شنبه 8 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

عنکبوت شکارچی گلسنگ برای شکار طعمه خود تار نمی تند، بلکه در میان خزه ها و گلسنگ ها کمین کرده و زمانی که طعمه در فاصله مناسب قرار گرفت، به آن حمله می کند.

درگیری بر سر نداشتن مجوز مرمت یک اثر تاریخی در میانکاله موجب تنش لفظی میان کارکنان سازمان محیط‌زیست و وزارت میراث فرهنگی شد تا آنجا که محیط‌بانان موفق شدند از ورود غیرمجازکامیون و وانت بارحامل مصالح ساختمانی به این منطقه حفاظت شده جلوگیری و کارکنان میراث فرهنگی را که بدون داشتن مجوز محیط‌زیستی اصرار به ورود به میانکاله داشتند، بازگردانند.

به مناسبت روز جهانی کتاب، نگاهی به سرانه مطالعه این کالای فرهنگی در جهان می‌اندازیم. آخرین بررسی‌ها در ایران نشان می‌دهد میزان مطالعه هفتگی یک ساعت در هفته (6 ساعت در ماه) است. مطالعه ایرانیان شامل قرآن، ادعیه و کتب غیردرسی محاسبه شده است.

روز گذشته ساعت 17 در تهران یک بازی بین تیم‌های آرمان آفرینان و اتحاد ستارگان در رده جوانان در دسته دو برگزار می‌شود. در این بازی کمک داور گل یکی از این دو تیم را مردود اعلام می‌کند و همین باعث جرقه یک زودخورد شدید بین داور و اعضای تیم یکه گلشان مردود شده می‌شود. در فیلمی که در زیر مشاهده می‌کنید کمک داور به شدت از سوی برخی افراد مورد حمله قرار می‌گیرد و جالب است که سایر داوران فقط نظاره...

طراحی گاک آیون وی از یک دایناسور به نام تیرانوسوروس الهام گرفته شده که ارزیابی میزان موفقیت ایجاد شباهت برعهده بینندگان است.

یکی از روش های رایج برای کاهش وزن نوشیدن جوش شیرین است که تصور می شود چربی سوزی را افزایش می دهد و به کاهش وزن اضافی کمک می کند. با این حال، این کار می تواند باعث بروز نگرانی های مختلف سلامتی شود که می تواند بر کیفیت زندگی شما تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل است که درک علم پشت افزودن جوش شیرین به رژیم غذایی برای کاهش وزن می تواند به شما کمک کند این کار را با خیال راحت و در صحت کامل...

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند

رئیس دانشگاه فرهنگیان: امسال 10 هزار دانشجو با بورسیه جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

عواقب بارور شدن ابر‌ها در استان بیابانی الحناکیه عربستان سعودی به سقوط ابر‌ها در بیابان ختم شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده 688 قانون مجازات اسلامی، این خودرو‌ها و سایر خودرو‌هایی که پلاک آن‌ها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

زیستن به به گونه‌ای که با این ارزش‌های اصلی سازگار باشد چیزی است که زندگی اخلاقی به آن می‌پردازد. به گفته غزالی صبر این است که چگونه دائماً اطمینان کسب کنیم که اقدامات مان در خدمت این هدف هستند. در درک غزالی از صبر همه ما به آن نیاز داریم تا زمانی که همه چیز بر وفق مراد ما نیست به اصول و ایده‌های اصلی خود متعهد یاقی بمانیم.

متهمان مقتول را با خودروی شخصی اش به یکی از مناطق جنگلی آمل منتقل و پس از رها کردن خودروی وی در پرتگاه از محل متواری شدند.

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس پیشتر به شبکه المیادین اعلام کرد که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.

در این ویدئو فرآیند دوشیدن شیر گاو توسط یک بانوی مسن آذربایجان و تبدیل کردن آن به پنیر توسط او و دیگر اعضای خانواده را مشاهده می‌کنید.

به گفته ایرباس هلی کوپتررز نخستین پرواز نمونه اولیه ریسر 30 دقیقه طول کشید.

بودجه عمومی از دو طریق می‌تواند بر روی نرخ فقر اثرگذاری باشد. از یک سمت اثرگذاری بودجه عمومی بر روی عملکرد اقتصادی است که ممکن است منجر به رشد اقتصادی و یا تورم شود که به اثرگذاری غیرمستقیم بودجه عمومی بر روی نرخ فقر شناخته می‌شود. اما در سوی دیگر بودجه عمومی کارکرد دیگری دارد که به توزیع درآمد مشهور است و با هدف فقرزدایی به تخصیص اعتبارت حمایتی می‌پردازد که از طریق مالیات‌ها تأمین...