سه‌شنبه 19 تیر 1403

آلمان 1 - 2 اسپانیا / داستان زیبای تونی کروس تلخ تمام شد + فیلم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
آلمان 1 - 2 اسپانیا / داستان زیبای تونی کروس تلخ تمام شد + فیلم

مرحله یک چهارم نهایی یورو 2024 با جدال تیم‌های ملی اسپانیا و آلمان در شهر اشتوتگارت آغاز شد که در پایان این دیدار، اسپانیا موفق شد در وقت‌های اضافه با نتیجه دو بر یک آلمان را شکست دهد و به نیمه نهایی برسد.

بازی با فشار آلمان روی دروازه حریف شروع شده بود و شاگردان یولیان ناگلزمان برای گلزنی تمام تلاش خود را به کار گرفته بودند که یک برخورد باعث مصدومیت پدری شد. ستاره تیم ملی اسپانیا در برخورد با تونی کروس مصدوم شد و دنی اولمو در دقیقه 8 جانشین او شد.

تعویضی که البته به نفع اسپانیایی‌ها شد. لاروخا که توانسته بود نبض بازی را در دست بگیرد و حاکم توپ و میدان شود، در دقیقه 51 با پاس عرضی لامینه یامال و ضربه دنی اولمو، اسپانیا را به گل اول رساند.

آلمان پس از دریافت گل، بازی هجومی را در دستور کار قرار داد و تعویض‌های هجومی ناگلزمن، اسپانیا را کاملا به لاک دفاعی فرو برد. اگرچه حملات آلمان تا دقیقه 89 نتیجه نداد، اما بالاخره آنها مزد فوتبال انتحاری خود را گرفتند و بازی را مساوی کردند. ارسال میتلشتات به روی دروازه را یوشوا کیمیش با ضربه سر به مقابل دروازه فرستاد و در آنجا ویرتز با یک ضربه چکشی و روی پا، تور دروازه اونای سیمون را به لرزه درآورد تا سرنوشت تیم صعودکننده به نیمه‌نهایی در وقت‌های اضافه و یا ضربات پنالتی مشخص شود.

در وقت‌های اضافه هم با توجه به اینکه اسپانیا ستارگان خودش از جمله یامال، نیکو ویلیامز و آلوارو موراتا را بیرون کشیده بود، آلمان فرصت‌های بیشتری برای گلزنی داشت که به نتیجه نرسید. اسپانیا در وقت‌های تلف شده بسیار خوش شانس بود که دروازه اش در یکی دو صحنه از جمله ضربه سر فولکروگ باز نشد و در حالی که همه آماده ضربات پنالتی بودند، در دقیقه 119 ارسال روی دروازه آلمان با ضربه سر مرینو همراه شد و توپ به کنج دروازه نویر چسبید.

در ادامه فشار همه جانبه آلمان نتیجه نداد و آخرین ضربه بازی را هم تونی کروس روی یک ضربه آزاد زد که آخرین ضربه اش به توپ در دوران فوتبالش هم محسوب می‌شد. به این ترتیب تونی کروس با حذف آلمان، از فوتبال خداحافظی کرد و اسپانیا هم در نیمه نهایی منتظر برنده دیدار امشب پرتغال و فرانسه خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی