یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

آموزش و پرورش برنامه های هفته معلم را اعلام کرد

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
آموزش و پرورش برنامه های هفته معلم را اعلام کرد

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: معلمان نمونه روز دوشنبه 10 اردیبهشت با رییس جمهور دیدار دارند، همچنین با رهبر انقلاب نیز دیدار خواهند داشت. به گزارش عرشه آنلاین، سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه 980 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش رتبه‌بندی شدند، گفت: 92 درصد کارکنان این وزارت‌خانه در بخش آموزش فعال هستند. علی فرهادی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: معلمان نمونه هر سال...

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: معلمان نمونه روز دوشنبه 10 اردیبهشت با رییس جمهور دیدار دارند، همچنین با رهبر انقلاب نیز دیدار خواهند داشت.

به گزارش عرشه آنلاین، سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه 980 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش رتبه‌بندی شدند، گفت: 92 درصد کارکنان این وزارت‌خانه در بخش آموزش فعال هستند.

علی فرهادی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: معلمان نمونه هر سال در هفته معلم انتخاب می‌شوند، امسال هم تلاش شده تا نحوه شناسایی اینگونه نباشد که معلم خود را برای نمونه بودن کاندید کند، آموزش و پرورش از طریق نظرخواهی از سایر معلمان، دانش‌آموزان و والدین، معلمان نمونه را شناسایی کرد.

وی افزود: 93 هزار معلم در سطح مدارس به عنوان نمونه شناسایی، 2 هزار و 317 معلم نمونه در سطح مناطق معرفی شدند و 159 نفر در دوره‌های تحصیلی مختلف در گروه معلم و 160 نفر در گروه کیفیت بخشی به عنوان نمونه در بخش استانی معرفی شدند.

سخنگوی آموزش و پرورش ادامه داد: در بخش کشوری 20 نفر به عنوان معلم نمونه شناسایی شدند که 15 نفر معلم و 5 نفر در گروه‌های کیفیت بخشی ازجمله مشاور، مربی تربیت بدنی و امور تربیتی هستند.

فرهادی عنوان کرد: معلمان نمونه روز دوشنبه 10 اردیبهشت با رییس جمهور دیدار دارند، همچنین با رهبر انقلاب نیز دیدار خواهند داشت.

وی ادامه داد: با شناسایی معلمان نمونه به دنبال تقویت خلاقیت هستیم همچنین آنها را به عنوان افراد برتر در عرصه تعلیم و تربیت معرفی می‌کنیم و برای نخستین بار این افراد در کانون‌های ارزیابی در معرض بررسی قرار گرفتند.

در ساخت مدارس 35 درصد رشد داشتیم

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال 1402، در ساخت مدارس 35 درصد رشد داشتیم، 6 هزار 678 مدرسه ساختیم، به طور میانگین هر هشت روز یک مدرسه و 192 هنرستان ساخته شده است، همچنین مشارکت خیران در بحث مدرسه‌سازی 300 درصد افزایش داشت و 11هزار میلیارد تومان مشارکت مالی داشتند.

فرهادی یادآور شد: بعد از 10 سال وقفه در توزیع شیر مدارس شاهد توزیع شیر رایگان بودیم و 200 نوبت شیر رایگان برای هشت میلیون دانش‌آموز دوره ابتدایی توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی فعلی و سال گذشته، 185 هزار ردیف استخدامی در قالب دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و رجایی و آزمون استخدامی ماده 28 صادر شد، توضیح داد: مهر امسال 32 هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان و رجایی تحصیل خواهند کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: 6 هزار سند مالکیت برای مدارس و املاک آموزش و پرورش دریافت کردیم که بیشترین سند مربوط به استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کردستان است.

مهر امسال چالش کمبود معلم را نخواهیم داشت

وی خاطر نشان کرد: مهر امسال چالش کمبود معلم که به واسطه جذب نامناسب از سال 92 تا 97 رخ داده بود را نخواهیم داشت و به جای کمبود معلم باید به فکر تامین کیفیت در مدارس باشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس دوره ابتدایی گفت: 47 درصد مدارس ابتدایی تراکم کمتر از 26 نفر دارند، 38 درصد از 26 تا 35 نفر هستند و کمتر از 2 درصد در مرز تراکم 40 نفر و بالاتر هستند.

فرهادی همچنین درباره ایجاد سازمان رفاهی و اقتصادی فرهنگیان گفت: آیین نامه آن در دولت تصویب شد و اکنون در حال بررسی است و به دنبال ایجاد رفاه در معیشت معلمان هستیم و به محض تصویب جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره بررسی سلامت روان معلمان تازه استخدام شده بیان کرد: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیاز برای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود تا با شخصیت آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

آموزش و پرورش برنامه های هفته معلم را اعلام کرد 2