شنبه 8 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در طراحی سوالات امتحانات نهایی ارزشیابی از یادگیری مورد توجه است به طوری که دانش‌آموزان از حفظیات دور باشند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد ونجات با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در 12 استان و در 4 روز گذشته، از امدادرسانی به بیش از 3 هزار نفر خبر داد.

تهران - ایرنا - بیش از نیمی از سرقت‌ها در کشور خرد است و این در حالیست که جنبه عمومی سرقت‌های زیر 20 میلیون تومان در قانون شامل بخشش می‌شود؛ امری که موجب نگرانی برخی شهروندان شده و حتی عده‌ای تصور می‌کنند که این نوع جرایم قابل پیگیری نیست اما اکنون با تصویب اصلاح ماده 104 قانون مجازات اسلامی، قرار است بازدارندگی از وقوع و تکرار جرم در این بزه شوم بیشتر شود.

تهران - ایرنا - لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت در مجلس یازدهم متوقف شد و این سازمان که تشکیل آن می‌تواند کلید حل بسیاری از مشکلات در زمینه پذیرش و ساماندهی مهاجران مجاز و طرد اتباع غیرمجاز و پیشگیری از پیامدهای آن باشد، به فرجام نرسید.

تهران - ایرنا - طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری با اهتمام به اجرای اسناد بالادستی و برنامه‌ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی در دو سال اخیر برای اولین بار 2.93 درصد کاهش یافت.

تهران - ایرنا - معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دختران ایران حق دارند شادی کنند، گفت: گاهی از مسئولان می‌پرسم شما دختران‌تان را به کجا می‌برید تا آنها شادی کنند؟ ما نیاز به فضاهای مناسبی برای شادی دختران و سپری کردن اوقات فراغت آنان داریم.

تهران - ایرنا - تجهیزات اسکیمر برای کلاهبرداری از حساب‌های بانکی یکی از شیوه‌های جدید کلاهبرداران است که برای گرفتار نشدن در دام آنها باید نسبت به آن شناخت کافی داشت و پیشگیری کرد، این درحالی است که به گفته پلیس 90 درصد کلاهبرداری اسکیمری توسط دستفروشان انجام می‌شود.

تهران - ایرنا - ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.

تهران - ایرنا - با جدایی کودکان از فضای صمیمی خانه، یک کشمکش و تعارض روحی در آنان ایجاد می‌شود به طوری که برای اولین بار به ترسیم تصویری از منِ اجتماعی در خود بر اساس نگرش معلمان و همسالان می‌پردازند؛ تصویری که با زوایای دید قبلی آنان که در یک محیط خانوادگی بود، تفاوت دارد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از ادامه عملیات امدادرسانی امدادگران و نجات‌گران این جمعیت به 2 هزار و 652 نفر در 11 استان متاثر از سیل و آبگرفتگی در 48 ساعت گذشته خبر داد.

تهران - ایرنا - حمایت دولت از صندوق‌های بازنشستگی در سال 1403 درحالی ادامه دارد که سهم این صندوق‌ها از بودجه عمومی کشور به 16 درصد افزایش خواهد یافت.

تهران - ایرنا - شکر یکی از مواد غذایی پر مصرف است که اکثر افراد در طول روز این ماده غذایی را به صورت ترکیب با مواد غذایی مصرف می‌کنند که مضرات زیادی برای مصرف کننده دارد.

تهران - ایرنا - مرزبانی کشور در اطلاعیه ای ضمن توضیح درباره سوءتفاهم مرزی پیش آمده بین نیروهای مرزبانی و طالبان اعلام کرد: 6 مرزبان استان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان اورژانس استان تهران با اشاره به وقوع آتش سوزی در یک انبار کالا در نزدیکی بیمارستان هفتم تیر شهرستان ری گفت: این حادثه تلفات جانی و مصدوم نداشت.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه این وزارتخانه برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت مردمی تا کنون 67 مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی در کشور ایجاد شده است.

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بازدید رئیس جمهور از طرح توسعه‌ای بیمارستان شهدای یافت‌آباد تهران خبر داد و گفت: در این زمینه آیت‌الله رئیسی دستور تأمین منابع این طرح را صادر کرد.