سه‌شنبه 29 اسفند 1402

گوناگون وب‌گاه گسترش

گوناگون وب‌گاه گسترش

در نیمه های شب با تصویب شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران برای سال 1403، 35 درصد اعلام شد که در همان ثانیه های اولیه اعلام خبر با واکنش شدید مردم و مسئولین رو به رو شدیم.

شام شب عید و سبزی پلو با ماهی آن بسیار بین ایرانیان طرفدار دارد. در گزارش زیر به بررسی هزینه مربوط به پخت سبزی پلو با ماهی می پردازیم.

نایب رییس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران درباره دستمزد بیان کرد که دستمزد فعلی قادر به تأمین نیازهای غذایی خانوارهای کارگران نیست، بدون اینکه به اقلام غیر خوراکی اشاره کنیم. او توصیه کرد که روش فعلی تعیین دستمزد باید تغییر کند.

طبق گفته های وزیر نفت، تولید نفت خام افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

بر اساس بررسی گزارش آمار مرکز آمار ایران، افزایش 3.3 درصدی قیمت متوسط مسکن در شهر تهران در طول ماه بهمن امسال مشاهده شده است.

اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد که سامانه ثبت‌نام و انصراف از قرارداد بیمه تکمیلی درمان برای بازنشستگان غیرفعال شده است.

نفت را می توان مهم ترین سوخت دنیا نام برد که بیشتر سوخت های مهم کشور، تشکیل شده از آن هستند. نفت در کشور ما، تاریخچه ای جذاب و خواندنی دارد که ما در این گزارش به بررسی اهمیت نفت از گذشته تا کنون پرداخته ایم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش همچنین در خصوص مطالبات نیروهای خریدخدماتی نیز اظهار کرد: دو ماه از مطالبات این نیروها قبلا پرداخت شده است. معوقه آذر و دیماه را نیز به‌زودی و با پرداخت معوقه حق‌التدریسی‌ها، به استانها واریز خواهیم کرد.

در تعطیلات نوروز امسال، 250 تن سیب و پرتقال ذخیره سازی شده است که با تخفیف 30 درصدی از امروز به مردم عرضه می‌شود. قیمت سیب 20 هزار تومان و قیمت پرتقال 19 هزار تومان در نظر گرفته شده است. مسئولان میوه‌های تنظیم بازار اعلام کرده‌اند که این میوه‌ها دارای کیفیت بالا هستند و توزیع آنها تا اول فروردین ادامه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران با تأکید بر اینکه خریداران طلا باید به صورت حضوری عمل خرید را انجام دهند، به وجود طلا آب شده و غیراستاندارد در بازار اشاره کرد. او اظهار داشت که به همین دلیل، مردم باید قبل از خرید طلا، جواز واحد طلافروشی را مشاهده کنند.

بر اساس تحلیل گزارش آمار ارائه شده توسط مرکز آمار ایران، میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در طول ماه بهمن امسال نسبت به دیماه، با یک افزایش 3.3 درصدی روبرو شده است.

شب عید، استفاده از آجیل‌ها به عنوان تنقلات محبوب و متنوع بسیار رایج است. آجیل‌ها در این شب به عنوان یکی از خوراکی‌های سنتی و پرطرفدار ارائه می‌شوند و در میان خانواده‌ها و میهمانان به عنوان ماده غذایی مهمی به حساب می‌آیند.

در نهایت با تصویب شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال 1403 اعلام د که بر ان اساس حقوق نسبت به سال1402، به میزان 35.3 درصد افزایش یافت.

یک کارشناس اقتصادی توضیح داد که یکی از نقاط ضعف مهم بانک مرکزی، اعلان سیاست قبل از تهیه تمامی تدابیر لازم برای اجرای آن است. او اظهار داشت: در پایان سال، شاهد نرخ 62 هزار تومانی ارز بودیم، اما به طور کلی، سال جاری به عنوان پایدارترین سال ارزی در دوره شش سال گذشته برای کشور بوده است.

از اول فروردین سال 1403، مستمری هر مددجوی بهزیستی و کمیته امداد به مبلغ نزدیک به 900 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

بر اساس بررسی‌ها، نتایج نشان می‌دهند که در زمستان سال 1402، نرخ بیکاری در استان‌های مختلف با یکدیگر در رقابت بوده است. استان قزوین با نرخ 4.7 درصد، کمترین میزان بیکاری را داشته و در عین حال استان کرمانشاه با نرخ 17.4 درصد، بیشترین نرخ بیکاری را به ثبت رسانده است.