سه‌شنبه 29 اسفند 1402

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی از معاونان خود خواست تا در سال 1403 مولدسازی را در دستور کار خود قرار دهند و در تامین مالی پروژه‌ها از مولدسازی بهره لازم را ببرند.

تهران - ایرنا - با تصویب شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال 1403 نسبت به سال1402، به میزان 35.3 درصد افزایش یافت.

تهران - ایرنا - جلسه شورای عالی کار که از عصر دوشنبه شروع شده تا بامداد سه‌شنبه هم به نتیجه درباره افزایش دستمزد کارگران نرسیده است.

کاشان - ایرنا - سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: واژگونی یک دستگاه ساینا در محور ابوزیدآباد - کاشان سه کشته بر جای گذاشت و 2 نفر هم مصدوم شدند.

خرم‌آباد - ایرنا - ستاد مدیریت بحران فرمانداری کوهدشت اعلام کرد: گردنه پای‌آستان این شهرستان به دلیل بارش باران طی اوایل بامداد سه شنبه مسدود شد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از پیگیری های بسیار و عنایت رهبر معظم انقلاب در خصوص استجازه نفت، نخستین واریزی برای شرکت راه آهن برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی انجام شد.

تهران - ایرنا - شرکت توانیر نسبت به افزایش خطر برق گرفتگی هنگام وقوع سیل هشدار داد.

تهران - ایرنا - سخنگوی صنعت آب کشور با تأکید بر اینکه فعالیت سامانه بارشی قوی در روزهای آینده در نیمه غربی کشور موجب طغیان رودخانه‌ها می‌شود، گفت: ضروری است مسافران نوروزی پیش از آغاز سفر، از وضعیت جاده‌ها اطلاع حاصل کرده، در هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها احتیاط کنند و در صورت بروز سیل، به مناطق امن پناه ببرند.

کرج - ایرنا - رییس پلیس راه البرز گفت: جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال به علت ریزش کوه تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این اشتباه را باید اصلاح کنیم، مراد از حداقل این است که کسی نمی تواند کمتر از این دستمزد را پرداخت کند این امر در مصوبه شورای عالی کار مورد تاکید قرار گرفته است.

دزفول - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول با اشاره به آغاز پایش آفات جنگلی در این شهرستان گفت: بیش از 6 هزار هکتار از عرصه های زاگرسی در حوضه استحفاظی دزفول آلوده به لارو پروانه جوانه خوار بلوط است.

سیصدوبیست و نهمین جلسه شورای عالی کار جهت تعیین دستمزد کارگران، عصر دوشنبه (28 اسفند 1402) به ریاست «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در وزارت کار برگزار شد.

تهران - ایرنا - کارگروه اقتصاد دیجیتال کشور دی‌ماه 1400 به‌منظور راهبری و هماهنگی توسعه اقتصاد دیجیتال و هماهنگی و مواجهه فعال و سریع با تغییرات این حوزه و اتخاذ تصمیمات تشکیل شد که یکی از اهداف اساسی آن دستیابی به کسب سهم 10 درصدی اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور است.

تهران - ایرنا - شانزدهم آبان‌ماه امسال بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست‌های کلی توسعه دریامحور را برای اقدام به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند. در این راستا، ساخت سکونتگاه‌های ساحلی 27 گانه گامی برای تحقق این سند محسوب می‌شود.

تهران - ایرنا - یک فروند هواپیمای MD پس از یک سال زمین‌گیری در فرودگاه مهرآباد به دلیل کمبود موتور و متعلقات آن با تلاش مهندسین فنی و صلاحیت پروازی به خط پرواز برگشت.

تهران - ایرنا - بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، رکورد 30 ساله نوسازی مسکن در بافت فرسوده را هم شکسته است.