دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اتحاد و دشمنی با محوریت رئال، اتلتیکو، لاتزیو، رم / جنگ پایتخت‌ها: رم و مادرید خونریزی می‌خواهند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اتحاد و دشمنی با محوریت رئال، اتلتیکو، لاتزیو، رم / جنگ پایتخت‌ها: رم و مادرید خونریزی می‌خواهند!

اسپانیا نگران سفر هواداران لاتزیو به مادرید برای تماشای دیدار این تیم با اتلتیکو است. هواداران لاتزیو با رئال مادرید دوستی قدیمی دارند و همین رفاقت بین اتلتیکو و رم برقرار است.

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های فوتبال دو پایتخت اروپایی، رم و مادرید، در دوستی و دشمنی ضربدری عجیبی درگیر هستند که باعث شده مقامات اسپانیایی به شدت نگران دیدار چهار شنبه شب اتلتیکو مادرید و لاتزیو در لیگ قهرمانان اروپا شوند.

پلیس شهر مادرید می‌گوید نگران هواداران افراطی لاتزیو و سفر آنها به شهر مادرید است. این هواداران ایتالیایی از گذشته رابطه دوستانه مستحکمی با اولتراهای رئال مادرید دارند. شاید به همین خاطر باشد که هواداران اتلتیکو هم در سال‌های گذشته رابطه‌های گسترده‌ای با هواداران آ اس رم، رقیب و دشمن لاتزیو در پایتخت ایتالیا، برقرار کرده‌اند.

مقامات امنیتی اسپانیا حق دارند نگران این بازی باشند. در اوایل نوامبر گروهی از هواداران افراطی بنفیکا که برای تماشای دیدار تیم‌شان با رئال سوسیداد به اسپانیا سفر کرده بودند این شهر را به هم ریختند. از این گذشته در جریان بازی اتلتیکو مادرید و فاینورد در متروپولیتانو هم چندین اولترای هلندی به دلیل تلاش برای به هم ریختن نظم شهر توسط پلیس دستگیر شدند.

یکی از مقامات پلیس مادرید به روزنامه آ اس گفت: "دیدار اتلتیکو مادرید و لاتزیو برای ما سخت‌ترین بازی این گروه خواهد بود. چرا که اولتراهای لاتزیو برای به هم ریختن شهر به مادرید سفر خواهند کرد. آنها با هواداران اولترای رئال رابطه دارند و از کمک آنها برخوردار خواهند بود".

اینکه بین اولتراهای اتلتیکو و کوروا سود، گروه هواداران افراطی آاس رم یک دوستی قدیمی وجود دارد بر کسی پوشیده نیست. در عین حال، پلیس ایتالیا و اسپانیا می‌داند گروه اولترا سور که متشکل از اولتراهای رئالی است با اولتراهای لاتزیو شراکتی استراتژیک دارد.

برای اینکه علت نگرانی پلیس اسپانیا را متوجه شوید باید اشاره کرد که اولتراهای اتلتیکو در روزهای اخیر هزاران پیام در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و از هواداران‌شان خواسته‌اند برای سرکوب هواداران لاتزیو که برای مشکل درست کردن به مادرید می‌آیند بسیج شود. گفته می‌شود گروه اولتراهای اتلتیکو مادرید نزدیک به 10 هزار عضو دارد.

اتحاد و دشمنی با محوریت رئال، اتلتیکو، لاتزیو، رم / جنگ پایتخت‌ها: رم و مادرید خونریزی می‌خواهند! 2
اتحاد و دشمنی با محوریت رئال، اتلتیکو، لاتزیو، رم / جنگ پایتخت‌ها: رم و مادرید خونریزی می‌خواهند! 3