شنبه 6 مرداد 1403

فرهنگی وب‌گاه الف

فرهنگی وب‌گاه الف

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سلامت معنوی را از مولفه‌های مهم سلامت دانست و گفت: سند سلامت معنوی کشور از سوی این نهاد عالی به تصویب رسیده است.

در عکس جلد شماره جدید مجله فکرآورد، موسی نجفی، استاد علوم سیاسی، کریم مجتهدی، استاد بزرگ فلسفه ایران و یوهان گئورگ هامان، فیلسوف بزرگ آلمانی که برای ایرانیان، ناشناخته است به تصویر کشیده شده‌اند.

مدیر فنی پروژه بین‌المللی زائر کارت اربعین گفت: زائر کارت یک نوع دعوت‌نامه برای اربعین است و تمام سرویس‌های اربعین برای استفاده زائران در آن قرار دارد.

کتاب «سرشک عزا بر سیدالشهدا علیه السلام» نوشته امین اوحدی با ترجمه محمدباقر محبوب‌القلوب توسط انتشارات طور به چاپ دوم رسید.

رضا ایرانمنش از عمل جراحی اخیرش که در پی عوارض خروج گلوله و ترکش طی یک سال گذشته از بدنش رخ داد، سخن گفت و یادآور شد که همچنان عاشق بازیگری است.

ما نه‌تنها می‌خواهیم از جامعه دینی رفع اتهام بکنیم که این جامعه دچار تحجر نیست بلکه می‌خواهیم خودمان هم علیه تحجر مدعی باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید به صورت مکتوب ابلاغ شده است و حالا باید مطالبات آن را بیان کنیم.

معاون تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان اعلام کرد فعالیت‌های تئاتری کانون ویژه ماه محرم و صفر از 23 تیر آغاز و تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

مراسم «یوم العباس» همزمان با هفتم ماه محرم طبق سنت دیرینه مردم عرب خوزستان، به یاد حماسه‌آفرینی علمدار کربلا، حضرت ابوالفضل العباس (ع) با مشارکت گسترده عزاداران در اقصی نقاط خوزستان برگزار شد.

پسرک نوجوان که به سختی خودش را از اردبیل به تهران و به حلقه نزدیک رییس‌جمهور رسانده بود، گفت: «آقا! خواهش می‌کنم به آقایان روحانی و مداحان دستور بدهید که دیگر روضه حضرت قاسم (ع) نخوانند!»

«ذوالجناح» از محصولات متفاوت مرکز موسیقی حوزه هنری در عرصه تولیدات عاشورایی است که اواسط دهه هشتاد با ترکیبی از نغمات موسیقی اقوام و دیگرگونه های موسیقایی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

کمپانی آمازون پرایم از ساخت نخستین سریال رسمی درباره زندگی «محمدعلی کلی» بوکسور افسانه‌ای با عنوان «بزرگترین» خبر داد.

کنسرت نمایش «سیصد» از شنبه 9 تیرماه تا جمعه 15 تیرماه به مدت یک هفته در کاخ سعدآباد تهران روی صحنه رفت؛ درحالی که نسبت به دوره‌های گذشته سر و صدای رسانه‌ای چندانی نداشت و حتی تا مدت‌ها در معرفی عوامل اصلی خود امساک می‌کرد!

شمار قابل توجهی از بازیگران سریال امنیتی اخیر شبکه یک، چهره‌هایی آشنا در این ژانر به شمار می‌آیند.

مدیر عملیات حج و رئیس ستاد مکه مکرمه در حج 1403، از پایان عملیات حج امسال در نیمه شب شنبه 23 تیر خبر داد و گفت: همه زائران و عوامل کشورمان ازعربستان به میهن اسلامی باز می‌گردند.