سه‌شنبه 17 مهر 1403

آغاز فعالیت مراکز اندیشه‌ورز کمیته امداد با رویکرد و نظم جدید

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
آغاز فعالیت مراکز اندیشه‌ورز کمیته امداد با رویکرد و نظم جدید

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد از آغاز فعالیت مراکز اندیشه‌ورز کمیته امداد با رویکرد و نظم جدید خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد از آغاز فعالیت مراکز اندیشه‌ورز کمیته امداد با رویکرد و نظم جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید زارع‌زاده معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد از آغاز فعالیت مراکز اندیشه‌ورز کمیته امداد با رویکرد و نظم جدید خبر داد.

وی با تبیین اهداف راه‌اندازی هیأت‌های اندیشه‌ورز کمیته امداد، گفت: شناسایی مسائل و چالش‌های کلان و راهبردی و همچنین اعتلا و ارتقای کارآمدی و بهره‌وری کمیته امداد در کنار ترویج گفتمان با بهره‌گیری از دانش و تجربیات اساتید، دانشجویان نخبه و صاحب‌نظران عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، از مهمترین اهداف راه‌اندازی مراکز اندیشه‌ورز در کمیته امداد است.

وی افزود: به دنبال تقویت ایده‌پروری و ایده‌پردازی و نهادینه کردن علم‌محوری و جمع‌اندیشی در کمیته امداد هستیم و این مراکز اندیشه‌ورز در این زمینه بسیار راهگشا خواهند بود.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد با بیان اینکه هیأت‌های اندیشه‌ورز از متخصصان، پژوهشگران، سیاست‌مداران و نخبگان تشکیل شده است، اظهار کرد: این اعضا دارای توانمندی‌ها، علایق عملی و نظری در یک یا چند رشته و قلمرو بوده و تلاش می‌کنند مبتنی بر دانش نظری و تجارب عملی موجود، راه حل‌ها و توصیه‌های کاربردی در جهت مواجه بهینه با مسائل و پیچیدگی‌های مختلف پیش رو را به مخاطبان و کارفرمایان ارائه کنند.

وی اضافه کرد: این هیأت‌ها ناظر به برنامه هفتم امداد امام (ره) در قالب سه هیأت شامل امور حمایتی و توانمندسازی، نظام احسان و نیکوکاری و مردمی‌سازی امداد و امور مدیریتی، فناوری و هوشمندسازی، تشکیل می‌شوند.

زارع‌زاده خاطرنشان کرد: احصا و شناسایی چالش‌ها و موضوعات راهبردی با دعوت از افراد متخصص و نخبگان و بررسی و اظهار نظر در خصوص موضوعات از مهمترین وظایف هیأت‌های اندیشه‌ورز است.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد تاکید کرد: این هیأت‌ها به دنبال رفع نیازهای جامعه هدف متناسب با تغییر و تحولات روز، از طریق مطالعه، بررسی و تحقیق نسبت به این نیازها هستند.