شنبه 29 اردیبهشت 1403

آغاز پروژه مستند ژوزه مورینیو؛/ مستند نوابغ فوتبال: نوبت به مورینیو رسید

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
آغاز پروژه مستند ژوزه مورینیو؛/ مستند نوابغ فوتبال: نوبت به مورینیو رسید

شش شخصیت فوتبالی وجود دارد که مستندشان ساخته نشده و قطعا فیلم زندگی آنها غریبه‌ترین آدم جهان با فوتبال را هم سر ذوق می‌آورد.

به گزارش ورزش سه، به تازگی خبری مبنی بر شروع ساخت مستندی از زندگی ژوزه مورینیو منتشر شد تا از نزدیک با سبک زندگی آقای خاص بیشتر آشنا شویم اما در این بین یک نکته مهم در ذهن ما جرقه خورد. اغلب مردم سعی دارند در روزهای تعطیل خود وقتشان را با فیلم یا سریال پر کنند و حتی برخی از نفراتی که درگیر کارهای خودشان هستند، در کمترین فرصت با استفاده از موبایل خود یک فیلم یا سریال را پخش می‌کنند تا از دیدن قسمت جدید سریال محبوب خود عقب نمانند. اکنون به سراغ 6 شخصیت فوتبالی رفتیم که هواداران فوتبال مشتاق مستند زندگی آنها خواهند بود.

فلورنتینو پرز با گذشت سال‌ها از پخش چندگانه پدرخوانده، انتخاب مردم باز هم تماشای این فیلم است. چه فیلمی بهتر از مستند پدرخوانده جهان فوتبال که زندگی‌اش حاصل همراهی هوش مالی بالا، دانش اقتصاد و علم فوتبال است که در این بین رئال مادرید کهکشانی، سوپرلیگ و خیلی اتفاقات دیگر وجود دارد.

پائولو مالدینی افراد بسیار کمی در فوتبال یا حتی ورزشی دیگر وجود دارند که میراثی باشکوه مانند مالدینی داشته باشند. 25 فصل بازی برای میلان در پیروی از پدرش چزاره که او را تبدیل به یکی از بهترین مدافعان تاریخ کرد و حتی بعد از خداحافظی، به عنوان مدیر فنی باشگاه برگشت تا آنها را از ویرانی بازگرداند تا دوباره قهرمان شوند.

روی هاجسون در زمانی که پدران برخی از ما با فوتبال غریبه بودند، او مربیگری می‌کرد، فوتبال بازی کردن به جای خود؛ او مردی است که در یوور 2016 از ایسلند شکست خورد و فارغ از مسائل فوتبالی، او یک سیاستمدار بزرگ است که پنج نسل را در فوتبال تجربه کرده است. او از 1965 فوتبال بازی می‌کرد و بعد از آن در مسیری طولانی در دهه 90 در اینتر، سوئیس، امارات، اودینزه، فنلاند، لیورپول و بسیاری تیم‌های دیگری مربیگری کرده و می‌کند.

پپ گواردیولا مردی که فرگوسن جاودانه هرگز نتوانست او را شکست دهد، سزاوار عنوان نابغه است. مستند پپ گواردیولا به معنای این است که ما متوجه می‌شویم که چگونه او بارسلونا را پس از سال‌ها تلاش نادرست به یک موسسه فوتبالی کامل تبدیل کرد، در آلمان و اسپانیا یک موفق ذاتی بود و پس از آن در منچسترسیتی کاری کرد که همسایه پر سر و صدای سیتیزن‌ها، این روزها سکوت کند.

کارلو آنچلوتی قطعا کامبک‌های رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا با حضور کارلتو فصلی عجیب از خاطرات فوتبالدوستان است. این مربی ایتالیایی پس از دورانی که در دهه 1980 داشت، از 1990 مربیگری را آغاز کرد. در پارما فوق العاده بود، در میلان کلمه جنتلمن را معنا کرد، در پاری سن ژرمن معماری برای یک آغاز بود، در چلسی به زندگی ملکه تنه می‌زد و در رئال مادرید پادشاه فوتبال شد.

پیرلوئیجی کولینا در ظاهر هیچکس نمیخواهد از زندگی یک داور بداند اما کولینا فرق دارد؛ هنوز تصویرش بر روی بسیاری از کاورهای دوران کلاسیک دیده می‌شود و به طور عجیبی هواداران بسیاری از تیم‌ها او را دوست دارند. او بدون شک بزرگترین داور تاریخ جهان فوتبال بوده و مستند زندگی او می‌تواند درسی بزرگ در این روزهای دخالت گاه و ناگاه VAR باشد.

آغاز پروژه مستند ژوزه مورینیو؛/ مستند نوابغ فوتبال: نوبت به مورینیو رسید 2
آغاز پروژه مستند ژوزه مورینیو؛/ مستند نوابغ فوتبال: نوبت به مورینیو رسید 3
آغاز پروژه مستند ژوزه مورینیو؛/ مستند نوابغ فوتبال: نوبت به مورینیو رسید 4
آغاز پروژه مستند ژوزه مورینیو؛/ مستند نوابغ فوتبال: نوبت به مورینیو رسید 5
آغاز پروژه مستند ژوزه مورینیو؛/ مستند نوابغ فوتبال: نوبت به مورینیو رسید 6
آغاز پروژه مستند ژوزه مورینیو؛/ مستند نوابغ فوتبال: نوبت به مورینیو رسید 7