پنج‌شنبه 12 مهر 1403

آقای خاص همچنان جاه‌طلب و پرانگیزه / با پورتو قهرمان CL شدم، من همان مورینیو هستم!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
آقای خاص همچنان جاه‌طلب و پرانگیزه / با پورتو قهرمان CL شدم، من همان مورینیو هستم!

ژوزه مورینیو می‌گوید مثل 20 سال پیش که پورتو را قهرمان چمپیونزلیگ کرد امروز هم به همان اندازه جاه‌طلبی و انگیزه دارد.

به گزارش "ورزش سه"، فنرباغچه که لیگ اروپا را با پیروزی خانگی 2-1 مقابل یونیون سن ژیلوا آغاز کرده فردا باید در دور دوم این رقابتها باید به مصاف اف سی توئنته برود.

مورینیو به بهانه این مسابقه درباره سابقه‌اش در لیگ قهرمانان اروپا صحبت کرد و به یاد قهرمانی شگفت‌انگیز 20 سال پیش با پورتو در این رقابتها گفت که همچنان مثل همان روزها جاه‌طلب است و انگیزه دارد. این صحبتهای مورینیو برای هواداران فنرباغچه بسیار امیدوارکننده است.

مورینیو در سال 2004 پورتو را با یک شگفتی بزرگ قهرمان اروپا کرد تا نامش به عنوان یکی از بهترین مربیان دنیا سر زبان‌ها بیفتد. به خاطر همین موفقیت بزرگ بود که مورینیو چندی بعد از خودش با صفتی یاد کرد که تا امروز لقب او مانده است:" آقای خاص".

مورینیو در صحبتهای خود گفت:" من بیست سال پیش با پورتو قهرمان چمپیونزلیگ شدم. ولی من دو سال پیش هم با رم قهرمان لیگ کنفرانس شدم. سال گذشته تا فینال لیگ اروپا رسیدم و باختم و البته وقتی می‌گویم باختم حتما شرایطش را می‌دانید. البته که امروز همان جاه‌طلبی و انگیزه‌ای را دارم که بیست سال پیش داشتم. وقتی به فنرباغچه می‌آیید امکان ندارد جاه‌طلب نباشید. این باشگاه شما را مجبور می‌کند. من همان مورینیو هستم. همان آدمی که کنار خط بالا و پایین می‌پرد و کارت زرد می‌گیرد. خلاصه اینکه هیچ چیز در من تغییر نکرده".

وقتی از مورینیو درباره فرمت جدید لیگ قهرمانان سوال شد او گفت:" در این فرمت عجیب و جدید نکات خوبی هست و نکات بد. یکی از خوبی‌ها این است که دیگر تیمهای حذف شده از لیگ قهرمانان به لیگ اروپا اضافه نمی‌شوند. تیمهایی که الان در لیگ اروپا هستند واقعا تیمهایی خوب و با پتانسیل بالا هستند".

آقای خاص درباره حریف فردای تیمش، توئنته گفت:" نقطه قوت‌شان اتحاد تیمی است. خیلی خوب دفاع می‌کند و پرس از بالای آنها خفه‌کننده است. وقتی شما در خانه یونایتد مساوی می‌گیرید یعنی خوب فوتبال بازی می‌کنید".

آقای خاص همچنان جاه‌طلب و پرانگیزه / با پورتو قهرمان CL شدم، من همان مورینیو هستم! 2