شنبه 6 مرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی با صدور یک هشدار دریایی، از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در دریای خزر خبر داد.

تهران - ایرنا - رکورد معاملات برق بورس انرژی امروز (سه شنبه) با خرید و فروش 229 میلیارد تومان برق شکسته شد.

تهران - ایرنا - وزیر نیرو از توافق با صندوق توسعه ملی برای تزریق 12 میلیارد و 500 میلیون دلار به صنعت نیروگاهی کشور خبر داد و گفت: تاکنون پنج میلیارد دلار برای ایجاد ظرفیت نیروگاهی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر و هفت میلیارد و 500 میلیون دلار برای تولید برق در بخش حرارتی در نظر گرفته شده است.

کرمان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: برای حضور سرمایه گذاران بلاروسی در زمینه تولید موتورهای دامپتراک، خدمات پس از فروش و تعمیرات این ماشین‌آلات در استان آمادگی داریم و از آنها استقبال می کنیم.

کرمان - ایرنا - سفیر کره‌جنوبی در ایران گفت: ظرفیت‌های استان کرمان به‌ویژه در بخش گردشگری را در قالب نماهنگ به مردم و گردشگران کره‌ای معرفی می‌کنیم.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی اعلام کرد: تسهیلات پرداختی بانک‌ها در فروردین ماه امسال 2407 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 479.9هزار میلیارد ریال (معادل 24.9 درصد) افزایش داشته که سهم تسهیلات خرد از کل تسهیلات بانکی در نخستین ماه سال جاری 21.4 درصد است.

تهران - ایرنا - وزیر جهادکشاورزی گفت: انجام طرح های آبخیزداری، آبخوان داری و طرح های زودبازده آب و خاک یکی از مهمترین پایه‌های امنیت غذایی است که می‌تواند 50 میلیارد مترمکعب آب را برای بخش کشاورزی و منابع طبیعی فراهم سازد.

تهران - ایرنا - وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تا اردیبهشت ماه 1403، با صدور نزدیک به یک میلیون و 300 هزار قرارداد بیمه 9.7 هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی در سامانه جامع بیمه کشاورزی ثبت شده است.

تهران - ایرنا - قرارداد ساخت هزار آنتن هیبریدی نسل پنجم تلفن همراه بین جهاد دانشگاهی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و همراه اول امضا شد.

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان در دیدار سفیران بلاروس و ازبکستان در جریان همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری این استان گفت: همکاری ما در حوزه‌های معدنی و کشاورزی با کشورهای سرمایه‌گذار رقابتی نیست بلکه مکمل و تکمیل‌کننده یکدیگر است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به عزم جدی این شرکت برای جذب درآمد غیرهوانوردی، گفت: منابع درآمدی هوانوردی به هیچ‌عنوان قابل اطمینان نبوده و متکی به شرایط بین‌المللی و سیاسی است، به همین دلیل با عزم جدی به سمت جذب درآمدهای غیرهوانوردی حرکت خواهیم کرد.

کرمان - ایرنا - معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: به‌زودی سرمایه‌گذاری مشترکی با تمام قطعه‌سازان در سطح کشور و همچنین قطعه‌سازان ایران طرف قرارداد در کشورهای خارجی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم صورت می‌گیرد.

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید ناف اقتصاد از بانک‌ها بریده شود تاکید کرد: در این زمینه در صورتی که قانون تامین مالی در استان جا بیفتد و به‌سرعت از ابزارهای آن استفاده کنیم، ابزارهای این حوزه معجزه می‌کند.

تهران - ایرنا - پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی اول تا هجدهم خرداد، از امروز (سه شنبه، 25 اردیبهشت) آغاز شد.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی کشور نسبت به رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، گردوخاک و کاهش دما در تهران و هشت استان دیگر هشدار داد.

تهران - ایرنا - رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی از کاهش 400 لیتری سهمیه گازوئیل ماشین آلات کشاورزی در سالجاری خبرداد و گفت: مکانیزاسیون کشاورزی همانند سایر بخش‌ها نیازمند اختصاص کارت سوخت و سهمیه مناسب است.