سه‌شنبه 12 تیر 1403

ابراز نگرانی‌ها از وضعیت سلامتی طالع باقرف در ششمین روز از "اعتصاب غذای شهادت" / برگزاری تجمع اعتراضی جوانان در شهر مارنئولی گرجستان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ابراز نگرانی‌ها از وضعیت سلامتی طالع باقرف در ششمین روز از "اعتصاب غذای شهادت" / برگزاری تجمع اعتراضی جوانان در شهر مارنئولی گرجستان

با ورود اعتصاب غذای حاج طالع باقراف روحانی و مبارز اسلامگرای جمهوری آذربایجان در زندان قوبوستان به ششمین روز؛ بسیاری دیگر از زندانیان دیندار به نشانه حمایت از این اعتراض به "اعتصاب غذای شهادت" پیوسته‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، با ورود اعتصاب غذای حاج طالع باقراف روحانی و مبارز اسلامگرای جمهوری آذربایجان در زندان قوبوستان به ششمین روز؛ بسیاری دیگر از زندانیان دیندار به نشانه حمایت از این اعتراض به "اعتصاب غذای شهادت" پیوسته‌اند.

عباس حسین‌اف از مبارزان دیندار و ضدصهیونیسم جنبش اتحاد مسلمانان در 6 ژوئن (17 خردادماه) از اولین کسانی بود که به این اعتصاب غذا پیوست؛ وی در ماجرای نارداران به 20 سال حبس در زندان قوبستان محکوم شده بود.

امروز نیز فولاد اصلان اف از ژورنالیست‌های اسلامگرا و جبار جباراف، فیرودین زینالوف و علی علی‌اف از فعالین جنبش اتحاد اسلامی و اهل قصبه نارداران نیز به این اعتصاب غذا پیوسته‌اند.

برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به وضعیت سلامتی طالع باقرف

در پی این اعتصاب غذا بسیاری از مردم جمهوری آذربایجان اعتراضات و انزجار خود را از این حرکت در صفحات مجازی اینستاگرامی و فیسبوکی خود به اشتراک گذاشته و ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی حاج طالع باقراف، خواستار پایان این شکنجه و اهانت‌ها شدند؛ همچنین برخی کاربران از اعتراضات جوانان مذهبی شهر مارنئولی گرجستان در روز گذشته خبر دادند که آنان در جریان بازدید کمیته دولتی همکاری با تشکل های مذهبی جمهوری آذربایجان از این شهر تجمعی اعتراضی برگزار کردند که ویدئو آن بازنشر گسترده‌ای داشته است.

ماجرای این اعتصاب غذاها از کجا شروع شد؟

گفتنی‌است "بانتدول" یا مر‌کز مبارزه با جرائم سازمان یافته آذربایجان از دیرباز به محل شکنجه بسیاری از دینداران شاخص این کشور با اعمال شاقه شهرت یافته است که هرزگاهی اخبار تاسف‌آور از اذیت و شکنجه زندانیان خبری می‌شود.

چنانچه چندین روز پیش نیز در جریان محاکمه "رازی همت اف" از فعالین اسلامگرای این کشور، تعدادی از دینداران به نشانه اعتراض جلوی دادگاه وی تجمع مسالمت‌آمیز برگزار نموده بودند که توسط پلیس دستگیر و بازداشت می‌شوند؛ اما برخی از مامورین حکومتی هنگام شکنجه بازداشت شدگان به مقدسات آن‌ها نیز اهانت و گستاخی کرده‌اند که باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی شد.

"مایل کریم اف" یکی از اسلام گرایان بازداشت‌شده است که در این خصوص می‌گوید: در "باندوتدل" شلوارم را از تنم درآوردند و لباس زیرم را پاره کردند و می خواستند با باتوم تجاوز کنند که آنها را به خدا قسم دادم که این کار شنیع را انجام ندهند. دائم فحش می دادند و کتک می زدند و تاکید می کردند که باید برای ابراز همبستگی با بازداشت شدگان در نزدیکی دادگاه های محل محاکمه اسلامگرایان حاضر نشوم. با گرفتن این تعهد که در این دادگاه حاضر نشوم، قبول کردند که از تجاوز جنسی صرف نظر کنند، اما تهدید کردند که در صورت تکرار حضور در اطراف دادگاه های محل محاکمه زندانیان، مرا مجدد بازداشت و تجاوز خواهند کرد."

انتهای پیام /