جمعه 30 شهریور 1403

آرتتا: رایا ما را در جریان بازی نگه داشت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
آرتتا: رایا ما را در جریان بازی نگه داشت

سرمربی آرسنال پس از تساوی تیمش مقابل آتالانتا در لیگ قهرمانان اروپا از دروازه‌بان اسپانیایی‌اش تمجید کرد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میکل آرتتا در پی تساوی بدون گل شب گذشته (پنجشنبه) شاگردانش مقابل آتالانتا در دور اول فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا، درباره اسپانیایی‌اش که در جریان بازی نه تنها ضربه پنالتی متئو رتگی را مهار کرد، بلکه مانع گل شدن ضربه برگشتی هم شد، گفت: من دو تا از بهترین مهارهای دوران حرفه‌ای را دیدم که داوید رایا انجام داد. او این فصل فوق‌العاده بوده است. مهار توپی که رایا و در بازی با استون‌ویلا و البته این بازی داشت، ما را در جریان بازی نگه داشت. در این سطح از مسابقات شما به چنین دروازه‌بانی نیاز دارید. خیلی خوشحالم که او در این فرم و شکل قرار دارد.

سرمربی آرسنال در ارزیابی این دیدار هم اظهار داشت: ما بازی را خیلی خوب شروع کردیم و به نظرم در 20 یا 25 دقیقه آغازین بازی در نبردهای تن به تن بهتر بودیم که انجام این کار مقابل آتالانتا سخت است. به نظرم ما بازیخوانی خوبی داشتیم و بر بازی سوار بودیم. در ادامه اما شروع به از دست دادن توپ‌های بسیار ساده کردیم و کنترل بازی را از دست دادیم. با این حال ما به هیچ وجه از نظر دفاعی به دردسر نیفتادیم.

آرتتا پس از تمدید قرارداد: به بودن در آرسنال افتخار می‌کنم

وی افزود: من بر این باورم که اگر ما نمی‌توانیم در یک بازی به پیروزی برسیم، نباید شکست بخوریم. کسب پیروزی در یک بازی خارج از خانه اروپایی کار واقعاً دشواری است. ما بدون توپ فوق‌العاده بودیم اما اگر می‌خواهیم در اروپا هم خودی نشان دهیم باید در کار با توپ بهتر کار کنیم. حالا باید ریکاوری کنیم و خودمان را برای بازی یکشنبه با منچسترسیتی آماده کنیم. ما باید در مصاف با من‌سیتی بهتر عمل کنیم.

آرتتا: رایا ما را در جریان بازی نگه داشت 2