شنبه 8 اردیبهشت 1403

اقتصادی

اقتصادی

وب‌گاه الف

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن در خصوص قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه که در خاک ایران قرار دارد، گفت: کنسرسیوم توسعه ریلی به دروغ اعلام کرد "واگن بارداری وارد ایران نشده است"، اما چون این واگن‌ها بارگیری شده بود، با دستور مدیرعامل راه‌آهن با ارسال آنها موافقت شد که هنوز هم کنسرسیوم تشریفات گمرکی را برای ترانزیت بار انجام نداده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با آغاز جنگ در اوکراین، بسیاری از تحلیلگران با اشاره به همکاری‌های راهبردی تهران - مسکو و پکن از فصل تازه رویارویی‌ها نوشته اند؛ فصلی که در چارچوبش رقبای دیرین واشنگتن با تکیه بر راهکارهای مشترک تلاش دارند تا هژمونی ایالات متحده را به چالش بکشند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه 8 اردیبهشت) با یک هزار و 22 واحد رشد در ارتفاع 2 میلیون و 304 هزار و 979 واحد ایستاد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مستقر شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در فکتورینگ، اوراق گام و سفته و برات الکترونیک همگی کمک کننده تامین مالی بنگاه‌ها و بخش تولید هستند، گفت: 117 همت تسهیلات بدون ضامن توسط شبکه بانکی پرداخت شده که نشان می‌دهد در کنار مسیر تامین مالی تولید، خانوارها هم از تسهیلات بانکی بهره‌مند شده‌اند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در آئین گشایش نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: مهم‌ترین هدف این نمایشگاه توسعه همکاری‌های بین‌المللی کشور‌های شرکت کننده است؛ برگزاری نمایشگاهی با حضور مهمانانی از 100 کشور باعث شناخت ما از یکدیگر و تسهیل زمینه تجارت می‌شود. وی افزود: ایران در زمینه تجارت مزایای نسبی بسیاری دارد که می‌تواند تسهیلگر بسیاری...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به‌دنبال انتشار گزارش مالی فصل اول سال 2024 گوگل، ارزش بازار آلفابت در بورس از 2 تریلیون دلار فراتر رفت.

وب‌گاه الف

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو برات الکترونیکی قابلیت توسعه زیرساخت سفته و امکان تامین مالی بنگاه ها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاه‌ها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی را دارد. سامانه مدیریت یکپارچه سفته و برات الکترونیکی بر اساس بند (ج) ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه کشور و سایر قوانین و مقررات موضوعه ایجاد شد. ضرورت تامین مالی بنگاه‌های...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار گفت: فعالین اقتصادی که شناسه یکتا دریافت نکنند نمی‌توانند خدمات دولتی ارائه کنند.

خبرگزاری تسنیم

مدیریت تبلیغات پنهان اقلام لوکس و همچنین بازگشت به مدل خدمات پس از فروش رسمی می‌تواند در یک بازه مشخص زمانی منجر به کاهش ارزبری سنگین حوزه تلفن همراه شود.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه شرکت‌ها و صندوق‌های بورسی سهام‌داران خرد را سپر بلای خود می‌کنند، گفت: امیدوار هستیم مجلس بند معافیت‌ها را تغییر ندهد که این موضوع خود یک بدعت است.

خبرگزاری تسنیم

بر اساس گزارش به روز شده چشم انداز جهانی صندوق بین المللی پول، رشد آهسته اقتصاد فرانسه، این کشور را ظرف پنج سال آینده از فهرست 10 اقتصاد بزرگ جهان خارج خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت و بانک مرکزی برنامه های مدون و شفافی در خصوص تامین ارز واردات برای بخش های دولتی و خصوصی دارند، اما این کافی نیست. تخصیص منابع ارزی باید به گونه ای باشد که فعالان و تولیدکنندگان واقعی کشور به یک اندازه بهره‌مند شوند.