیچ وجه نباید در پیشبرد امور مردم، به بهانه تعطیلات، تأخیر انداخت و نباید کار مردم را به پایان تعطیلات موکول کرد.