شنبه 14 مهر 1403

آموزش بازی تیمی از کودکی / ژابی راز موفقیت اسپانیایی‌ها را فاش کرد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
آموزش بازی تیمی از کودکی / ژابی راز موفقیت اسپانیایی‌ها را فاش کرد

ژابی آلونسو در نشست خبری روز گذشته خود در مورد دلیل موفقیت مربیان اسپانیایی و نیز باشگاه ها و تیم های ملی این کشور حرف زد.

به گزارش "ورزش سه"، ژابی آلونسو فصل قبل توانست بایر لورکوزن را مقتدرانه قهرمان بوندسلیگا و جام حذفی فوتبال آلمان کند و به سال ها ناکامی این باشگاه پایان دهد. لورکوزن در فصل جاری با سه امتیاز اختلاف نسبت به بایرن در رده چهارم قرار دارد و در لیگ قهرمانان نیز عالی نتیجه گرفته است.

ژابی تنها مربی اسپانیایی موفق در فوتبال اروپا نیست و در لیگ برتر نیز پپ گواردیولا و اونای امری همراه با میکل آرتتا نتایجی فوق العاده کسب کرده اند. اسپانیا نیز اخیرا با لوئیس دلافوئنته فاتح یورو 2024 شد.

دیروز وقتی از ژابی در مورد رمز موفقیت مربیان اسپانیایی پرسیدند، او پاسخ جالبی داد: «البته روی این قضیه باید یک آنالیز عمیق صورت بگیرد. به شکل طبیعی در فوتبال اسپانیا به گروه و به کار تیمی فراتر از کارهای انفرادی اهمیت داده می شود. ما اسپانیایی ها نه سریعترین بازیکنان را داریم و نه کسانی که بیشترین دریبل را می زنند. ما از بچگی یاد می گیریم که چگونه مثل یک تیم بازی کنیم. در نتیجه یک تصویر ذهنی در بازیکن ایجاد می شود که چطور به تیم کمک کند و همین زمانی که او مربی می شود، اثر مثبت خودش را می گذارد. این یک اصل بسیار مهم برای مربیگری است. وقتی شما چنین چیزی را در کودکی یاد می گیرید، در آینده بسیار به کمکتان می آید. ما نه فقط در فوتبال که در بسکتبال و هندبال نیز بهترین مربیان را داریم و این می توان راز موفقیت ما باشد.»

آموزش بازی تیمی از کودکی / ژابی راز موفقیت اسپانیایی‌ها را فاش کرد 2