سه‌شنبه 10 مهر 1403

آرنه اشلوت در آستانه اولین شب اروپایی‌اش در آنفیلد:/ اروپا فردا باید بگوید دلم برایت تنگ شده بود لیورپول!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
آرنه اشلوت در آستانه اولین شب اروپایی‌اش در آنفیلد:/ اروپا فردا باید بگوید دلم برایت تنگ شده بود لیورپول!

آرنه اشلوت سرمربی لیورپول در آستانه دیدار مقابل بولونیا در لیگ قهرمانان گفت شب ویژه‌ای در انتظار همه فوتبال‌دوستان است.

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول که با سرمربی جدیدش آرنه اشلوت لیگ قهرمانان را عالی آغاز کرده و در سن‌سیرو میلان را شکست داده فردا شب برای اولین بار در این فصل در آنفیلد میزبان یک شب اروپایی است و به مصاف بولونیا می‌رود.

لیورپولی‌ها فصل گذشته به چمپیونزلیگ صعود نکرده و در لیگ اروپا حضور داشتند. اشلوت که امسال تابستان جانشین یورگن کلوپ شده می‌گوید بی‌صبرانه منتظر تجربه یک شب اروپایی در آنفیلد است. او گفت بازیکنان لیورپول دل‌شان برای چنین شبهایی تنگ شده و لیورپول باید طوری بازی کند که اروپا هم مجبور بشود بگوید دلم برای تو تنگ شده بود لیورپول.

*علت غیبت فدریکو کیه‌زا در تمرین آخر لیورپول؟

کیه‌زا دیروز با ما تمرین کرد ولی امروز که سر تمرین آمد گفت مشکل دارد. انتظار ندارم او فردا بازی کند. حیف شد چرا که جلوی یک تیم ایتالیایی بازی داریم. اتفاقی که برایش افتاده مال دیروز است. البته بعید می‌دانم که مدت زیادی دور از میدان باشد.

*از عمق ترکیب لیورپول در این فصل رضایت داری؟

ما بازیکنان زیادی داریم که خیلی باکیفیت هستند. از اینکه هر بار به یک بازیکن نیاز پیدا می‌کنیم او خودش را به خوبی نشان می‌داد واقعا خوشحالم. اگر آنها کیفیت نداشتند در لیورپول بازی نمی‌کردند. همه بچه‌ها باکیفیت هستند.

*انتقادهایی که از تیمت بعد از برد 2-1 مقابل وولوز داشتی؟

قبل از اینکه حتی یک شانس خوب پیدا کنیم توپ را در موقعیتهایی که می‌توانست به گل تبدیل شود راحت از دست می‌دادیم. بی‌دلیل به حریف موقعیت دادیم و من از این بابت خوشحال نبودم. ما در لیورپول نمی‌توانیم متوسط بودن را تحمل کنیم.

*بولونیا را چطور تیمی می‌بینی؟

بولونیا ثابت کرده حریفی است که شکست دادنش دشوار است. همه دارند می‌گویند که آنها در این فصل فقط یک برد داشته‌اند ولی هیچکس نمی‌گوید که فقط یک بار هم باخته‌اند. ما آنها را به هیچ وجه دست کم نمی‌گیریم.

*بعد از بازی قبلی خیلی عصبانی شده بودی، در رختکن هم اینطور هستی؟

من خیلی کنترلم را از دست نمی‌دهم و عصبانی نمی‌شوم. به نظرم ایده خوبی نیست که یک مربی هر روز عصبانی بشود. ولی بعد از بازی وولوز که می‌گویید بازیکنها هم عصبانی بودند. ما استانداردی را به نمایش گذاشتیم که من از لیورپول انتظار ندارم. آنها هم قبول داشتند و عصبانیت ما طبیعی بود.

*از نظر تاکتیکی چقدر به بازیکن‌ها آزادی می‌دهی؟

وقتی توپ دست ما نیست هیچ جایی برای آزادی بازیکنها وجود ندرد ولی زمانی که توپ را در اختیار داریم و به خصوص در یک سوم حریف تکیه اصلی ما به خلاقیت فردی است. بازیکنها باید احساس آزادی داشته باشند حتی اگر آنقدرها که فکر می‌کنند آزاد نباشند.

*فردا اولین شب اروپایی تو در آنفیلد است

همه می‌گویند اینجا در چمپیونزلیگ خاص می‌شود. دلم می‌خواهد ببینم و احساس کنم. بازیکنها می‌گویند یک فصل که در چمپیونزلیگ نبوده‌اند دل‌شان تنگ شده و امیدوارم هواداران هم همینطور باشند. باید به اروپا نشان بدهیم که آنها هم دلشان برای جای خالی ما تنگ شده است. ترکیب همه اینها باید به یک شب خاص برای همه تبدیل شود.

*نوع آماده‌سازی تیم در چمپیونزلیگ با لیگ برتر تفاوت ندارد

اگر تفاوت داشت درست نبود. ما هر شبی که در آنفیلد بازی داریم یک جور آماده می‌شویم و فرقی ندارد در چه تورنمنتی هستیم. اگر فرق بگذاریم سیگنال به شدت اشتباهی برای حریفان می‌فرستیم.

آرنه اشلوت در آستانه اولین شب اروپایی‌اش در آنفیلد:/ اروپا فردا باید بگوید دلم برایت تنگ شده بود لیورپول! 2