سه‌شنبه 29 اسفند 1402

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دادستان کل کشور گفت: حضور مسئولان، سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی در ماه مبارک رمضان، هم در حوزه سمعی و هم بصری کمرنگ است و آثار ماه مبارک رمضان در شهر و ادارات خیلی دیده نمی‌شود.

تهران - ایرنا - تازه‌ترین بررسی‌های زلزله‌شناسی در کشور نشان می‌دهد که 68 درصد شهرهای کشور در حریم یک تا 30 کیلومتری گسل‌ها قرار گرفته‌اند در حالی که تنها نقشه گسل‌های 6 کلانشهر نهایی و ابلاغ شده است.

تهران - ایرنا - معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با رایزنی‌های فشرده و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه، احکام رتبه‌بندی برای 5306 نفر دیگر از بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش دیروز (دوشنبه 28اسفندماه) صادر شد.

تهران - ایرنا - معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و رییس کمیته انتقال محکومان از انتقال 9 زندانی ایرانی از ارمنستان و ژاپن به کشور خبر داد.

تهرن - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسائل آموزش و پرورش گسترده است اما دو کار باید در اولویت باشد، اولی رسیدن به الگوی حکمرانی آموزش و پرورش است که از نظریه تا سیاستگذاری، تنظیم‌گری و تصدی‌گری را شامل می‌شود.

تهران - ایرنا - وزیر کشور با اشاره به اینکه تعطیلات نوروزی امسال با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده است، گفت: قطعا هموطنان در سفرهای خود انضباط اجتماعی و هنجارهای مذهبی را رعایت می‌کنند.

تهران - ایرنا - رییس پلیس راهور گفت: با شروع تعطیلات نوروز در 5 روز گذشته 177 نفر از هموطنان بر اثر تصادف در جاده‌ها جان خود را از دست دادند و 6 هزار و 200 نفر نیز مصدوم شدند.

تهران - ایرنا - کمیته امداد امام (ره) اعلام کرد: بنیاد خیریه معلولان ایرانیان با همکاری کمیته امداد، اقدام به اشتغال‌زایی برای افراد دارای معلولیت کرده است.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن تشریح نکات قابل توجه در خرید آجیل، بر تازه بودن و سالم بودن این اقلام، تاکید کرد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: به دنبال فعالیت سامانه بارشی قوی 5 استان کشور در معرض وقوع سیلاب قرار دارد، بنابراین مردم باید تمامی هشدارهای صادره از مراجع رسمی و مربوطه را جدی بگیرند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: در پنجمین روز از طرح ملی امداد و نجات نوروزی 1403، نیروهای این جمعیت 479 نفر را به صورت سرپایی مداوا کردند و به بیش از 2 هزار نفر خدمات امدادی ارائه دادند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان ملی مهاجرت بر ممنوعیت فعالیت و سکونت اتباع خارجی در استان‌های ممنوعه تاکید کرد و گفت: طرح سرمایه‌گذاری اتباع و برخورداری از امکانات بانکی شامل استان‌های ممنوعه نمی‌شود.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست و هشتمین روز از اسفند به رانندگی ایمن در سفرهای نوروزی، ضرورت پرهیز از سفر غیرضروری و تردد در بستر رودخانه‌ها، وجاهت قانونی نداشتن گزارش هیات حقیقت‌یاب، درمان رایگان کودکان زیر هفت سال، ارائه خدمات امدادی به هزار و 478 گردشگر و غربالگری بیش از 2 هزار نفر دارای علائم بیماری در مرزها پرداخته است.

تهران - ایرنا - در پی اعلام هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل در مناطق مختلف کشور، نیروهای عملیاتی اورژانس در سراسر کشور به حال آماده باش درآمدند.

تهران - ایرنا - معاون اجرایی پلیس راهور فراجا گفت: امکان استعلام تاریخچه پلاک، دریافت کروکی الکترونیکی و استعلام تخلفات حوزه حجاب در برنامه کاربردی پلیس من فراهم شد.

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمان هر سه سال یکبار ارزیابی می‌شوند، گفت: اعتراض‌های حدود 272 هزار معلم در موضوع رتبه‌بندی بررسی و پذیرش شد.