سه‌شنبه 29 اسفند 1402

اجتماعی وب‌گاه تابناک

اجتماعی وب‌گاه تابناک

در آستانه سال نو، موج بزرگ سفرهای نوروزی آغاز شده و بسیاری از هموطنان‌مان عازم سفر شده یا به زودی به جاده می‌زنند؛ مسافرانی که اگر از وضعیت ترافیکی و آب‌و‌هوایی مطلع شوند، سفر راحت‌تر و کم‌خطرتری پیش رویشان قرار دارد.

این‌ها کشور‌هایی هستند که تروریست‌ها را در خاک خودشان جای داده‌اند؛ تروریست‌هایی که بیش از 17 هزار ایرانی بی‌گناه را به شهادت رساندند؛ این کشور‌ها به اضافه آمریکا کشور‌هایی هستند که از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر در غزه به‌صورت گسترده حمایت کرده و اجازه ندادند هیچ اقدامی در سازمان‌های بین‌المللی برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی انجام شود؛ این کشور‌ها چگونه می‌توانند مدعی...

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در جمع خبرنگاران از افزایش بالغ بر 35 درصدی حداقل دستمزد برای سال 1403 خبر داد و تاکید کرد، سایر سطوح مزدی 22 درصد به علاوه مبلغ ثابت افزایش خواهد یافت. وی در ادامه از گنجانده شدن حق عائله‌مندی در حقوق کارگران از سال آتی خبر داد و تاکید کرد، قرارگاه مسکن برای کارگران و همه مشمولان حقوق کارگری، با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان...

در آستانه سال نو، موج بزرگ سفرهای نوروزی آغاز شده و بسیاری از هموطنان‌مان عازم سفر شده یا به زودی به جاده می‌زنند؛ مسافرانی که اگر از وضعیت ترافیکی و آب‌و‌هوایی مطلع شوند، سفر راحت‌تر و کم‌خطرتری پیش رویشان قرار دارد.

طرح الزام به ثبت رسمی معاملات در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و پس از آن که قریب به 30 جلسه کارشناسی در دبیرخانه حقوقی و قضایی مجمع برگزار شد 12 جلسه نیز در صحن اصلی مجمع این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است. این طرح 15 ماده دارد و تا تبصره 3 ماده 10 در صحن اصلی مجمع مورد رسیدگی قرار گرفته است. این طرح چهار هدف اصلی دارد...

از جمله حوادث شوم رقم خورده در سال جاری، انفجار معدن زغال سنگی در زیرمجموعه معادل البرز شرقی در طزره دامغان بود که به جان باختن شماری از کارگران منجر شد؛ رویدادی که حالا پرونده قضایی تشکیل شده برایش فرجام یافته است و بر اساس آن، کارفرما و شرکت زغال سنگ البرز شرقی محکوم شدند و دو متهم دیگر پرونده تبرئه گردیدند.

قوه قضاییه با اعلام این خبر، از ابلاغ نرخ دیه سال 1403 توسط رئیس دستگاه قضا خبر داد؛ خبری که بر اساس آن، نرخ دیه به نسبت سال جاری کمی بیش از 33 درصد افزایش یافته است و از 900 میلیون تومان به یک میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده است. با این حساب، نرخ دیه در ماه‌های حرام به یک میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است.

خانم مهرآور در شبی که برف و بوران شدید، تردد در جاده روستای جاجن از توابع شهر بابل را برای آمبولانس اعزامی اورژانس 115 این شهر با مشکل جدی مواجه کرده بود، از طریق راهنمایی تلفنی پدر خانواده برای کمک به زایمان همسرش، زندگی مادر و نوازد را از مرگ نجات داد.

در بازرسی از محل کار و منزل متهمان 15 سکه نیم بهار آزادی و 107 کارت هدیه نقدی 5 و 10 میلیون ریالی کشف و ضبط شده است؛ تاکنون شواهد و مستندات دریافت رشوه از پیمانکاران دیگر شهرداری به میزان یک و نیم میلیارد تومان دیگر انضمام پرونده آن‌هاست.

پس از تشکیل پرونده ناظر بر اعمال نفوذ در برخی پرونده‌های قضایی که دو تن از فرزندان ذکور دکتر مصدق معاون اول قوه قضاییه نیز در زمره متهمان آن هستند، رییس عدلیه بر پیگیری دقیق، قاطع و همه جانبه این پرونده تا حصول نتیجه نهایی و صدور حکم قانونی تاکید کرد. پرونده‌ای که در دست رسیدگی قرار دارد و حالا معاون اول قوه با ذکر دلایلی در ارتباط با آن، از سمت خود استعفا داده است.

کسانی که قبلاً در یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته‌اند، مطابق ضوابط، قبولی قبلی آنان لغو شده و باید منحصراً در رشته قبولی جدید به تحصیل بپردازند. ضمناً لازم نیست از محل قبولی قبلی خود انصراف دهند، بلکه با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و توسط موسسه محل قبولی مندرج در این اطلاعیه، مدارک ثبت‌نامی افراد از محل قبولی قبلی آنان درخواست...