دوشنبه 16 مهر 1403

آغاز رقابت مهیج تا ساعاتی دیگر؛/ همه چیز مهیای افتتاحیه جام جهانی در ازبکستان (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
آغاز رقابت مهیج تا ساعاتی دیگر؛/ همه چیز مهیای افتتاحیه جام جهانی در ازبکستان (عکس)

تیم‌های ملی فوتسال پاراگوئه و کاستاریکا تا ساعاتی دیگر در نبرد افتتاحیه جام جهانی 2024 برابر همدیگر به میدان می‌روند. دو تیم در یک سطح قرار دارند و اهداف بزرگی در سر می‌پرورانند.

به گزارش ورزش سه، لبخند رضایت مربیان و بازیکنان دو تیم از این قرعه شیرین و شانس بزرگ برای موفقیت کاملا پیداست. گلدان یک با سرگروهی ازبکستانِ میزبان، پاراگوئه، هلند و کاستاریکا موقعیت هر تیمی را برای صعود به مرحله حذفی یکسان کرده است. آن‌ها نسبت به همدیگر کیفیت، قدرت و سطح نزدیکی دارند و پیش بینی می‌شود نبردهای این گروه پایاپای و هیجان انگیز باشد. در نخستین مبارزه جام جهانی 2024 که افتتاحیه به شمار می‌رود تیم‌های پاراگوئه و کاستاریکا از ساعت 16 در استادیوم (سالن) هومو آرنا تاشکند به مصاف هم خواهند رفت.

پاراگوئه و کاستاریکا در کنار چند دیدار تدارکاتی، در جام جهانی 2012 تایلند نیز سابقه صف‌آرایی با همدیگر را دارند و دقیقا در چنین شرایطی با تیم میزبان (تایلند) در گروه یک جای گرفتند. آن دیدار با برتری 6 بر 3 تیم کاستاریکا همراه بود و کولیبو که چهارمین جام جهانی خود را تجربه می‌کند، در آن بازی موفق به گلزنی برابر پاراگوئه شد‌. اگرچه پاراگوئه به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به کاستاریکا به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی راه پیدا کرد.

پاراگوئه با رهبری چیلاورت که خود سابقه بازی در جام جهانی را دارد راهی آوردگاه بزرگ می‌شود. آن‌ها تیمی کاملا مبتنی بر تاکتیک دفاعی شناخته می‌شوند و شدیداً به دفاع قوی خود متکی هستند و برابر مهاجمان (راس‌های) سخت‌پذیر خواهند بود. تیمی که بازی فیزیکی را در اولویت دارد و در فاز دفاعی از بازیکنانی چون آلن روخاس و دامیان مارهکو بهره می‌برد. ایگور اینسفران، ریچارد رژالا و خوان گومز سالاس دیگر مهره‌های کلیدی پاراگوئه محسوب می‌شوند. تنها بازیکن تکنیکی آن‌ها روخاس عضو باشگاه اسپورتینگ فرانسه است که هنر زیادی در دریبلینگ دارد و تماشایی بازی می‌کند و در پست عقب‌گیر توپ می‌زند.

پاراگوئه پیش از جام جهانی، دو مسابقه دوستانه بزرگ را برابر پرتغال پرستاره برگزار کرد و در هر دو دیدار مدافع عنوان قهرمانی را آزار داد و نتیجه پایانی تساوی‌های دو بر دو و یک بر یک بود. عملکرد مردان چیلاورت، خط و نشان آن‌ها برای شگفتی سازی در صحنه بزرگ خواهد بود.

در سوی دیگر، کاستاریکا برای ششمین بار در میعادگاه بهترین‌ها حضور خواهد داشت. ماینور کابالستا و میلینتون نقشی حیاتی را در راهیابی کاستاریکا به جام جهانی ایفا کردند. آن‌ها در مسابقات قهرمانی فوتسال کونکاکاف به ترتیب 4 و 3 گل به ثمر رساندند تا تیم‌شان را به سوی ازبکستان هدایت کنند. نحوه انتقال توپ به نیمه حریف، استراتژی دفاع ضد حمله آن هاست که باعث موفقیت‌شان شده است. هدایت کاستاریکا بر عهده الکس راموس است و او برای دستاورد تاریخی و صعود به دور حذفی به چهره‌هایی از جمله مینور کابالستا، میلینتون و دیگو چاواریا تکیه می‌کند. اگرچه سزار روزالس، دروازه‌بان آن‌ها نمایش قابل قبولی را در مسابقات کونکاکاف داشت و باید دید در برابر پاراگوئه چه عملکردی را برجای می‌گذارد.

تیم‌های پاراگوئه و کاستاریکا از ساعت 16 در استادیوم (سالن) هومو آرنا تاشکند به مصاف هم خواهند رفت و در دیگر مسابقه گروه یک، ازبکستان و هلند برابر همدیگر به میدان می‌روند.

آغاز رقابت مهیج تا ساعاتی دیگر؛/ همه چیز مهیای افتتاحیه جام جهانی در ازبکستان (عکس) 2