سه‌شنبه 29 اسفند 1402

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

امروزه اغلب اخترشناسان باور دارند که تنها حدود 5 درصد از جهان قابل مشاهده از «ماده» تشکیل شده است. طبق این دیدگاه، بقیه یا اکثریت قریب به اتفاق هستی از ماده تاریک (حدود 27 درصد) و انرژی تاریک (حدود 68 درصد) تشکیل شده است.

گوگل به مناسبت نوروز 1403 لوگو موقت جدیدی رونمایی کرده است که نمی‌توان آن را در ایران مشاهده کرد.

ارسطو، فیلسوف نامدار یونانی، در کتاب «تاریخ حیوانات» اختاپوس‌ها را موجوداتی کودن نامیده است؛ اما ما امروز می‌دانیم که این جانوران بسیار باهوش هستند، به اضافه اینکه بیشترِ «مغز» آن‌ها در بازوهایشان قرار دارد!

تعلیق اکانت واتس اپ می‌تواند در صورت نقض شرایط این پلتفرم صورت بگیرد که در این مطلب به روش‌های جلوگیری از تعلیق و نحوه بازیابی می‌پردازیم.

مراد از ملی شدن، «خلع ید» است و ناظر بر حاکمیت ملی و هیچ دخلی به دوگانه ملی - دولتی و نوع حکومت و گرایش دولت ندارد.

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های دندان و پیشگیری از زخم‌های دهانی ساختند.

مدت‌هاست محققان نسبت به نحوه ادرار زنجره‌ها سردرگم هستند. این حشره بر خلاف سایر حشرات، نه به شکل قطره قطره بلکه به صورتی پرفشار و به مقدار زیاد عمل دفع مایعات را از بدن خود انجام می‌دهد؛ چیزی شبیه به نحوه دفع در پستانداران.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تغذیه‌هایی را که برای مبتلایان به چربی خون مناسب است را شرح داد.

استفاده از گیربکس اتوماتیک در کنار فواید می‌تواند مشکلات مختلفی هم داشته باشد که در ادامه این مطلب به بررسی رایج ترین این مشکلات می‌پردازیم.

جبر روزگار گروهی از ایرانیان را در نیمه دوم قرن 19 میلادی به خاک روسیه (جماهیر شوروی) کشاند؛ مهاجرانی که پس از گذشت حدود دو قرن، در خاک روسیه هنوز غم غربت دارند. مرتضی رضوان‌فر، عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی در پژوهشی به شناسایی و بررسی اسناد تاریخی این گروه از کهنه‌مهاجران ایرانی و روستاهای ایرانی‌نشین در روسیه و چرایی مهاجرت آنها پرداخته است.

به نظر می‌رسد که سال 1403 با پنج واقعیت یا به بیان دقیق‌تر با پنج واقعیت مهم‌تر روبروست که هر کدام از این پنج واقعیت می توانند اثرات خود را بر کسب و کارها و بازارهای مالی داشته باشند.

با این خوراکی‌ها مغز شما ضد آلزایمر می شود، مغز انسان، حتی در حالت استراحت، فعالیت‌های پیچیده‌ای را انجام می‌دهد، از تنظیم عملکرد‌های حیاتی گرفته تا انتقال اطلاعات میان اعضای بدن. برای حفظ و بهبود عملکرد مغز، مصرف خوراکی‌های غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها حیاتی است.

پروانه‌های شهری برای زنده ماندن در برابر آلودگی نوری بال‌های کوچکتری می‌سازند.

حق اولاد از 5 میلیون و 308 هزار به 7 میلیون و 166 هزار ریال افزایش یافت. پایه سنواتی ثابت ماند (2 میلیون و صد هزار تومان)، کمک هزینه اقلام مصرفی 300 هزار تومان زیاد شد.

اکنون تصاویر دقیق تری از دیپال جی318 در رسانه های خودرویی چین منتشر شده که بهانه ای شد تا باری دیگر نگاهی به ویژگی های این کراس اوور چینی داشته باشیم.

جلسه شورای عالی کار که انتظار می‌رود جلسه نهایی تعیین دستمزد کارگران باشد همچنان ادامه دارد.