سه‌شنبه 12 تیر 1403

آلمان 2 - 0 دانمارک / صعود میزبان زیر تگرگ و رعد و برق وستفالن + فیلم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
آلمان 2 - 0 دانمارک / صعود میزبان زیر تگرگ و رعد و برق وستفالن + فیلم

دومین دیدار مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024 بین تیم‌های آلمان و دانمارک در ورزشگاه وستفالن دورتموند برگزار شد که میزبان مسابقات موفق شد با دو گل از سد وایکینگ‌ها عبور کند تا به مرحله یک چهارم نهایی برسد.

در دقیقه چهارم بازی، نیکو اشلوتربک پس از یک کرنر از طرف تونی کروس با با ضربه سر دروازه اشمایکل را باز کرد، اما مایکل اولیور داور بازی به دلیل خطا از سوی کیمیش سوت زد و گل را مردود کر‌د.

از اواسط نیمه اول باران شدیدتر شد و در نهایت پس از یک رعد و برق شدید، مایکل اولیور تصمیم گرفت بازی را متوقف کند و بازیکنان را به خارج زمین بفرستد. شدت این رعد و برق به حدی بود که آسمان شهر دورتموند به‌طور کامل روشن شد و با واکنش هواداران مواجه شد.

پس از لحظاتی داور به بازیکنان اطلاع داد که به رختکن بروند و بازی قرار نیست به این زودی ادامه پیدا کند. در حالی‌که بازیکنان در حال رفتن به رختکن بودند، بارش باران شدیدتر شد و پس از لحظاتی این بارش به دانه‌های درشت تگرگ تبدیل شد و سقف ورزشگاه هم با نشتی عجیب آب مواجه شد.

بعد از وقفه طولانی زمانی که باران خفیف شد و ابر‌های سیاه، روشن‌تر؛ آلمان در بازگشت به میدان هجومی ظاهر شد و چند دقیقه نگذشته بود که مانشافت موقعیتی عالی خلق کرد و اشمایکل ضربه سر محکم هاورتز را به زیبایی مهار کرد. در آخرین ثانیه‌های نیمه نخست هم مانوئل نویر دروازه بان آلمان در مصاف تک به تک با هویلوند مهاجم منچستریونایتد، او را مقهور تجربه خودش کرد تا درخشش دروازه بانان نیمه نخست را بدون گل بگذارد.

در ابتدای نیمه دوم و در دقیقه 48 دانمارک به گل رسید، اما بعد از بررسی VAR مشخص شد نوک پای اندرسون چند میلیمتر در آفساید بود و با بدشانسی محض وایکینگ ها، این گل رد شد.

اما اندرسون که روی بد VAR گلش را مردود کرده بود، این پایان بدبیاری هایش نبود و چند دقیقه بعد خطای هند پنالتی اش را VAR تشخیص داد تا این تکنولوزی برای او به کابوس تبدیل شود. کای هاورتز در دقیقه 53 پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و با وجود اینکه اشمایکل مسیر توپ را درست تشخیص داد، اما موفق به مهار آن نشد و گل اول آلمان به ثمر رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانمارک پس از این گل به سمت دروازه آلمان هجوم برد و اکثر بازیکنان آن در زمین حریف حضور داشتند تا با پرس سنگین نتیجه را تغییر دهند، اما در دقیقه 68 موسیالا کار را برای آنها تمام کرد. ستاره جوان بایرن مونیخ در مصاف تک به تک با اشمایکل دروازه او را باز کرد تا آلمان دو بر صفر پیش بیفتد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در ادامه آلمان باز هم توسط ویرتز گل زد که آفساید بود و مردود شد تا در نهایت با نتیجه دو بر صفر دانمارک را شکست دهد و دومین تیم صعود کننده به یک چهارم لقب بگیرد. آلمان در این مرحله به مصاف برنده گرجستان و اسپانیا می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال