جمعه 1 تیر 1403

اتصال مشاغل خرد مددجویان به بازار‌های بزرگ با کمک دانش‌بنیان‌ها

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اتصال مشاغل خرد مددجویان به بازار‌های بزرگ با کمک دانش‌بنیان‌ها

مرتضی فیروزآبادی مدیر عامل بنیاد حیات در اختتامیه دومین نمایشگاه ملی آبادایران اظهار کرد: امیدواریم به برکت نمایشگاه‌هایی همچون آبادیران شاهد هدایت ظرفیت فناوری کشور به سمت نیاز‌هایی از جنس نیاز‌های اقشار محروم هستیم.

وی افزود: کاربرد اصلی فناوری گره‌گشایی است و این مبنای توسعه فناوری است. رسیدگی به اشتغال اقشار ضعیف نیازمند فناوری است؛ البته نیاز فناورانه فقط به اشتغال‌زایی خلاصه و محدود نمی‌شود.

مدیرعامل بنیاد حیات گفت: علاوه بر نیاز محرومان به فناوری جهت ارتقای زیستی، در حوزه اشتغال نیز فناوری و خلاقیت می‌تواند استعداد‌های اقشار توان‌خواه را کشف و به عرصه اقتصاد هدایت کند.

فیروزآبادی تاکید کرد: در حوزه اشتغال ابزار‌هایی لازم داریم تا ظرفیت و توانمندی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و اقشار محروم را شناسایی و از آن در جهت توسعه استفاده کند.

فیروزآبادی اظهار کرد: نباید موضوع آموزش و تحصیل را نیز نادیده گرفت، زیرا تحصیل و آموزش یکی از پیش نیاز‌های اساسی رشد نیروی انسانی و توانمندسازی آن است.

مدیرعامل بنیاد حیات خاطرنشان کرد: گذشته از این، اتصال اشتغال‌های خرد به بازار‌های بزرگ‌تر یکی از نیاز‌های حیاتی در جهت پایدارسازی این‌گونه مشاغل است که بخش دانش‌بنیان می‌تواند این نیاز را برطرف کند.

وی تاکید کرد: امروز کمیته امداد با همکاری معاون علمی ریاست جمهوری، برنامه‌های مدونی برای اتصال زنجیره اشتغال دارد که بخشی از این برنامه در فرایند اجرا قرار داشته و حتی نتایج آن نیز به دست آمده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون