یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اتاق VAR مخفیانه در ال‌کلاسیکوها!

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
اتاق VAR مخفیانه در ال‌کلاسیکوها!

داور بازنشسته اسپانیایی ادعا کرد که قبل از تغییرات در کمیته داوران، روز ال‌کلاسیکو از یک اتاق VAR جداگانه و مخفیانه استفاده می‌شد که هیچکس از آن خبر نداشت.

استرادا فرناندز، داور بازنشسته فوتبال اسپانیا، در هفته‌های اخیر یکی - دو اظهارنظر جنجالی داشته و دیروز نیز در یک مصاحبه جدید، جنجال‌ساز شد.

برای مثال فرناندز اخیرا گفته بود که پس از اخراج رونالدو در بازی رئال - آلمریا تا انتهای فصل به او قضاوت بازی‌های رئال را ندادند: «با یک اشتباه، دیگر قضاوت بازی‌های بزرگ را به شما نمی‌دهند. من نمونه‌ای از سال 2009 را دارم که کریستیانو رونالدو را اخراج کردم و در آن فصل دیگر برای رئال قضاوت نکردم. همه می‌دانید که تأثیر رسانه‌ای وجود دارد و شما باید هنگام تصمیم‌گیری بسیار دقیق باشید.»

فرناندز دیروز نیز ادعایی عجیب در مورد VAR مطرح کرد. او گفت: «سال 2018 بود که VAR به فوتبال اسپانیا آمد و با وجود مشکلاتی که داشته، در مجموع سیستم مفیدی برای اصلاح اشتباه داوری است. می‌خواهم به نکته‌ای اشاره کنم که کسی از آن خبر ندارد. البته که داوران فعلی از آن باخبرند، ولی به دلیل اینکه هنوز فعال هستند و بر اساس مفاد قراردادشان، چیزی نمی‌گویند. از سال 2020 ما یک اتاق VAR جداگانه هم داشتیم که مخصوص روزهای ال‌کلاسیکو بود. اتاقی که کلوس گومز، اوندیانو ماینکو و ولاسکو کاربایو مسئول تصمیم‌گیری‌های مهم بودند.

از این مسئله نه لالیگا و نه فدراسیون فوتبال اسپانیا مطلع نبودند. در واقع تصمیمات جنجالی و مهم از این اتاق می‌آمد و در عوض من و دیگر داورانی که به عنوان کمک داور ویدیویی معرفی می‌شدیم، زیر سوال می‌رفتیم.»

این ادعا البته به شدت از سوی کلوس گومز تکذیب شده و او از استرادا خواست تا مدارکی مستند اگر دارد نشان دهد چون در غیر این صورت از او شکایت خواهند کرد.

از میان اخبار

دلیل صدرنشینی پرسپولیس مشخص شد

ایرانی ها به دنبال خوشی در ازبکستان

(عکس) محمدرضا گلزار در جمع بازیکنان پرسپولیس و استقلال

(عکس) استوری جالب پسر فردین