پنج‌شنبه 12 مهر 1403

آلیو سیسه از این لحظه تیم ندارد / اخراج سرمربی قهرمان آفریقا بعد از 9 سال

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
آلیو سیسه از این لحظه تیم ندارد / اخراج سرمربی قهرمان آفریقا بعد از 9 سال

آلیو سیسه، سرمربی تیم ملی سنگال اخراج شد تا شاخک‌های تیم‌هایی که به دنبال مربی جدید می‌گردند حساس شود.

به گزارش "ورزش سه"، آلیو سیسه، سرمربی تیم ملی سنگال که سابقه قهرمانی در قاره آفریقا با این تیم را دارد امروز توسط فدراسیون فوتبال این کشور اخراج شد.

سیسه که تا چندی پیش در کشورش بسیار محبوب بود با کسب نتایج ضعیف رفته رفته محبوبیتش را از دست داد. فدراسیون فوتبال سنگال در اطلاعیه‌ای که منتشر کرده علت اخراج سیسه را کسب نتایج ضعیف و مخالفت افکار عمومی اعلام کرد.

سیسته 48 ساله بیش از 9 سال بود که هدایت شیرهای ترانگا را بر عهده داشت. او روزهای درخشانی را با تیم ملی سنگال تجربه کرد و در سال 2022 فاتح جام ملتهای آفریقا شد.

سیسه در سال 2015 به عنوان سرمربی تیم ملی کشورش انتخاب شد. او در سال 2019 به فینال جام ملتها رسید ولی در رسیدن به جام ناکام شد و سه سال بعد بالاخره جام را به سنگال آورد. سنگال در دوران هدایت او یکی از قدرتهای اصلی فوتبال آفریقا بود و دو بار در سالهای 2018 و 2022 به جام جهانی صعود کرد.

انتقادها از آلیو سیسه از زمانی شدت گرفت که تیم ملی سنگال در دوره اخیر جام ملتهای آفریقا که در ساحل عاج برگزار شد خیلی زود و در یک هشتم نهایی حذف شد. آنها در مقابل تیم میزبان در ضربات پنالتی شکست خوردند. وقتی در ماه سپتامبر و در مقدماتی جام ملتهای 2025 سنگال مقابل بورکینافاسو با تساوی 1-1 متوقف شد انتقادها از این مربی اوج گرفت و در نهایت باعث اخراج او شد.

آلیو سیسه از این لحظه تیم ندارد / اخراج سرمربی قهرمان آفریقا بعد از 9 سال 2