سه‌شنبه 29 اسفند 1402

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: موضوعات محتوایی و بحث‌های عمیق فکری به عنوان یکی از بخش‌های جذاب صنعت بازی، در کشور مغفول مانده است.

هفته دوستی کودکان جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین از 14 اسفند تا 18 اسفند برگزار می‌شود.

کتاب «خواب آشفته نفت دکتر مصدق و نهضت ملی ایران» فردا یکشنبه 13 اسفند در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران معرفی و بررسی می‌شود.

قایم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از انتخاب مصلی امام خمینی (ره) به‌عنوان محل برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

رویداد بانوی موثر به مناسبت هفتمین سالگرد تأسیس باشگاه ادبی بانوی فرهنگ روز دوشنبه 14 اسفند در تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

حضور قشر جوان و رای اولی ها در این شعبه بسیار قابل توجه بود و اکثر رای دهندگان از جوانان و نوجوانان دهه هفتادی و هشتادی بودند.

روش اتخاذ تصمیم خمینی آرام و سنجیده است. او با صبر بی‌پایان، نقطه‌نظرها را گوش می‌کند و به هنگام اتخاذ تصمیم، تنها و بدون واسطه اقدام می‌نماید. وقتی تصمیم می‌گیرد قاطعانه از آن دفاع می‌کند.

بر اساس تحقیقات، بحران سوادآموزی در بریتانیا بر اثر حمایت نکردن از کودکان هزینه‌ای برابر با 830 میلیون پوند برای هر گروه در طول سال تحصیلی به بارآورده است.

ثبت‌نام ناشران خارجی برای حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز شنبه 12 اسفند آغاز شد و تا 31 فروردین 1403 ادامه دارد.

کتاب «ایران و ریشه هایش» نوشته محمدعلی نویدی توسط انتشارات دایره دانش منتشر و راهی بازار نشر شد.

رمان «ملکه یمن» نوشته محدثه اصلانی با موضوع نسل‌کشی یهودیان در تاریخ توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آمادگی داریم در قالب طرح‌های کاربردی پیشنهادهای پژوهش تا سقف 100 میلیون تومان پایان نامه‌ها را در وزارتخانه حمایت و تقویت کنیم.

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: ایجاد زندگی سرشار از زندگی تعاملی، دور کردن وسایل دیجیتال از کودک و والدگری باید در تقابل با دایه‌گری رسانه‌ای مورد توجه قرار بگیرد.

بیست‌وچهارمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره جامی یکشنبه 13 اسفند با موضوع «‌جنگ و صلح در اندیشه جامی» در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

پویش «دعوت» ویژه انتخابات توسط مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا 20 اسفند تمدید شد.

کتاب «مرض تا به موت» نوشته سورن کیرکگور با ترجمه صالح نجفی توسط نشر مرکز منتشر و راهی بازار نشر شد.